Kyllä taas perhana jurppii..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaaargh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Yleensä jos yhdessä asutaan, ollaan perhe, niin tulot ja menot on yhteiset. Ja kyllä jos sinä olet vain kotona niin sinun työsi on tehdä kotitöitä, mutta se ei tarkoita sitä että työssäkäyvä asuu kuin hotellissa eikä tee mitään. Teillä on keskustelun paikka, tuommonen elämäntyyli ei toimi.

Mihin kysymykseen, ethän sinä kykene perustelemaan yhtään mitään, minä sentään tein niin.

Tuo apinointi vaan osoittaa sen, ettei sinulla ole mitään oikeasti sanottavaa, pelkkää provoilua ja hölmöilyä. Kannattaa hommata se elämä sen sijaan.

Sinulla ei siis ole muuta tarjottavaa, kuin ylemmyyskompleksi.
Kannattaa hommata elämä sen sijaan.

Peräsin perusteluja näille "viisauksille" jota et tarjonnut etkä tule tarjoamaankaan koska näille ei ole mitään todellisuuspohjaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lähettäjäinliitto Oy;29779015:
Sinulla ei siis ole muuta tarjottavaa, kuin ylemmyyskompleksi.
Kannattaa hommata elämä sen sijaan.

Peräsin perusteluja näille "viisauksille" jota et tarjonnut etkä tule tarjoamaankaan koska näille ei ole mitään todellisuuspohjaa.

Perustelin mielipiteeni, miksi koen tästä asiasta kuten sanoin. Sinä et edelleenkään ole perustellut yhtään mitään, sen sijaan luotat jatkuvaan mussuttamiseen.

Kiitos ja hei.

Alkuperäinen kirjoittaja Lähettäjäinliitto Oy;29778928:
Mitä solvaamaan? Nainen halusi ilmeisesti suhteen rahasta? Nainen on parasiitti, koska ei myöskään tee yhtään mitään?
Mikä kohta ei pidä paikkaansa?

Mulle kyllä kelpais kans semmoinen "parasiitti", joka maksaa tasan puolet kaikista kuluista ja sen lisäks tekee himassa ihan kaiken, mun ruokkimisesta ja jälken raivaamisesta lähtien. Kuulostaa nimittäin kovasti ilmaiselta palvelijalta.

• Tykkää
Reactions: LIEN
Mikä tuollainen "suhde" on edes olevinaan?
Kyseessä taitaa olla enemmän kämppis kuin miesystävä.

Jos ei ole yhteisiä juttuja ja toinen ottaa hermoon, eikö olisi kannattavaa lopettaa suhde?
Vai otettiinko mies juuri nimenomaan tuosta syystä että laskut menee puoliksi (tästä parasiittihomma + sossuloiselämä).

Alkuperäinen kirjoittaja Lähettäjäinliitto Oy;29779205:
Mikä tuollainen "suhde" on edes olevinaan?
Kyseessä taitaa olla enemmän kämppis kuin miesystävä.

Jos ei ole yhteisiä juttuja ja toinen ottaa hermoon, eikö olisi kannattavaa lopettaa suhde?
Vai otettiinko mies juuri nimenomaan tuosta syystä että laskut menee puoliksi (tästä parasiittihomma + sossuloiselämä).
Älä käyttele termejä, joiden merkitystä et ilmeisestikään ymmärrä. Parasiitti eli loinen on aina haitaksi isäntäeläimelleen.

Mitä mies tuossa suhteessa menettää? Kyllä hän tuntuisi enemmänkin hyötyvän, koska kyllähän hänenkin kulunsa tuossa puolittuvat, eivät pelkästään naisen. Eli jos tuossa suhteessa joku on loinen niin se on tuo mies, joka ei edes omia jälkiään viitsi raivailla vaan edellyttää, että toinen tekee sen hänen puolestaan.

Mitäpä jos aloittaja lähtis kävelemään. Aloitajan mies vois hommata työssäkäyvän, samapalkkaisen naisen asumaan kanssaan, jolloin miehen ongelmat olis ratkaistu. Mieskin voisi hyvillä mielin hoitaa puolet kotitöistä jne.

Aloittajankin kotityötaakka vähenisi ja saisi kokkailla juuri sellaista ruokaa kuin haluaa, ilman mitään nirsopettereitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Lähettäjäinliitto Oy;29778835:
Oon varmaan vanhanaikainen, mutta jos joku tosiaan vaan makaa himassa niin miksi ei voi tehdä nälkäiselle työläiselle sapuskaa ja vähän siivoilla jos toista rakastaa?

Mäkin oon varmaan vanhanaikainen kun ihmettelen, miksei voi maksaa työttömän puolisonsa puolesta osan kuluista, jos toista rakastaa?

Tossa tilanteessa meillä työssäkäyvä ottaisi isomman vastuun perheen raha-asioista ja toinen käytännön jutuista, kuten kotitöistä. Kumpikin käyttää yhteiseksi hyödyksi sitä mitä on, toisella rahaa ja toisella aikaa. Työtön saa puolisoltaan apua tiukkaan rahatilanteeseen, työssä käyvä saa helpostusta arjen askareista. Kumpikin hyötyy ja kumpikin tekee toisen hyväksi jotakin.

