Kyllä se on saamari kumma kun yks öykkäri rauhottuu niin toinen alottaa...! (kiusaamisesta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Panthera leo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Panthera leo

Aktiivinen jäsen
05.12.2006
5 202
0
36
Eilen yks pihan kakaroista oli sotkenu pojan takin jollain helvetin öljyllä tai rasvalla! :headwall: (Tohon pihan leikki-alueelle on joku fiksu ajanu traktorin... )

Mä sain aivan älyttömät heparit, pyysin poikaa näyttämään missä tää ilkiö asuu. No, päästiin rapun ovesta ulos, niin tää natiainen (oisko joku 8-10 v) huuta, että "en oo mitään tehny, en oo sotkenut ***:n takkia, ne valehtelee!" Mistä se ties millä asialla mä olen ellei siinä olis totuuden häivää?!!? |O

No, piha oli täynnä vieraita pentuja, somali, yks tummempi ja joku muu maahanmuuttajakakara. Tää somalikakarahan alotti solvaamisen, vittuilun sun muun kauniin kielenkäytön. Mä sanoin sille, että pidä sinä jätkä turpas kiinni kun asia ei sua kosketa millään lailla. Yks tummempi poika siihen sitten tuli ihan luokse ja alko kyselemään että ihanko totta oli se poika sotkenu mein pojan takin, että hän ei nähnyt joten ei voi sanoa, että ei varmasti ole näin tapahtunut. Tosi asiallinen ja fiksu poika oli. Sentäs joku osaa käyttäytyä.

No yhden talon partsilta sitten yks nainen huus, että ne jotka ei tässä asu niin häipyy omiin pihoihinsa, että ei mitään muuta ole tullut ku ongelmia kun ne täs pihoilla lumpustaa. Alkovat ne sitten tekee lähtöä, mutta pitihän sen somalipennun vielä jotain painokelvotonta huudella. (Likka muuten tietää sen, on samassa koulussa, paria luokkaa ylempänä (5:llä ). Varas ja pahoinpitelijä tää pentu)

No, mä tiukkasin siltä sotkijalta että miks sitten mull tullaan näin sanomaan, niin ne kuulemma valehtelee. Aikani siinä seisoin ja tiukkasin asiaa, kunnes en enää jaksanu (olivat tukkineet oviaukon, etten päässy "kantelemaan" sen pojan vanhemmille), totesin vaan, että jos mie vielä kerran kuulen että se on tehny jotain -ihan mitä vaan, niin menen keskustelemaan vakavasti hänen vanhempiensa kanssa. Vastauksena oli irvistys. |O

sekavaa sekavaa tekstiä, olen vieläkin hieman kiihdyksissäni.

huh huh..teillä onkin sitten mukava asuinalue... |O

oon kyllä huomannu että lapset ovat nykyään yhtä kauheita ku aikuisetkin. ei käytöstapoja ollenkaan. ja enemmän temppuja ne osaa kuin me ku oltiin pieniä. uskokaa vaan...mulla on aina ollu kova kunnioitus muita kohtaan. enkä sillon ikinä kiroillu. kotona ja mummolassa, miessä vietin suurimman osan mun ajasta, oli tosi tiukka kuri ja me lapset tottelimme sanomatta vastaan. niin kuului olla. kunnioitus.

Alkuperäinen kirjoittaja MySelene:

oon kyllä huomannu että lapset ovat nykyään yhtä kauheita ku aikuisetkin. ei käytöstapoja ollenkaan. ja enemmän temppuja ne osaa kuin me ku oltiin pieniä. uskokaa vaan...mulla on aina ollu kova kunnioitus muita kohtaan. enkä sillon ikinä kiroillu. kotona ja mummolassa, miessä vietin suurimman osan mun ajasta, oli tosi tiukka kuri ja me lapset tottelimme sanomatta vastaan. niin kuului olla. kunnioitus.

Nimenomaan. Sen verran itsekin osannu käyttäytyä, että aikuisille ei haistatella tai huudella, vaikka olis ollu kuin k-pää ihminen.

Oliskohan tuon voinut ilmaista jotenkin erilailla:
"Mä sanoin sille, että pidä sinä jätkä turpas kiinni kun asia ei sua kosketa millään lailla."

