Kyllä tyttöjen elämä on kovaa

Mrs Shillelagh

Aktiivinen jäsen
05.04.2008
15 931
2
36
Kansainvälinen
Kun joutuvat käyttämään väkivaltaa väkivaltaisia poikia kohtaan. Tytöt ovat väkivaltaisia, ja pojat ovat poikia. Ei kannata syntyä tytöksi.

Lähes puolet teinitytöistä käyttää väkivaltaa
Perjantai 20.11.2009 klo 05.19
Lähes puolet Suomen teinitytöistä haukkuu, läpsii, alistaa tai tönii muita, kertoo Helsingin Sanomat.

Non Fighting Generation -yhdistyksen tuoreeseen kyselyyn vastanneista tytöistä 45 prosenttia kertoi käyttävänsä henkistä tai fyysistä väkivaltaa.

Kuukausittain 40 prosenttia vastaajista haukkuu toisia, 24 prosenttia läpsii toisia ja 20 prosenttia tönii toisia. Kuukauden sisällä vastaushetkestä toisia oli alistanut tai nöyryyttänyt 10 prosenttia vastaajista.

Poikaystävän lyömistä piti hyväksyttävänä 40 prosenttia vastaajista. Suurin osa heistä oli kuitenkin sitä mieltä, että väkivaltaan tarvitaan kunnon syy kuten se, että poika käy kiinni, lyö tai lähentelee väkisin.
Yhteisöpalvelu Irc-gallerian kautta toteutettuun kyselyyn vastasi yli 9 000 tyttöä. Seurustelukysymyksiin yli vastasi 6 000 tyttöä.

STT

http://www.iltalehti.fi/perhe/2009112010634831_pr.shtml

Mitä sä selität? Tuo poikaystäväosuus on vaan OSA tuota tyttöjen väkivaltaisuusjuttua. Tytöt kohtelevat väkivaltaisesti toisiaankin! Sekin on tietysti poikien syy? Vai järisikö sun maailmankuvasi perustuksiltaan, kun tajusit, etteivät tytöt aina olekaan kilttejä prinsessoja?

Alkuperäinen kirjoittaja Elisa:
E-pillerit tekivät minusta agressiivisen 18-vuotiaana. Onkohan kukaan tutkinut näitten yhteyttä. Eikös ne nykyään lykkää pillerireseptin joka teinille.

Lykkää toki, koska nykynuorten on ihan pakko päästä panemaan mahdollisimman nuorena. Joo, parasta olisi, kun tytöt eivät käyttäisi lainkaan e-pillereitä. Ehkä he sitten antaisivat raiskata itsensä helpommin.

Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja ppp:
Vai järisikö sun maailmankuvasi perustuksiltaan, kun tajusit, etteivät tytöt aina olekaan kilttejä prinsessoja?

Mikseivät ole? Ja pitäisikö heidän olla?

No sitähän sinä olet täällä toitottanut, että pojat ovat pahoja ja väkivaltaisia, tytöt kultaisia ja kilttejä prinsessoja. Mun mielestäni kiltin ja kultaisen prinsessan luonnekuvauksen kanssa ei sovi yhteen se, että käyttäytyy väkivaltaisesti. Ja niinhän artikkelissa sanotaan, että lähes puolet teinitytöistä käyttäytyy niin. "Lähes puolet Suomen teinitytöistä haukkuu, läpsii, alistaa tai tönii muita, kertoo Helsingin Sanomat."

Mutta vakavasti ottaen, mä en hyväksy väkivaltaa missään muodossa yhtään keneltäkään, oli sitten tyttö tai poika. "Vanhoina aikoina" tyttöjen ja poikien väkivalta on varmaankin ollut jonkin verran erilaista; pojat ovat käyttäneet fyysistä väkivaltaa ja tytöt henkistä. Nykyään varmaan kumpikin sukupuoli käyttää sekä fyysistä että henkistä väkivaltaa.

Vanhempien vastuulla nuo asiat enimmäkseen ovat. Ei siitä mihinkään pääse.

Väkivalta synnyttää väkivaltaa. Ihan turha siitä tyttöjä on syyttää. Mutta mielenkiintoisesti on taas tämäkin asia uutisoitu, ei voi muuta sanoa.

Siis sinä olet sitten sitä mieltä, että kaikki on poikien syytä?? :o

ärsyttää toi "pojat on poikia" sanonta. ihan kun sen varjolla saa käyttäytyä miten itteä huvittaa. sit ihmetellään miks miehet ryyppää ja hakkaa vaimot ja lapset. onneks ei oo poikia!

Vai järisikö sun maailmankuvasi perustuksiltaan, kun tajusit, etteivät tytöt aina olekaan kilttejä prinsessoja?

Mikseivät ole? Ja pitäisikö heidän olla?

