Kyllä syö ihmistä! Olen vasta aloittanut uudessa työpaikassa ja nyt jo tuli huudot pomolta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "auts"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"auts"

Vieras
Olen vielä harjoittelijana ja ihan täysin koeajalla.
Minua ohjaa kokeneemmat työntekijät. Tänään oli määrätty taas uusi kouluttaja.

Tein mokia, kun tämä "kouluttaja" ei neuvonut minua tarpeeksi ja ilmeisesti ihan joka moka on kaatunut täysin minun niskaani. :(
Miten ihmeessä pitäisi olla seppä heti syntyessään ja hallita täydellisesti ja automaattisesti pitää itsestäänselvyytenä asioita, jotka ei vielä ole tullut edes mieleeni?

Pahan mielen sain tuosta nuhtelusta, vaikka itse syytän tuota minun "kouluttajaa", jonka olisi pitänyt kuitenkin pitää huoli minusta, miten kehtaan huomenna näyttää naamaani töissä? :'(

No onneksi olen koeajalla, niin minut voidaan helposti irtisanoa, mikäli vielä huomennakin vaan kämmäilen.

Riippuu tietysti tehtävästä ja siitä millainen kooulutus sinulla on takana. Vaikka olisikin harjoittelija, niin kai sitä jotain voi itsekin osata ja muut voivat niin olettaa. Ei se ohjaajakaan voi olla täysipäiväinen vieressäkulkija. Anteeksi loppuun.

Ei taija monet pomot osata tuota palautteen antamista. Vaikka olisi negatiivista sanottavaa niin senkin voi ilmaista niin että työntekijä haluaa oppia ja tehdä paremmin.

Vaadi huomenna kunnon ohjausta ja etenkin ne mitä mokailit käydään sun kans läpi jottet toista kertaa tee samoja virheitä.

Sun pitää jatkossa kysellä aktiivisemmin että teenkö näinkö vai noin, voitko näyttää miten tämä tehdään jne. Kertoa jos et jotain tiedä, koska fiksumpaa on kysyä ensin jos ei jotain tiedä.

Aktiivisuutta sen perehdytyksen suhteen siis peliin.

[QUOTE="vieras";27446500]Sun pitää jatkossa kysellä aktiivisemmin että teenkö näinkö vai noin, voitko näyttää miten tämä tehdään jne. Kertoa jos et jotain tiedä, koska fiksumpaa on kysyä ensin jos ei jotain tiedä.

Aktiivisuutta sen perehdytyksen suhteen siis peliin.[/QUOTE]

Mä olen ollut aikaisemmin tuollainen, epävarma ja pelkäsin että mokaan, ja ei sitäkään hyvänä pidetty, kun kysyin ja varmistin asioita, vaan olisi pitänyt olla "rohkea ja oma-aloitteinen" :( Ja siis koko ajan tein töitä enkä odottanut että joku tulee kädestä pitäen neuvomaan, ja koitin esittää kysymykset niin etten keskeytä tai häiritse mitään tärkeää, mutta ei olisi vissiin saanut kysellä.

Ei voi kun sanoa että on ihan perseestä olla uusi työntekijä paikassa jonka työtehtävistä ei minkäänlaista kokemusta :D

Outoa touhua!! Tulipahan vaan mieleen, että oletkohan jo mones harjoittelija putkeen...? Ei kuulosta oikein mukavalta tuommoinen työpaikan touhu.

Aloitin itse uudessa työssä kuukausi sitten. Olen toki pätevä ja työkokemusta omaava henkilö, mutta olen tehnyt mokiakin. KUKAAN ei ole huutanut minulle.

Yhteistyössä