Kyllä taas perhana jurppii..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaaargh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aaaargh

Vieras
Näin yön pikkutunneilla valvon ja kihisen kiukusta.. Olen puolisen vuotta asunut avoliitossa nykyisen heilan kanssa ja alkaa "arki paljastua".

Olen työtön ja työmarkkinatuella tosin yritän koko ajan etsiä töitä. Miehellä on vakituinen työpaikka ja tulot n. 2000e kuussa. Mulla n. 700e. Kaikki maksetaan puoliksi - vuokra, sähkölasku, ja kauppakuiteista mies laskee laskimella että menee 50-50. Kaikki omat jutut (mun meikit, miehen kaljat, jne) maksetaan kumpikin tietty ite. Eli kumpikaan ei elätä toista vaan kaikki jaetaan sentilleen tasan.

No, miehen mielestä, kun minä olen kotona, niin minun tehtäväni olisi siivota koko talo. Koska "hän käy töissä".
Jos hän elättäisi minutkin niin sitten mielestäni minun hommiin kuuluisikin se siivoaminen. MUTTA kun kumpikin elää omalla rahallaan, niin niin kauan minusta kotityötkin kuuluu molemmille. Ja ei en tarkoita että haluaisin miehen elättävän minut, en todellakaan halua.

Mutta ärsyttää kun mies ihmettelee, miksen ole vaikka hänen paskasia kalsareitaan sohvalta vienyt pesuun. Miksi sitä, miksi tätä. Ite viskoo joka päivä likaset vaatteensa pitkin sohvia ja ihmettelee kun MINÄ en niitä sieltä poimi.
Likasia astioitakaan ei saa tiskikoneeseen asti, tai jos on käsitiskiä niin ei voi tiskata. Minä laitan HETI astiat tiskikoneeseen tai tiskaan käsin pois.

Miehellä joku paistinpannu pyöri altaassa ja sanoin hälle että voisi sen tiskata (minä olen se, joka meillä aina hoitaa astianpesukoneen täytön, pyörityksen, tyhjennyksen, ja suurimman osan käsitiskeistä) ja mies vaan jupisi vastaan.
Normaalisti oisin voinut tiskata sen sitten pois kun ärsyttäisi sen pyöriminen siinä, mutta ajattelin että tiskatkoon mies tällä kertaa ite.
Ja perkele 2 viikkoa se pannu siinä pyöri haisemassa ennen kuin mies sen tiskas! Sanoin hälle, että tuo pannu on jo reilut 2 viikkoa tuossa pyörinyt, mies vaan sönkötti että "minä olen töissä käyvä ihminen, ei minulla ole aikaa tuommoseen", sanoin että mitä sulla nytkin on, paitsi aikaa, kun minuutissa tiskaat tuon sotkemas ja laitat kaappiin, mies oli muutenkin vaan pelaamassa koneella.

MINÄ olen se, joka meillä enimmäkseen siivoaa lähes kaikki ja pesee pyykit yms. Pyyhin pölyt, imuroin, vaihdan petivaatteet, siivoan vessat. Mies jos tekee nuo niin puolihutiloiden hoitaa hommat ja pyykkiäkään ei osaa pestä oikein, hänen mielestään lakanat voi pestä 30 asteessa.

Niin ja tietty mies odottaa sitäkin, että ruoka olisi valmiina kun hän tulee töistä. Tuon tekisin mielelläni kun tykkään kokata ja itekin pitää syödä, mutta kas kun tälle nirsopetterille ei kelpaa melkein mikään! Yks päivä tein kasvispihvejä ite alusta asti, niin hän totes, että "hyi helvetti syö mitään KASVISpihvejä, miksei voi olla LIHAA" ja paineli ostamaan jonkun pakastepizzan.

Eipä ollu mies aiemmin tollanen juntti!!!!

Toi on kyllä niin perustavaa laatua oleva arvokysymys, että siitä pitäs keskustella ja laatia yhteiset säännöt jo heti suhteen alussa. Voi olla aika hankalaa sitten kun kuviossa on lapsiakin mukana, kun nyt jo on noin vaikeeta.