No sitähän sinä olet täällä toitottanut, että pojat ovat pahoja ja väkivaltaisia, tytöt kultaisia ja kilttejä prinsessoja. Mun mielestäni kiltin ja kultaisen prinsessan luonnekuvauksen kanssa ei sovi yhteen se, että käyttäytyy väkivaltaisesti. Ja niinhän artikkelissa sanotaan, että lähes puolet teinitytöistä käyttäytyy niin. "Lähes puolet Suomen teinitytöistä haukkuu, läpsii, alistaa tai tönii muita, kertoo Helsingin Sanomat."

Mutta vakavasti ottaen, mä en hyväksy väkivaltaa missään muodossa yhtään keneltäkään, oli sitten tyttö tai poika. "Vanhoina aikoina" tyttöjen ja poikien väkivalta on varmaankin ollut jonkin verran erilaista; pojat ovat käyttäneet fyysistä väkivaltaa ja tytöt henkistä. Nykyään varmaan kumpikin sukupuoli käyttää sekä fyysistä että henkistä väkivaltaa.

Vanhempien vastuulla nuo asiat enimmäkseen ovat. Ei siitä mihinkään pääse.

Etkö osannut vastata mun kysymyksiin? Käännetäänpä sitten toisin päin. Miksi tytöt ovat väkivaltaisia? Ja eivätkö he saisi olla?

Onko sun nimimerkkisi ppp Pirkka-Pekka Petelius vai Pillulla Pääsee Pitkälle?

Alkuperäinen kirjoittaja mua kans:
ärsyttää toi "pojat on poikia" sanonta. ihan kun sen varjolla saa käyttäytyä miten itteä huvittaa. sit ihmetellään miks miehet ryyppää ja hakkaa vaimot ja lapset. onneks ei oo poikia!

No tässä yhteydessä sitä käytti ap itse, sitä ei todellakaan ole mainittu tuossa artikkelissa. Ja väitän, että ylivoimaisesti suurin osa poikien äideistä ei allekirjoita tuota ja hyväksy sen perusteella millaista käytöstä tahansa (paitsi ehkä ap, joka on sitä mieltä, ettei hän omalle pojalleen voi mitään, kun se on poika). Mä en tajua sitä, että jos tytöt käyttäytyvät väkivaltaisesti, niin heillä itsellään ei muka ole siitä mitään vastuuta. Ei se niin mene.

Alkuperäinen kirjoittaja häh:

No tässä yhteydessä sitä käytti ap itse, sitä ei todellakaan ole mainittu tuossa artikkelissa. Ja väitän, että ylivoimaisesti suurin osa poikien äideistä ei allekirjoita tuota ja hyväksy sen perusteella millaista käytöstä tahansa (paitsi ehkä ap, joka on sitä mieltä, ettei hän omalle pojalleen voi mitään, kun se on poika). Mä en tajua sitä, että jos tytöt käyttäytyvät väkivaltaisesti, niin heillä itsellään ei muka ole siitä mitään vastuuta. Ei se niin mene.

kuhan höpisen vaa kun tää nyt taas on semmonen pojat vs. tytöt. ;)

ap:n pointti taitaa olla se että pojat väkivaltasia = leikkiä, tytöt väkivaltasia = julmia ja kamalia lapsia.

Sehän siinä just onkin että tytöillä on vastuu mutta pojat on vaan poikia. Sitä asiaahan tässä nimenomaan krtisoitiin, on niin suuri ihme että tytöt ovat väkivaltaisia että siitä ihan uutinen tehdään, pojat ovat olleet sitä aina ja saavat ollakin.

Etkö osannut vastata mun kysymyksiin? Käännetäänpä sitten toisin päin. Miksi tytöt ovat väkivaltaisia? Ja eivätkö he saisi olla?

Onko sun nimimerkkisi ppp Pirkka-Pekka Petelius vai Pillulla Pääsee Pitkälle?[/quote]

Joo, unohda hei koko juttu. Mä en jaksa nyt alkaa leikkiä sun kanssasi, meillä on asiallisesta keskustelusta "hieman" eri käsitys. Mutta jatka sä linjallasi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Sehän siinä just onkin että tytöillä on vastuu mutta pojat on vaan poikia. Sitä asiaahan tässä nimenomaan krtisoitiin, on niin suuri ihme että tytöt ovat väkivaltaisia että siitä ihan uutinen tehdään, pojat ovat olleet sitä aina ja saavat ollakin.

Enpä ole huomannut poikien saavan olla väkivaltaisia ilman vastuuta ja että se tuosta vaan hyväksyttäisiin; eivät he vapaudu pahoinpitelysyytteistä yms pelkästään sillä perusteella, että he ovat poikia. Koulussa joutuvat jälki-istuntoon, mikäli tappelevat jne. Samoin eri lehdissä uutisoidaan jatkuvasti erilaisia väkivallantekoja sukupuolesta riippumatta. Poikien väkivaltaisuus on ollut näkyvämpää ja paljon enemmän tapetilla kuin tyttöjen, joten en ihmettele yhtään sitä, että joku "liike", kuten tuo Non Fighting Generation on kiinnostunut myös tyttöjen harrastamasta väkivallasta ja sen laadusta. Mun mielestäni on hyvä, että asiasta puhutaan ääneen kummankin sukupuolen osalta.

