Kyllä on vaikeeta pitää paino kurissa kun on pieniä lapsia ja työ!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joujou
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Joujou

Vieras
Aivan liian vaikeeta. Aamulla töihin, viiden aikaan kotona. Ruoan laitto, lasten kans leikkimistä ja jotain pientä kotihommaa, lasten nukkumaanlaitto. Aah kun on ihana kasin-ysin aikaan istahtaa vähäksi aikaa sohvalle katsomaan telkkaria ennen kuin painuu itse pehkuihin!

Viikonloput menee sitten pyykkiä pestessä ja siivotessa. Eli missä välissä sitä liikutaan?? Aina pitäis olla menossa jos haluaa solakkana pysyä, ja vahdata mitä suuhunsa pistää. Kilot alkaa pikkuhiljaa salakavalasti kertyä lanteille. Vielä ei ole suurta hätää (167/62), mutta jos tätä rataa jatkuu niin saa nähdä...

Vinkkejä miten jaksaa liikkua enemmän ja panostaa terveellisiin syömisiin? Väsyneenä sitä ahtaa suuhunsa kaikkea mikä huvittaa ja herkut vie turhan usein mennessään...

Lapset on 11 kk ja 4 v.

Mulla on toisinpäin, paino senkun laskee vaan. Aloitin syyskuussa työt 5 vuoden kotiäitiyden jälkeen ja paino on tippunut noin 10 kg eli mun mitat on nyt 172 cm/ 52kg.
Mä alan olla jo huolissani kun vatsa ei oo edes littee vaan kuopalla.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Ja mulla on päinvastainen ongelma - sanoisin, että on vaikeata muistaa ja jaksaa syödä, kun on pieniä lapsia ja työ!!!!

Sama täällä. Lisäks mulla on ruumiillinen työ, joten mukavasti tullu parissa kuukaudessa pudotettua 15kg =)

No mä meen aina töiden jälkeen heti salille. 3-4 kertaa viikossa. Tosin lapset "jo" 4 ja 6 v. Mutta ihan omaa saamattomuutta mulla on, jos en salille tms. pääse. Kotitöitä teen sitten iltaisin (tai mies tekee osan..) ja viikonloppuisin.

Samaistun sinuun ap. Mulla kans paino lähti nousemaan kun töihin palasin.
Syön jopa hieman terveellisemmin, kun töissä ei 'pääse' napostelemaan, mutta hyötyliikunta jäi pois.
Ennen kuljin töihin pyörällä ja äippälomalla tuli vaunukävelyjä tehtyä paljon. Nykyään kuljen autolla, kun on tytön haut ja viennit hoitoon, ja silloin kun ulkoillaan nin tyttö juoksentelee omilla jaloillaan.
Mutta nyt on tilanteeseen tulossa parannusta kun saatiin ilmatteeksi pieni kuntopyörä. Iltasin monesti lueskelen kirjaa, niin se sujuu yhtä mainiosti siinä pyörän päällä kuin sohvallakin :)

Älä osta kotiin herkkuja vaan terveellistä naposteltavaa ja välipaloja. Mä uskallan väittää että ilman liikuntaa voi laihtua, paljon tärkeämpää on valita kasviksia ja hedelmiä esim pasteijoiden ja pullien sijasta. Liikunnalla voi laihduttaa mutta se on paljon paljon hankalampaa.

Mulle kävi samoin kuin ap:lle. Töitten jälkeen en joko ehdi tai jaksa harrastaa liikuntaa tarpeeksi. Helppo sanoa, et lähde urheilemaan, kun mies tulee kotiin. Mut illat on lyhyet. Perheen yhteistä aikaa ja varsinkin aikaa lasten kanssa on arki-iltoina ihan liian vähän. Sitten on vielä kotityöt päälle. Lapset vaatii valtavasti huomiota hoitopäivän jälkeen. Ei mulla riitä energia, eikä motivaatio lähteä riittävän usein kuntoilemaan. Tähän päälle vielä mun huonot ruokatavat niin homma on valmis. Oma peilikuva inhottaa ja silti en saa tehtyä asialle mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No on teillä ongelmat! Eiks kellään ole samallai kun mulla?? Mulla on istumatyö, koko päivä istutaan ja välillä saa käydä kopiokoneella mutkan.

MUllakin on istumatyö. Itse ihmettelen sitä miten pientenlasten vanhemmat pystyy lihomaan, siis missä vaiheessa te syötte sitä mässyä? Sitte ku lapset nukkuu?

Ite syön terveellisemmin nykyään, ku ennen lasta. Ja suorastaan etoo sipsien yms lisäaineet. Liekö vieroittunut, hyvä vain :)!

Ja mulla on se periaate, että jos paino nousee kilon, tiputan sen samantien pois. Näin ei kerry painoa. Liikuntaakaan ei tule kummemmin harrastettua, ku olen päivät töissä, enkä raski iltaisin lähtä jumpalle. Kunhan tämä kakkonen syntyy niin aloitan äipällä jumpat.

Uusimmat

Yhteistyössä