--> teit virheen kun rupesit öykkäröimään. Olisit mennyt vaan tyynesti takin sotkeneen lapsen vanhempien luokse selvittämään asian etkä jäänyt nalkuttamaan pihalla lapsille. Nehän vaan innostuu siitä.

No ap taitaa hyvin kuulua tuohon porukkaan tuolle asuinalueelle, kun sanoo vieraalle lapselle "pidä turpas kiinni". sopii hyvin porukkan ja kielenkäyttöön.

Muutenkaan ei mennä riehumaan kiukkuisena siinä vaiheessa kun on vaan oman pennun sana, eikä toista ole kuultu.

Alkuperäinen kirjoittaja voivoi:
"Mä sanoin sille, että pidä sinä jätkä turpas kiinni kun asia ei sua kosketa millään lailla."

--> teit virheen kun rupesit öykkäröimään. Olisit mennyt vaan tyynesti takin sotkeneen lapsen vanhempien luokse selvittämään asian etkä jäänyt nalkuttamaan pihalla lapsille. Nehän vaan innostuu siitä.

No ehkä niin, mutta ajatteletko itse sanasi, jos olet vihainen ja kiihdyksissäs? Arvasinhan että joku takertuu siihen mitä minä sanoin. Itse se poika alotti solvaamisen, olisitpa kuullut mitä sieltä tuli. :headwall:

Ja niiden läpikö mun olis pitäny mennä?? Tällä somalilla on hirvee maine, mistä sen tietää vaikka se olis päälle käyny -mun tai pojan- jos siitä olisin pojan kanssa menny?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ap taitaa hyvin kuulua tuohon porukkaan tuolle asuinalueelle, kun sanoo vieraalle lapselle "pidä turpas kiinni". sopii hyvin porukkan ja kielenkäyttöön.

Muutenkaan ei mennä riehumaan kiukkuisena siinä vaiheessa kun on vaan oman pennun sana, eikä toista ole kuultu.

sitten vielä sellainen juttu,, että nuo lapset ovat yhtä arvokkaita kuin sinä tai sinun pentusi.

Vai oman pennun? Kuule monen muunkin sana oli tässä takana.

Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Apua, mistä noita sikiää.. Meil vies lapset niin pieniä (vanhin kohta9v) että en oo yhteekään tollasseen pentuun törmänny viel..

kaupungeissa enimmäkseen veikkaisin. lapset yksin kotona tai pihalla koko päivän eikä vanhemmilla aikaa/energiaa/kiinnostusta opettaa lapsille käytöstapoja. aika moni luulee että se kuuluu koulun vastuulle mutta siellähän ne vastaa oppii asioita. opettaja yliväsyneitä ja kyllästyneitä duuneihinsa ja lapset jyrää yli ja vittuilee. en haluis olla opettaja. ei sielläkään oo kunnioitusta...

pelottaa oikeesti millainen tulevaisuus noilla on. elukoita suurimmaks osaks. ja sinnekö pitäis lähettää omat lapset kiusattavaks. :( :/

sitten vielä sellainen juttu,, että nuo lapset ovat yhtä arvokkaita kuin sinä tai sinun pentusi.

Kuin vaan, mutta mun lapset -ja suurin osa heidän kavereistaan osaa käyttäytyä.

Alkuperäinen kirjoittaja Panthera leo:

Nimenomaan. Sen verran itsekin osannu käyttäytyä, että aikuisille ei haistatella tai huudella, vaikka olis ollu kuin k-pää ihminen.

takuulla jos kaikilla tuollainen asenne kuin sulla,että vieraiden lapsille mennään huutamaan kuin eläimille, ei mitään kunnioitusta tai rajoja, pentus sotkenut itse oman takkinsa. ja vaikka joku toinen olisikin, myös vahinko voi olla kyseessä.

käräjille tuollaiset räyhääjät kuten sinä.

takuulla jos kaikilla tuollainen asenne kuin sulla,että vieraiden lapsille mennään huutamaan kuin eläimille, ei mitään kunnioitusta tai rajoja, pentus sotkenut itse oman takkinsa. ja vaikka joku toinen olisikin, myös vahinko voi olla kyseessä.