LisaMarie, minä en halua lapsia ollenkaan. Mies haluaa tulevaisuudessa, eikä ota minun mielipidettäni vakavasti vaan väittää että muutan kyllä mieleni ja pusaan pari muksua joku päivä. Muutenkin tulevaisuudensuunnitelmat on erilaiset, että kyllä tässä jossain vaiheessa muutenkin väkisin ero tulee.

LisaMarie, minä en halua lapsia ollenkaan. Mies haluaa tulevaisuudessa, eikä ota minun mielipidettäni vakavasti vaan väittää että muutan kyllä mieleni ja pusaan pari muksua joku päivä. Muutenkin tulevaisuudensuunnitelmat on erilaiset, että kyllä tässä jossain vaiheessa muutenkin väkisin ero tulee.

Kannattaisi varmaan lähteä eroon mahdollisimman pian.

En oo koskaan ymmärtäny tollasta laskimella laskemista.
Onko toisen arvostus todella mitattavissa laskimella?

Naiseni kun sain, käytin sen verran fyrkkaa kun mulla oli ja sitten kajosin muijan tiliin vasta.
Elämän voi priorisoida paremmaksi, henkilöistä riippuen. Tää oli sijoitus tulevaisuuteen.

Oon varmaan vanhanaikainen, mutta jos joku tosiaan vaan makaa himassa niin miksi ei voi tehdä nälkäiselle työläiselle sapuskaa ja vähän siivoilla jos toista rakastaa?
Olisiko tähän tullut nyt vähän tuollaista "kilpailua" jota mies pitää raivostuttavana ja on siksi hankala.

Tuo laskimella laskeminen saa kyllä tuon äijän vaikuttamaan aivan saatanan dorkalta.

Alkuperäinen kirjoittaja Lähettäjäinliitto Oy;29778835:

Naiseni kun sain, käytin sen verran fyrkkaa kun mulla oli ja sitten kajosin muijan tiliin vasta.
Elämän voi priorisoida paremmaksi, henkilöistä riippuen. Tää oli sijoitus tulevaisuuteen.

Oon varmaan vanhanaikainen, mutta jos joku tosiaan vaan makaa himassa niin miksi ei voi tehdä nälkäiselle työläiselle sapuskaa ja vähän siivoilla jos toista rakastaa?
Olisiko tähän tullut nyt vähän tuollaista "kilpailua" jota mies pitää raivostuttavana ja on siksi hankala.

Tuo laskimella laskeminen saa kyllä tuon äijän vaikuttamaan aivan saatanan dorkalta.

Tähän oli pakko kuittailla, että mitä on "vähän siivoominen"??? Kyllä aikuisen ihmisen PITÄÄ osata siivota omat jälkensä eikä kenenkään kumppani ole toisen perässä juoksija, likaisten sukkien koriin kerääjä ja passaaja-oli sitten töissä tai ei!!
Tästä tulee pakosti mieleen, että onko taas ap:lla miehen kokelaana joku äipän kulta, jonka mamma on passanut pilalle, kerännyt pyykit ja melkein pyyhkinyt peffankin!!

Työttömällä on varmasti aikaa tehdä kotitöitä, mutta hän ei ole mikään palvelija ja toinen ei sitä ymmärrä eikä haluakaan ymmärtää, niin on varmaan korkea aika miettiä valintoja ja laittaa kannat vastakkain, kun vielä ehtii!!

Alkuperäinen kirjoittaja Ärsyyntynyt Riipputisurupuska;29778853:
Tähän oli pakko kuittailla, että mitä on "vähän siivoominen"??? Kyllä aikuisen ihmisen PITÄÄ osata siivota omat jälkensä eikä kenenkään kumppani ole toisen perässä juoksija, likaisten sukkien koriin kerääjä ja passaaja-oli sitten töissä tai ei!!
Tästä tulee pakosti mieleen, että onko taas ap:lla miehen kokelaana joku äipän kulta, jonka mamma on passanut pilalle, kerännyt pyykit ja melkein pyyhkinyt peffankin!!

