Kyllä olis hyvä jos meidän talon pyykkitupa tulis maksulliseksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä taas en ymmärrä miten joku voi pestä pyykkiään pyykkituvassa. Usein käytävään asti haisee hajustettu (zeoliitti)pesuaine kun jotkut lotraavat sitä oikein olan takaa. Aivan varmasti pesuainejäämiä (ja sitä lemua!) jää seuraavankin käyttäjän pyykkeihin. Jos aivan pakko olisi joskus käyttää yleistä pesukonetta, varmasti pesisin ensin tyhjän koneellisen.

Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Seuraavan kerran kun näet pyörittelevän tyhjiä koneellisia voisit sanoa hälle suoraan, että se on melko järjetöntä ja turhaa puuhaa....

siitä oli eräs asukas sanonut, muttahän vain intti että koneet ovat likaisia ja että keltaisia ja punaisia paitoja ei voi pestä samassa koneessa, on erikseen pestävä

No ei tietenkään voi. Jos punaiset värjäävät, niin keltaiset ovat oransseja sen jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Alkuperäinen kirjoittaja NeverHeardOf:
Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:
No täytyyhän kaikki koneet välillä pestä tyhjinä...

Mistä lähtien?

Kaikki koneet pitäisi pestä tyhjillään, jos niissä käytetään zeoliittipitoista pesuainetta. Mulle on neuvottu, että kerran kuussa 90 asteessa, niin kone pysyy kunnossa.

no en kyllä oo kuullu tai nähny kenenkään tekevän tai käskevän tehdä niin!

Kyllä pesukoneen ohjeissa näin kehotetaan tekemään. Lue ohjeet huolella!

oikeastaan ymmärrän jos joku niin tekee mutta ENEMMÄN ihmettelen miksi yksi ainoa asukas on joka tietää aina naapurinsa pyykkivuoron ja mitä tekee ennen ja jälkeen :O (joo lista lista,meibi) mut oikeastikko ap kyttää noin?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Seuraavan kerran kun näet pyörittelevän tyhjiä koneellisia voisit sanoa hälle suoraan, että se on melko järjetöntä ja turhaa puuhaa....

siitä oli eräs asukas sanonut, muttahän vain intti että koneet ovat likaisia ja että keltaisia ja punaisia paitoja ei voi pestä samassa koneessa, on erikseen pestävä

No ei tietenkään voi. Jos punaiset värjäävät, niin keltaiset ovat oransseja sen jälkeen.

uutena saattavatkin värjätä, mutta mulla ei värjäänny, vaikka olen pessyt jopa mustia vaatteita valkoisten kanssa. kunpesee 40 asteeessa niin värit säilyvät

Meidän pesukoneen ohjekirjassa kyllä suositellaan pestä kone tyhjillään n. kerran kuussa (riippuen pesukerroista) korkeassa asteessa, jotta kone puhdistuu. Toisaalta ymmärrän jos on esim. allergiaa tai ei kestä hajusteita mitä monikin käyttää pestessä, mutta jos pesee esim. 2krt viikossakin on melko turhaa kulutusta. Ethän METSOLA voi tietää mikä tän jutun takana oikeesti on? Anna vaan olla. Pesethän pyykkisi itsekin siellä kuten itse haluat.

Itseäni jaksoi aina ihmetyttää ne pyykkituvan käyttäjät, jotka omistivat oman pesukoneen ja pyykkituvan pesukoneeseen tuotiin miehen öljyiset työhaalarit, eihän niitä nyt omassa pesukoneessa voi pestä. Tai nämä tyypit jotka pesivät mattoja pesutuvan koneessa, vaikka se oli kielletty.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Minä taas en ymmärrä miten joku voi pestä pyykkiään pyykkituvassa. Usein käytävään asti haisee hajustettu (zeoliitti)pesuaine kun jotkut lotraavat sitä oikein olan takaa. Aivan varmasti pesuainejäämiä (ja sitä lemua!) jää seuraavankin käyttäjän pyykkeihin. Jos aivan pakko olisi joskus käyttää yleistä pesukonetta, varmasti pesisin ensin tyhjän koneellisen.

Samoin. Niistä hajustetuista pesuaineista/huuhteluaineista saa loistavia allergisia reaktioita. Jos ei muuta niin päänsäryn.

Alkuperäinen kirjoittaja Lokki:

Samoin. Niistä hajustetuista pesuaineista/huuhteluaineista saa loistavia allergisia reaktioita. Jos ei muuta niin päänsäryn.

mulle kelpais nyt pyykkituvan kone ku oma hajosi eikä tietoa mistä rahaa ja uutta/käytettyä konetta..todella kiva olla lasten kans =/
mutta ihmettelen miten ap ehtii kytätä muita

mulle kelpais nyt pyykkituvan kone ku oma hajosi eikä tietoa mistä rahaa ja uutta/käytettyä konetta..todella kiva olla lasten kans =/
kirputorilta olen läytänyt jopa 20e:lla, ei kallis Ei se ollut kaunis mutta pesi hyvin

kirputorilta olen läytänyt jopa 20e:lla, ei kallis Ei se ollut kaunis mutta pesi hyvin

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
mula muten o kone,mutta miksi käyttäisin sitä,kun on pyykkitupakin.

Apuva :D
Kone siis on...koristeena? :xmas:

No mut tässä ratkaisu kaikkiin ongelmiin:
Anna tai myy se kone niille naapureille, jotka pesee siellä pyykkituvassa niitä tyhjiä koneellisia. Eivät sit enää pese siellä!