No siitä vaan haastehakemusta vetämään

Alkuperäinen kirjoittaja PeggyBundy:
Kyllä täällä "maalla"on mukavaa....eipä oo minkäänlaisia maahanmuuttajia...

täällä meilläpäin ei asu maahanmuuttajat mutta kyllä n suomalaiset lapset hoitaa sen homman yhtä hyvin. suu auki saa välillä kattoa ja kuunnella niitten juttuja. oikein hävettää. :o

siis en minäkään sinua kunnioittaisi, enkä opettaisi lapsiani kunnioittamaan, jos asenne non tuo, minun kullannuppu, muut saake.lin eläimet.

No huhuh :o onpas meininkiä. Kyllä nuo jotkut lapset vaan on ihan hirveitä, ei minkäänlaisia käytöstapoja. |O

Meillä oli välillä kanssa ihan hirveetä kun poikaa kiusattiin jatkuvasti, ja minä olin jopa paikalla niin hyvä etteivät päälle tule :/ Poika harjotteli sillon ilman apupyöriä ajoo, yks penska sitten ajo suoraan päin pyörällä :kieh: poika lenti ojaan. ihan pihaankin tulivat huutelemaan mitä sattuu, varsinkin pojan puheesta(dyspraksia), sitten pyörillä karkuun ja taas takas. Minä sitten kerran juoksin tän pahemman kakaran kii ja annoin tulla tekstiä. Hän sitten vanhemmilleen sanonu että minä kävin käsiks, mikä ei edes pitäny paikkaansa.
Kyllä ne paljon kerkes tehä kaikkee hirveetä mutta tää pahin muutti pois niin loppu muidenkin kiusaamiset.

Nämä pojat n. 10v. ja meidän poika 4v.

niin mutta mistä ne lapset sen kielenäytön ja tavat oppii...?katsotaanpa jokainen siihen kuuluisaan peiliin ;o) enkä nyt "öykkäreitä"puolustele

Niin, olisko vanhemmissa vikaa? Onneks mun lapset ei tolla lailla käyttäydy.

Jos lapsista tuolaisia tulee niin kyllä vanhemmissa on jotain "vikaa". Taitavat olla itse samanlaisia öykäreitä todennäköisesti.

tuo on kyllä totta että tänä päivänä vanhempia ei enää kunnioiteta samalla tavalla kuin ennen, ei omia eikä vieraita..en ois ikinä uskaltanu alkaa itse lapsena vänkyttämään vastaan jollekin vieraalle aikuiselle tai haistattelemaan esim. opettajalle! kyllä sitä mentiin nöyränä pyytämään anteeksi jos oli tullut jotain tyhmää tehtyä.
Olihan niitä häiriköitä jo silloin, mutta jotenkin tuntuu että nykyisin vielä enemmän..

Sinun saakelin öykkäri kakarasi ja sinä saakelin öykkäri kiusaaja ette edes hävetä osaa.

just tätä tarkoitin. ei mikään ihme ettei lapset osaa käytöstapoja kun esimerkki on tää. |O :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja voivoi:

No ehkä niin, mutta ajatteletko itse sanasi, jos olet vihainen ja kiihdyksissäs? Arvasinhan että joku takertuu siihen mitä minä sanoin. Itse se poika alotti solvaamisen, olisitpa kuullut mitä sieltä tuli. :headwall:

Ja niiden läpikö mun olis pitäny mennä?? Tällä somalilla on hirvee maine, mistä sen tietää vaikka se olis päälle käyny -mun tai pojan- jos siitä olisin pojan kanssa menny?

Jos lapsikin oli vihainen ja kiihdyksissä eikä ajatellut mitä sanoi? Ethän kuitenkaan tiedä, mitä siellä pihalla oikeasti oli tapahtunut. Ja vastassa sinulla oli LAPSIA, joten tyhmää vedota siihen, että "nekin solvasi".
Niin kaiku vastaa kuin sille huudetaan!! Olisit mennyt vanhempien luokse hiukan myöhemmin, silloin kun muuria ei enää olisi ollut vastassa.

Yhteistyössä