Työttömällä on varmasti aikaa tehdä kotitöitä, mutta hän ei ole mikään palvelija ja toinen ei sitä ymmärrä eikä haluakaan ymmärtää, niin on varmaan korkea aika miettiä valintoja ja laittaa kannat vastakkain, kun vielä ehtii!!

Pikemminkin kysymys kuuluu, että mikä hemmetin äitinkulta siellä sohvalla päivät pitkät piereskelee ja valittaa?
Miksi kukaan tuollaista naista katselee?

Ja ei, nää henkilöt eivät sovi toisilleen lainkaan.
Nainen tarvitsee miehen joka on täysin tossun alla.

Mies on kyllä todellinen nuija myös tässätapauksessa.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29778847:
kun mies ei sua elätä, niin ei sun tarvii silloin yksin siivotakaan. olitpa työtön tai et. asia olis ihan toinen siinä tapauksessa, jos mies elättäs sinut

Olikohan tässä nyt kysymys naisesta, vai huorasta?

Alkuperäinen kirjoittaja Lähettäjäinliitto Oy;29778835:

Et ole, vanhanaikainen jos olisit, niin silloin ajattelisit tilanteesta niin, että miehen kuuluu elättää nainen kun kerta töissä käy.

Se on ihan sama "makaako kotona" vai ei, kun jos menot pistetään tasan 50/50 isosta tuloerosta huolimatta, niin silloin menee kyllä kotihommatkin.

Ei se niin mene että mies käy vetämässä "pakollisen" 8 tuntia töissä ja tulee kotiin kaiken valmiin eteen.

Ihan viisautta naiselta ettei ala tekemään lapsia ko. miehen kanssa, ei sillä ole mitään elkeitä elää perheenä vaikka yrittää lapsesta puhuakin.

Kuulostaa siltä että mies yrittää sitoa naista rahan avulla, ettei naisella olisi edes mahkuja lähteä kun ei ole varaa, kun kaikki menee sen takia kun on se 50/50 menoihin.

Lapsi tuohon päälle olisi taas yksi side lisää.

Ei kai haluaisi luopua omasta kotiapulaisestaan. Kun ei tarvitse rahallisestikaan tukea toista. Ja samalla kaikki laskut menee puokkiin joten äijä vaan voittaa siinä kokoaika rahallisesti kun ei yksin tarvitse maksaa vuokraa ja samalla saa jonkun täysihoidon.

Ja tässä nyt luetaan kuten rivienvälistä kuten ämmillä on tapana.
On tuomittavaa, että nainen makaa himassa toimettomana parasiittina.
On myös tuomittavaa, että mies ei huomattavasti suurempituloisena voi käyttää rahaa yhteiseen hyvään.

Loput seikat jäävät niin arvailujen varaan että niihin on turha laskea mitään olettamuksia, koska kukaan meistä ei voi tietää että mitä todella tapahtuu tuossakin huushollissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lähettäjäinliitto Oy;29778907:
Ja tässä nyt luetaan kuten rivienvälistä kuten ämmillä on tapana.
On tuomittavaa, että nainen makaa himassa toimettomana parasiittina.
On myös tuomittavaa, että mies ei huomattavasti suurempituloisena voi käyttää rahaa yhteiseen hyvään.

Loput seikat jäävät niin arvailujen varaan että niihin on turha laskea mitään olettamuksia, koska kukaan meistä ei voi tietää että mitä todella tapahtuu tuossakin huushollissa.

Ei tässä mitään rivien välistä lukemista ole, sinä vaan et kykene käsittelemään muiden argumentteja joten alat solvaamaan, sitten et kestä sitä kun saat sitä mitä tilaat.

Ei kannata vissiin sinun vierailla keskustelufoorumeilla jos et kykene pitämään loogista linjaa ja tykkäät enemmän alkaa herjaamaan.

Se työttömyys on vain yksi asia yhtälössä, ei se avain asia.

