Kyllä suoramarkkinoijista eroon pääsee :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nibbler
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nibbler

Aktiivinen jäsen
21.03.2007
17 292
1
36
tällanen vihje jos ei jaksa sinne estoon soittaa.

joku suoramarkkinoija oli koittanu saada miestäni kiinni kokonaisen viikon! soitti kaks pirahdusta ja laitto luurin heti kii, monta kertaa päivässä. kerran mies vastasi ja sai kysyttyä että puhuvatko ruotsia? ei kuulemma ja laiito luurin kiinni ja taas alko soitteleminen.minä sit kerran kerkesin vastaamaan ja kysyivät miestäni puhelimeen.

sanoin että on kotona, muttaku on ruotsin kielinen, että saiskos palvelua ruotsiksi. kuulemma ei. soittavat uudestaan jos löytävät jonkun joka osaa "palvella" ruotsiksi.

kaks viikkoo ja mitään ei oo kuulunu :D

että tällee

Nostaa luurin ja jättää sen pöydälle odottamaan....
Tai sitten sanoo: JOO MÄ OON TOSI KIINNOSTUNUT ja ennenkuin "myyntipuhe" alkaa niin alat kyselee mitä merkillisempiä juttuja - sana kulkee nopeesti ja kohta oot myyjien mustalla listalla - toi on ihan hullu jne (niitten tiedostoista löytyy jos jonkun näköistä tarinaa) ja kukaan ei haluu sulle soittaa ;)

itse olen ollut lehtimyyjänä töissä, ja voin sanoa ettei alkuperäinen keino todollakaan ole hyvä. Meitä ko. työssä olevia on suomessa satoja, ja kuka vaan heistä voi soittaa juuri sinulle! Samat puhelinnumerot löytyy niin monesta eri materiaalista, että vaikka jotain myyjää kusettaisikin, voi heti sseuraavalla viikolla soittaa joku aivan eri myyjä taas eri toimistosta jne.. tai vaikka samastakin toimistoista. Kyllä se suoramarkkinointikielto kannattaa, jos ei kiinnosta jutella lehtimyyjien yms. kanssa.

Puhelintarjonnan rajoituspalvelu

Yksityisillä henkilöillä on mahdollisuus rajoittaa kaupallista puhelintarjontaa soittamalla palvelunumeroon 0600 13404 ma-pe klo 8.30-18 (puhelun hinta 0,39 ?/min +pvm), johon ilmoitetaan nimi, numero ja osoite.

Rajoituksen voi tehdä liittymäsopimuksen tehnyt täysi-ikäinen henkilö ja vain henkilökohtaisesti.

Rajoitus on kerrallaan voimassa 3 vuotta.

Kieltojen välittämiseen liittyvien järjestelyiden vuoksi kielto tulee voimaan n. 1-3 kuukauden kuluessa ilmoituksessa.

SSML:n jäsenyritykset (n.240 yritystä eri toimialoilta) ovat sitoutuneet käyttämään edellä mainitun palvelun rekisteriä toiminnassaan.

Suosittelen lämpimästi tuota rajoitusta. Ainoastaan yksi soitto tullut viimeisen kahden vuoden sisällä ja sekin loppui kuin seinään kun sanoin että minulla on tuo rajoitus.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Puhelintarjonnan rajoituspalvelu

Yksityisillä henkilöillä on mahdollisuus rajoittaa kaupallista puhelintarjontaa soittamalla palvelunumeroon 0600 13404 ma-pe klo 8.30-18 (puhelun hinta 0,39 ?/min +pvm), johon ilmoitetaan nimi, numero ja osoite.

Rajoituksen voi tehdä liittymäsopimuksen tehnyt täysi-ikäinen henkilö ja vain henkilökohtaisesti.

Rajoitus on kerrallaan voimassa 3 vuotta.

Kieltojen välittämiseen liittyvien järjestelyiden vuoksi kielto tulee voimaan n. 1-3 kuukauden kuluessa ilmoituksessa.

