"vieras"
Miksiköhän nykyään on niin paljon näitä vilkkaita lapsia joita vanhempien tuntuu olevan mahdotonta kontrolloida?
Niitä lapsia kannattaa tehdä vain sellainen määrä, että ne pystyy pitämään aisoissa. Jos et osaa lapsia opettaa niin, että pitävät vaikka siitä ostoskärrystä kiinni ja kulkevat kiltisti äidin mukana niin sitten et vie niitä kauppaan ennen kuin alkavat käyttäytyä. Oletko kokeillut sitä, että antaisit lasten auttaa ostosten teossa? Ottaa ruokia hyllystä jne. Se usein auttaa, jos ei, niin lapset jää kotiin.vaan huomion että entä jos niitä lapsia onki useempiki ku vain 1? Terkuin muutaman äiti joista nuorimmat vajaa 5v, 3v ja 1,5v.. Kellä on niitä hyviä neuvoja niin mielellään otan vastaan.
Pienin kyllä istuu suurinpiirtein kyydillä huusi tai ei. Yleensä kyllä on kiltisti mutta nyt alkanu nouseen istumaosassa seisomaan eli valppaana saa olla. Ja kärryjä pitäs jollain lykätäkkin eli ei onnistu pitää isompia aina käsistä kiinni Eli isommat lapset tosiaan joutuu kulkemaan ilman äitin talutusta.
Joskus ku lapset on alkanu juoksemaan, olen joutunut nappaamaan sit muksuja ehkä kädestä kiinni (lapsen käsi oman käden alle) ja lykkäämään siten kärryjä ja pari kertaa pitäny nostaa jompikumpi isommista kärryjen lykkäysaisan päälle istumaan samalla ku tekee ostoksia. (jos muuten heittäytyny ihan veteläksi tai jääny venymään paikoilleen ku ite jo menisin eteenpäin)
Ja meilläkin lapset muuten ihan varmasti tietävät kyllä miten kaupassa pitäisi käyttäytyä.. Mutta ku itelläki on jo useempi lapsi niin on kyllä huomannu että lapsissa tosiaan on eroja. Kuten joku sanoi että hänen lapsensa kyllä uskoo ja osaa keskustella ja toimia oikein kaupassa mutta kun kaikki lapset eivät ole samanlaisia, elkää yleistäkö. Sisaruksissakin kun on niitä eroja vaikka kuin kasvatus olisi kaikille sama. Mutta tosiaan, jos yhden kans on liikkeellä niin lapsen kiukutessa lapsi kärryyn ja homma jatkuu.
Joskus kyllä kieltämättä oon ollu ite se ilkiä äiti ja ku ei ole mennyt sana perille että pitää pysyä lähellä niin olen itse mennyt hetkeksi hyllyn taakse niin että lapsi on joutunut huomaamaan että oikeasti äiti voi mennä hukkaan jos ei pysy mukana. Tehoaa joihinki lapsiin, toisiin ei. Mutta joskus on tuoki ollu kokeiltava jos ei muu ole auttanut. Ja siis, silti olen itse tietänyt tasan sillon missä lapsi on vaan hän ei ole minua silloin heti huomannut.
Niin on ja he pärjäävät niiden kolmen lapsen kanssa. Joillekin kaksi lasta on liikaa, toisella ei ole ongelmia 10 lapsen kanssa. Kyseinen kirjoittaja ei selvästikään pärjää niin monen lapsen kanssa.olipa taas vastaus tuo 32 Aika monella on kuitenkin tuo 3 lasta
Mikä ihme siinä on ongelmana? Miksi te teette noin monta lasta, jos ette pysty tekemään heidän kanssaan yksinkertaisia asioita? Ihan hyvin on mennyt kun kolme lasta laittaa omiin koriin tavaroita.Alkuperäinen kirjoittaja vielä..;28261425:siis vielä jatkan.. Oletko 32 kokeillut antaa monelle lapselle yhtä aikaa koreja/kärryjä et kantavat/lykkäävät niitä itse? Ei muuten onnistu ainakaan meillä. Muuten ovat kyllä kaverina laittamassa ruokia kärryyn tmv että sikäli ne otetaan touhuun kyllä mukaan. Mutta kukin tyylillään.. itse en kyllä jää lasten vuoksi vain kotiin. Kaupassa käydään välillä helposti sakin kans, joskus vaikeamman kautta mutta kyllä siellä silti käydään
Anoppi, jolla oli 8 vuoden sisään syntynyt 6 lasta eli paljon pieniä matkassa, käytti valjaita kuulemma mielellään.vaan huomion että entä jos niitä lapsia onki useempiki ku vain 1? Terkuin muutaman äiti joista nuorimmat vajaa 5v, 3v ja 1,5v.. Kellä on niitä hyviä neuvoja niin mielellään otan vastaan.
Pienin kyllä istuu suurinpiirtein kyydillä huusi tai ei. Yleensä kyllä on kiltisti mutta nyt alkanu nouseen istumaosassa seisomaan eli valppaana saa olla. Ja kärryjä pitäs jollain lykätäkkin eli ei onnistu pitää isompia aina käsistä kiinni Eli isommat lapset tosiaan joutuu kulkemaan ilman äitin talutusta.
Joskus ku lapset on alkanu juoksemaan, olen joutunut nappaamaan sit muksuja ehkä kädestä kiinni (lapsen käsi oman käden alle) ja lykkäämään siten kärryjä ja pari kertaa pitäny nostaa jompikumpi isommista kärryjen lykkäysaisan päälle istumaan samalla ku tekee ostoksia. (jos muuten heittäytyny ihan veteläksi tai jääny venymään paikoilleen ku ite jo menisin eteenpäin)
Ja meilläkin lapset muuten ihan varmasti tietävät kyllä miten kaupassa pitäisi käyttäytyä.. Mutta ku itelläki on jo useempi lapsi niin on kyllä huomannu että lapsissa tosiaan on eroja. Kuten joku sanoi että hänen lapsensa kyllä uskoo ja osaa keskustella ja toimia oikein kaupassa mutta kun kaikki lapset eivät ole samanlaisia, elkää yleistäkö. Sisaruksissakin kun on niitä eroja vaikka kuin kasvatus olisi kaikille sama. Mutta tosiaan, jos yhden kans on liikkeellä niin lapsen kiukutessa lapsi kärryyn ja homma jatkuu.
Joskus kyllä kieltämättä oon ollu ite se ilkiä äiti ja ku ei ole mennyt sana perille että pitää pysyä lähellä niin olen itse mennyt hetkeksi hyllyn taakse niin että lapsi on joutunut huomaamaan että oikeasti äiti voi mennä hukkaan jos ei pysy mukana. Tehoaa joihinki lapsiin, toisiin ei. Mutta joskus on tuoki ollu kokeiltava jos ei muu ole auttanut. Ja siis, silti olen itse tietänyt tasan sillon missä lapsi on vaan hän ei ole minua silloin heti huomannut.