Ja jos poikien osalta on muka voimassa "pojat ovat poikia" -periaate, niin vastaavasti tyttöjen osalta on ollut voimassa "tytöt eivät koskaan tee mitään väkivaltaista" -periaate. Kyllähän se juuri niin on, että väkivalta yleensä liitetään miessukupuoleen ja joillekin saattaa oikeasti tulla yllätyksenä tuo, että myös aika iso osa tytöistä on väkivaltaisia (yllätyksenä etenkin vanhemmille sukupolville).

Se, että jotkut vanhemmat eivät välitä tuon taivaallista jälkikasvunsa käytöstavoista ja siitä, miten he kohtelevat muita ihmisiä, on asia erikseen. Toisten ihmisten koskemattomuuden (sekä henkisen että fyysisen) kunnioitus pitäisi opettaa joka ikiselle lapselle, olivat he sitten tyttöjä tai poikia.

Kommenttini oli sarkastinen, enkä todellakaan hyväksy pojalta erilaista käyttäytymistä kuin tytöltä. On vaan niin hurjan väsyttävää, kun toisen toimintaa pitää rajoittaa niin paljon enemmän kuin toisen. Raukka kokee sen varmasti aika epäreiluna.

kuhan höpisen vaa kun tää nyt taas on semmonen pojat vs. tytöt. ;)

ap:n pointti taitaa olla se että pojat väkivaltasia = leikkiä, tytöt väkivaltasia = julmia ja kamalia lapsia.

Näinhän se asia yleisesti nähdään. Valitettavasti. Ja näin tässä artikkelissakin haluttiin antaa ymmärtää.

Mitä sä selität? Tuo poikaystäväosuus on vaan OSA tuota tyttöjen väkivaltaisuusjuttua. Tytöt kohtelevat väkivaltaisesti toisiaankin! Sekin on tietysti poikien syy? Vai järisikö sun maailmankuvasi perustuksiltaan, kun tajusit, etteivät tytöt aina olekaan kilttejä prinsessoja?

niin mutta miksi tehdä uutinen tyttöjen väkivaltaisuudest? eihän siinä sanottu läpsivätkö toisiaan . en ole nähnyt tyttöjen olevan toistensa kimpussa.

no onhan se kyllä kumma, että muualla maailmassa pojat istuvat hiljaa luokassa noin 4-vuotiaasta sinä kuin tytötkin ja ovat oppimiskykyisiä, mutta suomessa joku geeni estää poikia olemaan riehumatta ja mölisemättä kuin apinat.
siksi että suomessa poikia ei kasvateta työhön ja ottamaan huomioon toisia.

Onko sun nimimerkkisi ppp Pirkka-Pekka Petelius vai Pillulla Pääsee Pitkälle?

Joo, unohda hei koko juttu. Mä en jaksa nyt alkaa leikkiä sun kanssasi, meillä on asiallisesta keskustelusta "hieman" eri käsitys. Mutta jatka sä linjallasi.[/quote]

Mä olen luopunut täällä aikoja sitten yrityksestä keskustella asiallisesti. Sitä saa, mitä tilaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Virpi:
Minä olen aina ollut herkkä täräyttämään turpaan!

Hienoa että nykypissiksetkin tulevat vihdoin perässä!

Mutta kun ei saa panna vastaan, vaan pitää tehdä raiskausilmoitus! Muuten saat syytteen pahoinpitelystä.

just näin. pakko antaa hiplata murrosiässä peffaa ja rintoja väkijoukossa, kuten omana kouluaikana. jos lyöt tarpeeksi saatuasi, olet väkivaltainen ja kuulut noihin uutisoituun 40 prosenttiin.

mitä pahaa on siinä että on kultainen ja kiltti? miksi pitää arvostella ilkeästi ja opettaa näin lapsile, että on hienompoaa olla ilkeä ja takanapäin paskaa jauhava?

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja Virpi:
Minä olen aina ollut herkkä täräyttämään turpaan!

Hienoa että nykypissiksetkin tulevat vihdoin perässä!

Mutta kun ei saa panna vastaan, vaan pitää tehdä raiskausilmoitus! Muuten saat syytteen pahoinpitelystä.

just näin. pakko antaa hiplata murrosiässä peffaa ja rintoja väkijoukossa, kuten omana kouluaikana. jos lyöt tarpeeksi saatuasi, olet väkivaltainen ja kuulut noihin uutisoituun 40 prosenttiin.

Näin.

Yhteistyössä