Mäkin oon varmaan vanhanaikainen kun ihmettelen, miksei voi maksaa työttömän puolisonsa puolesta osan kuluista, jos toista rakastaa?

Tossa tilanteessa meillä työssäkäyvä ottaisi isomman vastuun perheen raha-asioista ja toinen käytännön jutuista, kuten kotitöistä. Kumpikin käyttää yhteiseksi hyödyksi sitä mitä on, toisella rahaa ja toisella aikaa. Työtön saa puolisoltaan apua tiukkaan rahatilanteeseen, työssä käyvä saa helpostusta arjen askareista. Kumpikin hyötyy ja kumpikin tekee toisen hyväksi jotakin.

Samaa ihmettelin minäkin että miksi ei voi maksaa?
En ymmärrä myöskään pelkkää sohvalla piereskelyä.
Tästä on on nyt kokajan ollut kyse - siitä että nainen ilmeisesti löhöilee toimettomana kaiket päivät, eikä mies suostu tulemaan taloudellisesti vastaan lainkaan.

Mitä jos käännetään sukupuolet toisinpäin, löytyiskö ymmärrystä kotona makaavalle miehelle joka ei voi tehdä yhtään mitään "rakkaansa" puolesta, eikä nainen näinollen haluaisi rahoittaa lorvailua?

Kyse nyt ei ole mistään palvelijasta, vaan ihan tavallisesta elämästä.
Toisen huomioonottamisessa.
Kummaltakaan osapuolelta ei tunnu löytyvän tolkkua hommilleen.
Kaksi narsistia asuaa saman katon alla?

Ei tuollainen ole mikään parisuhde, jossa sentit lasketaan. Pikemminkin olette kämppiksiä. Tainnut mies laskeskella, että tarvitsee jonkun hölmön maksamaan vuokrasta puolet, niin ei kulu liikaa omaa rahaa?

Käsittääkseni ap ei pelkästään sohvalla piereskele vaan hoitaa kaikki kotityöt, raivaa myös ne paskankovettamat kalsarit mitkä ukko viljelee pitkin kämppää. Vähintä mitä voi tehdä, on korjata omat jälkensä ihan täysin mussuttamatta. Ei työttömyys ihmisestä mitään kapista piskiä tee, jota voi nöyryyttää ja alistaa.

Joko mies h..vetin tyhmä tai sitten yksinkertaisesti törkeä alistaja hyväksikäyttäjä. Ota jalat alle ja pakene. Mitä nopeammin sen parempi. Saat jatkossa varmasti jotakin paljon parempaa. Miten tollaseen vois kukaan jäädä?

Pari päivää vilkasematta ketjua ja täällä jo jotkut (toivottavasti trollit) haukkuu loiseksi.. Hohhoi.. Mitenhän olen loinen, kun en kyllä mieheni rahoja käytä?? KUMPIKIN maksaa omat huvituksensa omista rahoista ja sähkölasku ja vuokra laitetaan tasan puoliksi. Vuokra on 700e ja kumpikin maksaa siitä 350e. Sähkölasku 100e, molemmat maksaa 50e. Sitten kun ostetaan ruokaa, esim broileripaketti 5e, niin kumpikin maksaa 2,50e. Kaikki pistetään puoliksi mikä on yhteiseksi kaupasta hommattu, eri asia jos vaikka minä haluan itelleni jugurtin joka on sitten vaan minun, sitä ei lasketa mihinkään.
Ennen yhteenmuuttoa elin yksin ja aivan hyvin riitti rahat ja olisin voinutkin jatkaa yksinasumista mutta kun satuin sitten tämän miehen kanssa muuttamaan yhteen. Vuokrasopimus on molempien nimissä. Mutta mä en ymmärrä miksi muka EI pitäisi mennä vuokra 50-50? Ok, mies saa enemmän rahaa, mutta silti, miksi sen pitäisi sitten maksaa vuokrasta enemmän...

Ja todellakin joo työtön olen mutta se ei tarkoita sitä että siivoaisin KAIKEN niin ettei miehellä tarvi kotona muuta tehä kuin maata sohvalla piereskelemässä kaljatölkki kourassa! Jos mulla ei tulis mistään rahaa ja mies maksais mun elämiseni niin sitten tottakai siivoaisin ihan joka nurkan siitä hyvästä, mutta kun maksan omat elämiseni ITSE.

Ja kyllä mullakin on työttömänä muutakin hommaa kuin kotona makaaminen, voi käydä ulkoilemassa, kirjastossa, kyselemässä niitä hemmetin töitä joita nyt ei vaan valitettavasti tunnu mistään löytyvän ihmiselle jolla ei juurikaan kokemusta, eikä minkään tietyn alan koulutusta vielä..

Niin ja tiedän, että miehellä on esim. säästötilillään parikymmentä tuhatta, siitä huolimatta että ollaan kumpikin kohta vasta 23 ja 24... Mutta ei mulla ole käynyt mielessäkään että miehen rahoja haluaisin, nehän on hänen rahojaan, ei ne mulle kuulu. Rahan takia en todellakaan lähtisi suhteeseen, etenkin kun mies ei niitä rahojaan muhun käytä senttiäkään. Paitsi joululahjan osti.

Yhteistyössä