V
Voihan!
Vieras
Edellispäivänä meillä oli siis isyydentunnustus lastenvalvojan luona, jolta sain paperin vietäväksi kelaan, jossa siis kerrotaan että isyydentunnustus on kesken. No tämä luukulla oleva täti katsoo paperia ja KYSYY MINULTA että sanottiinko sulle että miks tää paperi tuodaan? Onko tää vaan joku ilmotus että asia on kesken? Koitin sitte tälle tätöselle sanoa että eiku lastenvalvoja jotain sanoi että teiltä tulisi tämän kuun elarit kun lapsen isän pitäisi 1.8. alkaen alkaa maksamaan. No sitten tämä täti kertoo että eihän asia näin voi olla! Eivät he maksa yhtään mitään koska elatusvelvollisuus on isällä.
No seuraava asia oli sitten se että lapsen isä lähtee inttiin nyt maanantaina, ja tältä ajalta hän ei pysty elareita maksamaan joten nekin pitäisi kelalta saada, no kysyin sitten että miten tämä hakeminen onnistuu, pystynkö minä ne jotenkin hakemaan/toimittamaan hänelle jotkin paperit täytettäväksi jotka hän postittaisi itse jne.. Niin tämä tätönen käskee käydä soskussa?! Kun soskusta nimenomaan käskettiin kelaan kun lastenvalvojalta kysyttiin miten edetä.
Sitten onneksi lapsella meni hermot, ja totesin paremmaksi poistua paikalta ennen kuin äidiltäkin olisi pinna loppunut!
Aijon palata asiaan maanantaina taas ja toivoa että pääsen jonkun muun juttusille joka jostain jotain tietäisikin, ja osaisi kertoa toiminta ohjeet.
No seuraava asia oli sitten se että lapsen isä lähtee inttiin nyt maanantaina, ja tältä ajalta hän ei pysty elareita maksamaan joten nekin pitäisi kelalta saada, no kysyin sitten että miten tämä hakeminen onnistuu, pystynkö minä ne jotenkin hakemaan/toimittamaan hänelle jotkin paperit täytettäväksi jotka hän postittaisi itse jne.. Niin tämä tätönen käskee käydä soskussa?! Kun soskusta nimenomaan käskettiin kelaan kun lastenvalvojalta kysyttiin miten edetä.
Sitten onneksi lapsella meni hermot, ja totesin paremmaksi poistua paikalta ennen kuin äidiltäkin olisi pinna loppunut!