Kyllä lapsiin uppoaa rahaa!

• Viestiketjun aloittaja ob
  • Ensimmäinen viesti
ob
Tässä kuussa mennyt jo 300? lastenvaatteisiin kun ostelin parit paketit huuto.netistä. Ostan varastoon vuoden parin päähän, mutta kyllä kirpasee laittaa satoja euroja vaatteisiin!!!

Mites muut, ostatteko varastoon vaatteita kerralla vaan silloin kun tarvii?

ob
Alkuperäinen kirjoittaja M i l j a:
En oo koskaan saanu menemään noin paljon rahaa yhen kuukauden aikana lasten vaatteisiin, edes yhteensä.. Ostan käytettynä suurimman osan. Kelpaa mulle ja lapsille.
Käytettynä minäkin olen ostanut, mutta kyllä kaksi lasta vaattetta tarviikiin! Joka kk menee noin 150? tai enemmän vaatteisiin... Nyt vaan ostin ensi kesäksi kaikkea, niin niihin meni paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja ob:
En oo koskaan saanu menemään noin paljon rahaa yhen kuukauden aikana lasten vaatteisiin, edes yhteensä.. Ostan käytettynä suurimman osan. Kelpaa mulle ja lapsille.
Käytettynä minäkin olen ostanut, mutta kyllä kaksi lasta vaattetta tarviikiin! Joka kk menee noin 150? tai enemmän vaatteisiin... Nyt vaan ostin ensi kesäksi kaikkea, niin niihin meni paljon.
Meillä viis lasta, enkä siltikään saa tuota summaa kulumaan. Tai siis saisin, jos mulla olis siihen mahollisuus ja olisin vähän varakkaampi
;)

Alkuperäinen kirjoittaja ob:
siis kahden lapsen vaatteisiin kuussa 150 euroa, no huh hun. mulla on kuusi ja ei mene tota rahaa sittenkään, nytkin keväällä ja koko kesänä on mennyt vajaat sata euroa lasten vaatteisiin

Mistähän ihmeestä te ostatte ne vaatteet? Ei meillä ole koskaan liikkunut tuommoisia summia lasten vaatteissa vaikka kolmea esiteiniä ja vielä heidän larppitarpeitakin vaatetan

Toisaalta lasten ensisijainen vaatekauppa on kirpputorit, ja 15-vuotias esikoinen laittoi juuri kierrätyskeskuksessa 10 euroa menemään. Hän löysi nimittäin kuudet hänelle tulevana kouluvuonna sopivat siistit ja ehjät farkut... Alusvaatteet ja suuremmaksi osaksi kengät sentään meillekin ostetaan uutena.

Etukäteen ja varastoon en osta enkä hanki itse yhtään mitään. Pienet säilytystilat takaa, että J.O.T periaate pätee meilläkin. Eilen juuri rähisin sukulaisille, kun "vauvanvaate" nimikkeen alla meille on kertynyt pussisotalla noin 3-vuotiaalle sopivaa vaatetta. Huomenna tulee onneksi kaveri hakemaan yhden jätesäkillisen pinkkejä 100-120-senttisiä "vauvanvaatteita".

Ja miehelle minä en osta yhtään mitään. Jos ei aikuinen mies saa ryysyjään hankittua, niin kulkekoon alasti.

Piika-äiti

en osta varastoon vaan tarpeeseen, mutta kausivaatteet voin pääsääntöisesti kerralla hankkia ja alennusmyyntejä toki hyödynnän esim keväällä seuraavaan syksyyn/talveen mutta en vuosien päähän. Netistä en huutele vaatteita vaan paikanpäältä ja sovituksen kera kaupasta.

En todellakaan osta varastoon vaatteita, mulla kun sattuu olemaan noita lastenvaatteita varastossa niin paljon jo ennestään. Ja kun aikani on sen verran kortilla, niin ei oo aikaakaan shoppailla ja kierrellä kauppoja. Onneksi voin kierrättää seuraaville vanhempien lasten vaatteita. Jotakin uutta sentään tulee hankittua, lähinnä seuraavaa vuodenaikaa varten tai yhtä kokoa isompaa... :whistle:

Yhteistyössä