kyllä välillä tuntuu että hakkaan vaan päätä seinään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nöppönen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nöppönen

Aktiivinen jäsen
13.05.2005
22 173
1
36
|O |O |O mä ajattelin että lapset pitkän hoitopäivän ja uimahallikäynnin jälkeen olis niin sippi, että saisin heidät ajoissa nukkumaan kun huomenna on herätys todella aikaisin. vaan mitä tekee lapset.. karkailee sängystä, tappelevat keskenään, höpöttävät yms yms.

mä kävin juuri 5v ja 3v:n keskustelua asiasta että vanhempaa pitäisi uskoa. mutta vastaus on että kun isin luona ei tarvii herätä ja isin luona saa valvoa ja tehdä kaikkea kivaa.. yritin sitten selittää että isin luona on tapaamiset viikonloppuisin jolloin ei ole töitä joten moinen on mahdollista. mä välillä tunnen itseni niin pieneks ja rittämättömäks. muutun himruliskoksi joka karjuu kun ei enää hyvällä mene perille ja sitten on paha mieli kaikilla. :| :'(

kyllähän mä tiesin että jossain vaiheessa tää isi-kortti ilmaantuu meidänkin perheeseen, mutta kyllä se sai kyyneleet silmiin. tulee niin huono-äiti fiilis, vaikka tiedänkin ettei lapsi voi vielä kunnolla käsittää miten se isin vapaa ja meidän perusarki eroaa toisistaan. eihän nuo nappulat nyt sitä muista että isikin lähtee aamulla töihin kun eivät ole sitä näkemässä. :|

ihan perustietoa lastenkasvatuksesta on se, että jos nukkuu huonot päikkärit, nukkuu huonon yön. lapsiin EI päde mikään aikuisten väsy-logiikka. ja tuo isä-kortti, totta kai ne testaa sua. mutta lapsi, jolla ei ole rajoja, pelkää elämää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ihan perustietoa lastenkasvatuksesta on se, että jos nukkuu huonot päikkärit, nukkuu huonon yön. lapsiin EI päde mikään aikuisten väsy-logiikka. ja tuo isä-kortti, totta kai ne testaa sua. mutta lapsi, jolla ei ole rajoja, pelkää elämää.

no kuopus nukkuu päikkärit, esikoinen ei ole nukkunut enää kolmeen vuoteen. lepää toki hoidossa. kyllä meillä on nukuttu pääsääntöisesti yöt hyvin, voi toki olla että myös herääminen aiemmin on saanut rytmit lapsilta sekaisin. nukkumaan on kuitenkin menty iltaisin samaan aikaan oli mulla sitten aamu- tai päivävuoro.

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Ei kivaa :/ Oisko mahollista sopia isin kanssa, että nukkumaanmeno olis aina suurinpiirtein samaan aikaan, kuin arkenakin?

oon sitä joskus kokeillut, mutta ex suuttuu vaan jos puuttuu "heidän" asioihinsa. :| lapsi vaan ei pysty erottamaan tosiaan sitä että isillä ollaan silloin isin vapaan aikaan, mun luona on sitä tavan arkeakin.

Yhteistyössä