On tässä vähän alkanut mietityttämään että kuinka läheiset välit on "turvalliset" isovanhempiin,tai varsinkin tähän meidän mummiin.Mummi ei ole minun eikä mieheni äiti vaan "äitipuoli" mutta kuitenkin.On kova jakelemaan neuvoja,ihan typeriäkin.Siis on esim.monta kertaa jankannut että muista sitten lukea paljon lapselle,muista sitten puhua paljon lapselle,älä syötä sitä,älä syötä tätä jne.jne.Kyllä kai hän hyvääkin tarkoittaa mutta ei tota jaksa kuunnella joka kerta,on tuolla päässä sentään jonkinlainen maalaisjärki.Meillä 1-vuotias lapsi ja siskollani tyttö joka on nyt neljän vanha.Tämä siskontyttö on ollut tosi usein nyt mummilla ja papalla hoidossa ja mua on sitten alkanut ärsyttämään kun saa kuunnella mummin hehkutusta:"voi voi,ei ollut koko päivänä kotona laittaneet ruokaa,MINÄ sitten tein lihapullia ja muussia.Ompa mummin luona myös niin mukavaa että jos ulkopuolinen kuuntelisi niin voisi luulla että likka vaihtaisi äitinsä mummiin.Ja voivoi,kun tällä mun siskontytöllä on aina liian pienet vaatteet.Ja mun sisko kuulemma vaan äyskii tälle tytöllensä,komentaa vaan omaan huoneeseensa leikkimään.Siskollani on nimittäin myös vauva.Jos hän joskus on tiuskaissutkin niin...herranjestas sentään,eihän se sitä tarkoita että tälle lapselle vaan äyskitään!Mummilla on myös oma tytär jolla on lapsi.Oma tytär hoitaa tietysti moitteettomasti lapsensa eikä arvosteltavaa kertakaikkiaan löydy.Ei todellakaan,en ole kuullut.Tuntuu pahalta siskoni puolesta,jos hän tietäisi miten selän takana arvostellaan :'( Oon vaan miettiny että siskoni ei varmaan antaisi enää tyttöään mummin hoitoon niin usein...mä oon ainakin varuillani,mun lapsi tulee sinne pääsemään hoitoon ainakin paljon harvemmin kun siskontyttö.Eihän sitä ikinä tiedä jos vaikka minunkin lapsi "ei sitten millään haluais olla kotona vaan mummin luona kun siellä on niin mukavaa"...Kyllä me väleissä ollaan mummin kanssa,osaa hän olla mukavakin,mutta arveluttaa vaan kun on tollanen tyyli et arvostelee taatusti selän takana myös meidän lastenhoitoa.Täytyy vaan ottaa sitten takapakkia jos liikaa innostuu arvostelemaan.Oon ajatellut sitäkin että jos tästä joutuu huomauttamaan niin mitäs sitten?Siitähän seuraa sitäs sitten että mummiparka vetää herneet nenään ja ilmoittaa ettei tarvii neuvoja kysellä(on itse joskus puhunut vähän siihen tyyliin että jos ei neuvot kelpaa niin...)Tulipahan vuodatettua