Kyllä nämä e-pillerit vaan lihottaa...

Vaikka lääkärit on miulle sanonut että pillerit ei lihota, niin lukeehan se siellä pakkausselosteessakin että sivuvaikutuksena saattaa olla painonvaihteluja.

Voi pahus :headwall:

Miulle on ainakin tullut sellainen kolme kiloa aika pikaseen. :|

Mitenkä muilla? :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja lällä:
ei lihota vaan saattavat kasvattaa ruokahalua.oma mokas jos ahmit

Olisi edes näin. Mä olen viimeiset kolme vuotta, eli lapsen syntymän jälkeen saanut syödä rehellisesti sanottuna mitä vaan ja en ole lihonut. Nyt sitten yhtäkkiä ei enää voikkaan.
 
En oiken keksi muutakaan syytä mikä olisi mut yhtäkkiä saanut lihomaan. Tai siiiis mun ruokavaliooni kuuluu kyllä päivittäin aivan hirveästi herkkuja, mutta olen aivan vapaasti saanut niitä aikaisemmin syödä :)
 
se toinen täti harmaantui
Myös saattaa ne pilsut kerätä nestettä kehoon. Mullakin ne nyt 29 vuoden iässä (ja 5vuoden tauon jälkeen ) nosti aluksi painoa, mutta sain ne pilsuista tulleet kilot pois, mutta on niitä muita kiloja mistä pitäis vielä päästä eroon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti harmaantui:
Myös saattaa ne pilsut kerätä nestettä kehoon. Mullakin ne nyt 29 vuoden iässä (ja 5vuoden tauon jälkeen ) nosti aluksi painoa, mutta sain ne pilsuista tulleet kilot pois, mutta on niitä muita kiloja mistä pitäis vielä päästä eroon.
Toivon todella että olisi vaan nestettä kerääntynyt. Kieltämättä nilkat vähän turvonneet.
En mie halua alkaa taas stressaileen syömisiä...
 
mulle tuli jostain pilsuista 20kg kolmessa kuukaudessa ja maksa-arvotkin oli ihan päin... Lopetin pilsut ja tuo ylimääränen turvotus katosi noin kahdessa kuukaudessa ihan itekseen. Käy usein otattamassa ne asat ja alat jos alkaa paino nousta nopeesti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Dementor:
mulle tuli jostain pilsuista 20kg kolmessa kuukaudessa ja maksa-arvotkin oli ihan päin... Lopetin pilsut ja tuo ylimääränen turvotus katosi noin kahdessa kuukaudessa ihan itekseen. Käy usein otattamassa ne asat ja alat jos alkaa paino nousta nopeesti.
Okei, kerrankin mun pakonomaisesta painon tarkistamisesta on jotain hyötyä. Lopetan kyllä näiden syömisen jos yhtään enää paino nousee.

 
Alkuperäinen kirjoittaja MariaS:
Alkuperäinen kirjoittaja Dementor:
mulle tuli jostain pilsuista 20kg kolmessa kuukaudessa ja maksa-arvotkin oli ihan päin... Lopetin pilsut ja tuo ylimääränen turvotus katosi noin kahdessa kuukaudessa ihan itekseen. Käy usein otattamassa ne asat ja alat jos alkaa paino nousta nopeesti.
Okei, kerrankin mun pakonomaisesta painon tarkistamisesta on jotain hyötyä. Lopetan kyllä näiden syömisen jos yhtään enää paino nousee.
Taisi olla semmonen kuin mersilon tai jotain sinnepäin... Muut kyllä sopii.. Ja luultavasti sullakin on se normaali verikoe-juttu kolmisen kuukautta pillereiden aloittamisesta..
 
millipilli
En tiedä kasvoiko ruokahalu pillereiden myötä vai mitä tapahtui... söin ja liikuin ihan samalla tavalla kuin ennenkin kun pillerit aloitin 16v ja 10kg tuli painoa lisää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Dementor:
Alkuperäinen kirjoittaja MariaS:
Alkuperäinen kirjoittaja Dementor:
mulle tuli jostain pilsuista 20kg kolmessa kuukaudessa ja maksa-arvotkin oli ihan päin... Lopetin pilsut ja tuo ylimääränen turvotus katosi noin kahdessa kuukaudessa ihan itekseen. Käy usein otattamassa ne asat ja alat jos alkaa paino nousta nopeesti.
Okei, kerrankin mun pakonomaisesta painon tarkistamisesta on jotain hyötyä. Lopetan kyllä näiden syömisen jos yhtään enää paino nousee.
Taisi olla semmonen kuin mersilon tai jotain sinnepäin... Muut kyllä sopii.. Ja luultavasti sullakin on se normaali verikoe-juttu kolmisen kuukautta pillereiden aloittamisesta..

Mullakin mercilon. Söin näitä samoja pillereitä joskus teininä, ja tietääkseni ei silloin mitään sivuvaikutuksia ollut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ruttunokka:
Mul on ollut mercilonit käytössä tosiaan sen 13 vuotta ( - raskausaika ). Sulla kannattaa varmaan ap vaihtaa merkkiä, jos käytössä oleva pilsumerkki ei vaan sulle käy...