Se mistä työttömyys johtuu on myös toinen juttu, ei kaikki työttömät ole työttömiä omasta halustaan, vaikka niin tykkäät nyt esittää nimittämällä laiskuriksi ja parasiitiksi.

Siksi niitä veroja maksetaan niin paljon että on turvaverkkoja ihmisille elämässä kun kaikki ei mene niinkuin amerikkalaisissa elokuvissa.

Pikemmin loisverkkoja.
Veroja maksetaan aivan vitusti siksi, että voi piereskellä sohvalla?

Mitä solvaamaan? Nainen halusi ilmeisesti suhteen rahasta? Nainen on parasiitti, koska ei myöskään tee yhtään mitään?
Mikä kohta ei pidä paikkaansa?

Alkuperäinen kirjoittaja Lähettäjäinliitto Oy;29778928:
Pikemmin loisverkkoja.
Veroja maksetaan aivan vitusti siksi, että voi piereskellä sohvalla?

Mitä solvaamaan? Nainen halusi ilmeisesti suhteen rahasta? Nainen on parasiitti, koska ei myöskään tee yhtään mitään?
Mikä kohta ei pidä paikkaansa?

Miten niin halusi suhteen rahasta? Missä se käy ilmi? Siinä, että on suhteessa vaikka mies vetää 50/50 menot tuloerosta huolimatta?

Loisverkko.

Tämä todistaa edelleen sitä miten rajoittunut ajattelukyky sinulla on.

Heikommassa tilanteessa olevien tukeminen on vain viisautta yhteiskunnalta, koska sillä tasoitetaan tuloerojen vaikutusta yhteiskunnassa. Tarkoittaa sitä, että jos poistettaisiin kaikenlaiset tuet yhtään mihinkään, köyhät pysyisi köyhinä ja rikkaat rikastuisi entisestään, eikä juurikaan köyhistä oloista nousisi ihmisiä isompaan yhteiskunnalliseen asemaan joka voi vaikuttaa koko valtion hyvinvointiin.

Harvoin hyvässä asemassa olevat kykenee säilyttämään perspektiiviä siitä mitä on elää kädestä suuhun ja realiteettejä mitkä koskee huono-osaisia.

Niiden asioiden ymmärtäminen (ja muistaminen) on aika isossa osassa kun tehdään yhteiskunnallisia päätöksiä ja suunnitellaan suurempia linjoja.

Tuskin rikkaatkaan haluaa anarkiaa kun sorretaan köyhät katuun. Suomessa vaan tykätään elää laput silmillä ja uskoa että suomalainen menee aina alemmaks kun vähän hartioista painaa. Siinä kohti kun anarkia iskee sosiaaliverkkojen puutteen vuoksi, meno on kuin afrikan heimosodissa. Siinä ei enää säälitä sitä hyvin toimeentulevaa kun se tukee sitä että köyhistä tehdään entistä köyhempiä ja paskotaan vaan lisää päälle kokoaika kun yhteinen hyvä ei kiinnosta.

Tuollainen roska ei myöskään tee sinusta kovin älykästä.
Kierrät aihetta jauhamalla paikkaansa pitämätöntä paskaa.

Valtaosa työttömistä on kotona makaavia sontiaisia. Missä muussa maassa maksetaan täysi ylläpito sontiaisille?

Et vastannut yhteenkään kysymykseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Lähettäjäinliitto Oy;29778983:
Tuollainen roska ei myöskään tee sinusta kovin älykästä.
Kierrät aihetta jauhamalla paikkaansa pitämätöntä paskaa.

Valtaosa työttömistä on kotona makaavia sontiaisia. Missä muussa maassa maksetaan täysi ylläpito sontiaisille?

Et vastannut yhteenkään kysymykseen.

Mihin kysymykseen, ethän sinä kykene perustelemaan yhtään mitään, minä sentään tein niin.

Tuo apinointi vaan osoittaa sen, ettei sinulla ole mitään oikeasti sanottavaa, pelkkää provoilua ja hölmöilyä. Kannattaa hommata se elämä sen sijaan.

Uusimmat

Yhteistyössä