Kyllähän tässä nyt toi METSOLA on aika oikeessa?! Jatkuvasti puhutaan että älä pese vajaita koneita että vettä säästyy? Siis eikö se nyt pitäis haukkua sitä emäntää joka siellä pesee joka ainoan rievun lähes yksitellen?! Jos on niin vähän pyykkiä niin, silloin kyllä kannattaa ostaa se oma kone.
Ja eikö sekin ole ekologista että METSOLA käyttää talon konetta johon mahtuu kerralla paljon enemmän kuin omaan pieneen koneeseen??
Ja ei siinä suuri kyttääjä tarvii olla jos lähes joka päivä siellä pesutuvalla käy, ei kai siellä silmät kiinnikään olla:)
Tuntuu että teillä on vaan tarve mollata tätä ihmistä aiheesta kuin aiheesta:(

Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:
No täytyyhän kaikki koneet välillä pestä tyhjinä...

välillä. Tää "rouva" pesee pyykkiä tyyliin 3-4 kertaa viikossa ja JOKA kerta aina ensin pyörittää kuudessakmpiss koneen tyhjänä. usein myös pesun jälkeen tekee saman.

jopas sä kyttäilet jos huomaat 3-4 kertaa pesevän viikossa ja et joka kertaa pesee tyhjänä, hah

ei koneet oikeen aina voi niin likaisia olla että tarvis tyhjänä pestä ensin, ja teille allergiset,en jaksa uskoa että koneet niin huonosti huuhtelevat että teidän pyykkeihinne jää toisten pesu-aineita,maksimissaan lisähuuhtelu jos tuntuu siltä mutta tyhjiä koneellisia ei kyllä ole järkeä käyttää kokoajan.Tälläset ihmiset voisivat ihan itse ostaa oman koneen ja pestä pyykkinsä siellä sitten jos on niin helevetin hankalaa kaikki.

Eräs rouva pesee aina enne tyhjänkonellisen enen kuin laittaa omia vaateitaan sinne. Tyhjän koneen käyttö ei le egologista.
Syy : pesukoneet ovat likaiset,.
Miksi sellainen ihminen joka pöpöjä pelkää pesee pyykkituvalla pyykkiä. Toki jos kone OIKEASTI on likainen tajuan tun pesu,muta ei se normaalissa vaateiden pesussa likastu nii paljoa.
Sitten vielä eräät pesevät isossa noin 7 kg koneessa vain yhtä tai kahta vaatetta, siinäkään ei o mitään järkeä, Erikseen miehen vaatteet , lasten já omansa. tyyliin toisssa konessa mihen verkatit ja tosiesa koneessa lasten alusvaateet, eikä niitä alusvaatteitakaan ole ku ehkä neljät sukat ja neljät pikkarit

Kone on hyvä pestä tyhjänä silloin tällöin sillä zeoliittinen pesuaine jättää jäämiä koneeseen ja muuttuu 'haisevaksi saveksi' sitten valitetaan miksi pesukone haisee ;)

Tosin voi olla toinenkin syy miksi yleisen pesukoneen käyttäjä haluaa ensin pestä koneen tyhjillään,
itselleni aikanaan kävi niin kun oli minun pyyykkivuoroni,oli edellinen pyykkääjä värjännyt koneessa mustia vaatteita,minäpä laitoin koneeseen omat valkoiset pyykkini ja harmaitahan niistä tuli:( Keltään en voinut pyytää korvausta sillä isännöitsijä vain sanoi että jokainen tekee pyykkivuorollaan mitä haluaa ja on oma mokani jos en pese konetta ennen omien pyykkieni laittoa. Eli isännöitsijä siis kehoittti meillä ainakin sen koneen pesemään tyhjänä ennen varsinaisen pyykin laittoa.

eihän siihen kyttäämiseen aika tarvi..jos peset pyykkiä joka päivä ja tämä toinen myös nii kyllähän sinä näet mitä se pesee..täällä lapissa kun ei älyttömän isoja ole nuo talo yhtiöt...eli ei ole montaa kytättävää..

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
ei koneet oikeen aina voi niin likaisia olla että tarvis tyhjänä pestä ensin, ja teille allergiset,en jaksa uskoa että koneet niin huonosti huuhtelevat että teidän pyykkeihinne jää toisten pesu-aineita,maksimissaan lisähuuhtelu jos tuntuu siltä mutta tyhjiä koneellisia ei kyllä ole järkeä käyttää kokoajan.Tälläset ihmiset voisivat ihan itse ostaa oman koneen ja pestä pyykkinsä siellä sitten jos on niin helevetin hankalaa kaikki.

Jos ei porukka annostelis järjettömiä määriä sitä hajustettua pesuainetta ja vielä hajustettua huuhteluainetta,niin ei ehkä jäisikään. Taitaa olla vaan tapana laittaa "vähän enemmän"kuin mitä purkin ohje sanoo...ja sit se haju jää joka väliin. Käytetyistä vatteista ei nimittäin lähde se hajuste edes pois alle viiden pesun,osaan tarvii vielä enemmin.....

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

Jos ei porukka annostelis järjettömiä määriä sitä hajustettua pesuainetta ja vielä hajustettua huuhteluainetta,niin ei ehkä jäisikään. Taitaa olla vaan tapana laittaa "vähän enemmän"kuin mitä purkin ohje sanoo...ja sit se haju jää joka väliin. Käytetyistä vatteista ei nimittäin lähde se hajuste edes pois alle viiden pesun,osaan tarvii vielä enemmin.....

Niimpä. Kiva kun rappukäytävässä asti haisee pesuaineet pyykkituvasta. Käyttääkö ne kauheita määriä vai jotain superhaisevaa ainetta..

Ymmärrän kyllä että todella epäekologista pestä tyhjiä tai vajaita koneita. Mutta jos on tosiaan hajustettuja pesuaineita käytetty, niin joutuisin varmaan lasteni pyykkien kanssa tekemään saman tempun kuin tuo Metsolan naapuri.

Yhteistyössä