Niin, jos syön nämä kolme kuukautta nytten tätä merkkiä ja sitten keskustelen lääkärin kanssa josko vaihtasin. Tai pidän vaan kierukkaa edelleen. (Se itseasiassa on mulla vieläkin..)
 
se toinen täti harmaantui
Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
En tiedä kasvoiko ruokahalu pillereiden myötä vai mitä tapahtui... söin ja liikuin ihan samalla tavalla kuin ennenkin kun pillerit aloitin 16v ja 10kg tuli painoa lisää.
No joka tapauksessa sitä painoa tulee lisää iän karttuessa.

Esim. painoin pitkään 39 kiloa kunnes yhden vuoden aikan tuli 10 kiloa lisää, mutta tämä siis kauan aikaa sitten teininä. Ja sen jälkeen sitä on kerääntynyt pikkuhiljaa lisää. Tosin nyt viimeiset 2 vuotta en ole liikkunut tarpeeksi, mutta se ei liity tähän.

Että ei ole edes mitenkään mahdollista painaa 30 vuotiaana sitä samaa kuin 16 veenä ;)
 
millipilli
Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti harmaantui:
Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
En tiedä kasvoiko ruokahalu pillereiden myötä vai mitä tapahtui... söin ja liikuin ihan samalla tavalla kuin ennenkin kun pillerit aloitin 16v ja 10kg tuli painoa lisää.
No joka tapauksessa sitä painoa tulee lisää iän karttuessa.

Esim. painoin pitkään 39 kiloa kunnes yhden vuoden aikan tuli 10 kiloa lisää, mutta tämä siis kauan aikaa sitten teininä. Ja sen jälkeen sitä on kerääntynyt pikkuhiljaa lisää. Tosin nyt viimeiset 2 vuotta en ole liikkunut tarpeeksi, mutta se ei liity tähän.

Että ei ole edes mitenkään mahdollista painaa 30 vuotiaana sitä samaa kuin 16 veenä ;)
No en mä sitä oo ajatellutkaan, mutta tuo painonlisäys tuli silloin 16 varmaan puolen vuoden sisään enkä tosiaan mitenkään ollut muuttanut elämäntapojani
 
se toinen täti harmaantui
Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti harmaantui:
Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
En tiedä kasvoiko ruokahalu pillereiden myötä vai mitä tapahtui... söin ja liikuin ihan samalla tavalla kuin ennenkin kun pillerit aloitin 16v ja 10kg tuli painoa lisää.
No joka tapauksessa sitä painoa tulee lisää iän karttuessa.

Esim. painoin pitkään 39 kiloa kunnes yhden vuoden aikan tuli 10 kiloa lisää, mutta tämä siis kauan aikaa sitten teininä. Ja sen jälkeen sitä on kerääntynyt pikkuhiljaa lisää. Tosin nyt viimeiset 2 vuotta en ole liikkunut tarpeeksi, mutta se ei liity tähän.

Että ei ole edes mitenkään mahdollista painaa 30 vuotiaana sitä samaa kuin 16 veenä ;)
No en mä sitä oo ajatellutkaan, mutta tuo painonlisäys tuli silloin 16 varmaan puolen vuoden sisään enkä tosiaan mitenkään ollut muuttanut elämäntapojani
no mä en des syönyt pilsuja, mutta toi teininä tapahtuva painonlisäys on mun mielestäni vain luonnollista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti harmaantui:
Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
En tiedä kasvoiko ruokahalu pillereiden myötä vai mitä tapahtui... söin ja liikuin ihan samalla tavalla kuin ennenkin kun pillerit aloitin 16v ja 10kg tuli painoa lisää.
No joka tapauksessa sitä painoa tulee lisää iän karttuessa.

Esim. painoin pitkään 39 kiloa kunnes yhden vuoden aikan tuli 10 kiloa lisää, mutta tämä siis kauan aikaa sitten teininä. Ja sen jälkeen sitä on kerääntynyt pikkuhiljaa lisää. Tosin nyt viimeiset 2 vuotta en ole liikkunut tarpeeksi, mutta se ei liity tähän.

Että ei ole edes mitenkään mahdollista painaa 30 vuotiaana sitä samaa kuin 16 veenä ;)
Mä taas olen saanut lapsen syntymän jälkeen syödä ihan mitä vaan. Imetysaikana paino putosi noin 47kiloon, kun lopetin imetyksen se nousi nopeasti sellaisen kolme kiloa.
Siinä se on sitten pysynyt reilun puoltoistavuotta. Kunnes nyt aivan yhtäkkiä lähtenyt nousuun. Toki mä syön paljon, mutta en mä ole sillä aiemminkaan lihonnut.
Tosin ennen lapsen saantia kyllä lihoin jos liikaa söin.

 
EvaLon
Kertokaas joku, kun mä haluaisin lopettaa noiden pillereiden napostelun mutta en halua tulla raskaaksi(siis en haluaisi hormonaalista ehkäisyä)MUTTA jos mä lopetan ne niin mulla on kierto aivan seksin...menee niin että saattaa olla kolmekin kuukautta välissä ettei menkkoja kuulu, sit sen takia tulee rytmihäiriöitä, kuumia aaltoja ne, siis aivan kuin vaihdevuodet...mut mä olen 27v.ja mulla on ollu aina noi vaivat.Onko olemassa mitään muuta keksintöä jolla nuo vaivat saadaan kuriin?
 
Mutta toki mulla kävi mielessä sellainenkin, että ei kai sekään ole ihan normaalia ollut, että saa syödä mitä vaan eikä liho. Joten olisikohan e-pillereissä ollut jotain mikä "normalisoisi" mun elimistön toimintaa?
:D
 

Yhteistyössä