Kyllä voi Kelassa olla vaikeaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nirppurotta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nirppurotta

Aktiivinen jäsen
12.09.2005
1 132
0
36
KÄvin asumistukea hakemassa ja hakemuksessa mainitsin, että ens vuoden puolella aloitan yrittäjänä. Nyt ois yhtäkkiä pitänyt tietää, paljonko saan starttirahaa, paljonko yrittäjäansiota jne. Starttirahaa haen vasta ensi vuonna, koska tälle vuodelle ei enää myönnetä, ja olen senkin aikonut ajoittaa vasta maalis-huhtikuulle. No kelan tätsä meinas, että en saa asumistukea kuin vasta sitten, kun on starttirahapäätös tehty jne. ELi pitäisi monta kuukautta kelkotella ilman tukea. Vaikeaa oli, mutta suostui tekemään hakemuksen nyt nykyisten tulojen perusteella, ja teen sitten tarkistuksen, kun yrittäjäasiat on selvillä. Prkl kun ehdin jo huolestua.

Alkuperäinen kirjoittaja Pohjantähdenalla:
Tyypillistä kelan touhua! :/

Niinpä.... olis pitänyt nyt ennalta heittää hatusta, paljonko mulla on asiakkaita jne. Lopputulos ois kuitenki ollu se, että oisin odottanut päätöstä kuukausikaupalla ja sitte mun "yrittäjätulot" oiski liian isot, eikä tukea tipu, vaikka todellisuudessa ei tuloja vielä oiskaan.

Meille väittivät ettei vanhemapinrahan lisäosaa makseta molemmille samaan aikaan.Saamatta olisi jäänyt jos ei oli etukäteen ottanut selvää.On se kumma kun pitää kelan akkoja itse ruveta neuvomaan!

Nytkin tivasin moneen kertaan, että onhan nyt mukana kaikki tarvittavat liitteet. Akka myönteli että on on... Mistä vetoa, että parin viikon päästä tipahtaa postista lappu, että se ja se liite on vielä toimitettava :/

Kiuruveden Kelassa on yksi mies töissä ja sen kanssa kun asioi niin homma toimii ja saa ongelmiinsa ratkaisuja eikä tarvi rautalangasta vääntää mitää. Sille pitäs kyllä mitali hommata niin harvinainen se on.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Meille väittivät ettei vanhemapinrahan lisäosaa makseta molemmille samaan aikaan.Saamatta olisi jäänyt jos ei oli etukäteen ottanut selvää.On se kumma kun pitää kelan akkoja itse ruveta neuvomaan!

mikä on vanhempainrahan lisäosa?

Minä sanoin (vaimo anto puhelimen kun ei jaksanut enää riidellä) että jos ei tää asia rupea selviämään,soitan sitten sellaiselle jonka kanssa rupeaa. Täti kysyi mistä nää tidot netistä löytyy ja lupas soittaa takaisin.Tunti meni ja jo oli toinen ääni kellossa.

Minä sanoin (vaimo anto puhelimen kun ei jaksanut enää riidellä) että jos ei tää asia rupea selviämään,soitan sitten sellaiselle jonka kanssa rupeaa. Täti kysyi mistä nää tidot netistä löytyy ja lupas soittaa takaisin.Tunti meni ja jo oli toinen ääni kellossa.

Vastaa, mikä on vanhempainvapaan lisäosa?

Alkuperäinen kirjoittaja vanhempainvapaalla:

mikä on vanhempainrahan lisäosa?

Tulee kaksosista 10vko

Alkuperäinen kirjoittaja nirppurotta:
Vaikeaa oli, mutta suostui tekemään hakemuksen nyt nykyisten tulojen perusteella, ja teen sitten tarkistuksen, kun yrittäjäasiat on selvillä. Prkl kun ehdin jo huolestua.

Öö, eikö tämä nyt ole ihan oikein?
Jos haet etuutta jossa tulot määräävät tuen suuruuden, niin eikös silloin sun pidä toimittaa ne? Tietenkin jos nyt haluat sitä niin haet nyt, ja kun tulot muuttuu, niin toimitat siitä tiedon! En nyt ihan ymmärrä mikä tässä oli ongelma?!?!

Välillä tuntuu, että mammojen pitäisi mennä käsi ojossa kelaan hakemaan rahaa, ilman mitään paperien täyttelyä.... outoa?!?!?!?

Yhteistyössä