SSML:n jäsenyritykset (n.240 yritystä eri toimialoilta) ovat sitoutuneet käyttämään edellä mainitun palvelun rekisteriä toiminnassaan.

Kiitos:)

Exälle kerran soitti joku kauppias ja kysy onko hetki aikaa.Exä siihen, että totta kai on. Laittoi sitten puhelimen olohuoneen pöydälle ja oikaisi sohvalle :xmas: Hetken päästä vain vilkkui puhelimen valot, kun puhelu oli katkaistu :D

-Täällä Leila Lehtimyyjä Mykkyläyhtiöstä, hyvää päivää. Onko teillä pieni hetki aikaa? Ihan mukavalla asialla soittelen.
-No nyt ei valitettavasti ole aikaa, mutta jos annat kotinumerosi, niin soittelen sinulle, kun olet vapaalla.
-Ette te valitettavasti voi soittaa minulle, kun olen vapaalla.
- Jaa, en vai? Soittelethan sinäkin minulle, kun olen vapaalla!

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Mä en tajua mikä noissa niin ärsyttää. Aina ovat lopettaneet, kun olen sanonut että "en ole kiinnostunut".

En minäkään tajua.. Mullakin ovat aina uskoneet kerrasta! Tai sitten niillä lukee siellä tiedostoissa joidenkin kohdalla: Kieltäytyy ensin tilaamasta, mutta kun jankutat, suostuu lopulta.. Tai jotain vastaavaa?
:whistle:

Mulla on salainen numero ollut monta vuotta. Ei ole tarvinnut jutella puhelinmyyjien kanssa sen koommin... :whistle: Niin, ainakin mua ärsyttää lähinnä se ajanhukka ja omien töitten keskeytyminen, mikä puhelinmyyjän yhteydenotosta aina seuraa.

Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Mä en tajua mikä noissa niin ärsyttää. Aina ovat lopettaneet, kun olen sanonut että "en ole kiinnostunut".

Niimpä. Eilen just uks soitti ja sanoin että EI KIITOS ennenkö edes kertoa sen enempää nii kiitti ja lopetti
:D

Ei ole tehonnut , kun mulle ovat soittaneet! Joskus saa hokea todella monta kertaa, että "en tilaa mitään" eikä vieläkään usko eikä pokka anna myöten iskeä luuria korvaan. Nyt lähipäivinä ne on vielä niin villillä päällä olleet, että koko ajan soittelevat monta kertaa päivässä.... Hermo menee!!!
Äsken tein tän markkinointi kiellon ettei enää soiteltaisi...

:D

tädille jotku lehtimyyjät soitti ja jankkas, ku ei ensin halunnu tilata.sitte oikeen vihasesti
"no me nyt laitetaan sulle että oot tilannu, et oleppa hyvä vaan"

ja kerran olin tilannu ilmas lehtinäytteen ja tietenki sit joku soitti ja kysy että tilaanko. yritin ystävällisesti selittää että varaa ei oo, mut tää jankaas ja jankkas ja jankkas. sano vielä että saan puhua avomiehen kanssa ja soittaa taas huomenna.arvaa vastasinko :)

mut on ne joskus kyl kerrasta uskonu et ei siinä mitää...

Mulla on suoramarkkinointikielto ja kyllä se jotenkin toimii.... Valitettavasti kaikki firmat jotka myy lehtiä ei kuulu suoramarkkinointiliittoon ja siten eivät tiedä tästä rajoituksesta. Vähentynyt kyllä on 98 %:sti joten on erittäin hyödyllinen kielto. Kielto ei myöskään rajaa sitä pois jos sinulta on jonkun lehden tilausloppumassa niin he voivat soittaa ja tarjota jatkotilausta.

Olen kyllä joutunut jonkun kerran sanomaan että mulla on suoramarkkinointikielto, joten jos vaikka lopettaisit soittelemisen.....

Yhteistyössä