kyllä oli helppo tuo asunnon valinta !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rollolainen

Vieras
kahta asuntoa käytiin katsomassa, kummatkin olivat noin 83 neliöisiä.
uudempi ei kiinnostanut, vaika olikin paremmassa kunossa- ei kiinosta kävellä kolmanteen kerrokseen , talossa ei hissiä. Ei omaa saunaa. yksi makuuhuoneista oli iso, jotkain tuntui et liankin iso, ku oli tyhmänmallinen.

huonompikuntoisessa maalauksen tarve, se onnistuu kyllä meiltäkin, oma sauna joka oli hyvässä kunnossa. jaakaappipakstimen lisäksi siellä oli jää-viileäkaappi. Runsaasti ikunoita joten on valois aasunto ja tää vaikutti paljonisomalta kuin tuo uudempi. ja tässä oli myös lasitetu parveke, tosin parveke kaipaa pesua, mutta se ei haittaa.

meidän valinta on tuo huonompikuntoisemnpi asunto, vuokra melkein sama, nii paljon enemmä plussia löytyi tästä. =)

matkatkin lyhtenee, kouluun ja töihin =)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Hieno juttu, että mieluinen asunto löytyi. Siivous ja maalaus kohentaa kummasti paikkoja. Joskus vaan asuntoa valitessa fiilis ratkaisee. Olisinpa itsekin pitänyt hissiä valintakriteerinä. Nyt pitää polvivikaisena kivuta kassien kanssa kolmanteen kerrokseen.

[QUOTE="tiitus";26680917]Minkä suuruinen vuokra asunnossa?[/QUOTE]

reilut 800e+ vesimaku 15e/hlö/kk. En vieä tiedä muuttaako meitä 6 vai 5. tytär ei ole saanut vielä asuntoa, mutta sanoi että sohva on PARAS paikkanukkua. eihän tuo kotonakaan juuri koskaan enä ole kun poikakaverinsa kanssa viettää aikaa, nukkuukin melkein kaikki yöt siellä =)

ei vielä tietoa, tätä asuntoa ei ole vielä irtisanottu, koska isännöitijä ei ole käynyt vielä katsomassa tätä. Elokuun puolella kuitenkin. joudutaan joka tapauksessa maksamaan kumpaankin asuntoon elokuun vuokra, joten joskus puolessa välisä kuuta ihan kiva muuttaa.
alunperin meidän piti muuttaa niin että napurit muutavat tähän ja me heidän asuntoon, mutt akun heile ei sovi ikän vikonlou, kun on aina menoja ja meile ei taas arkipäivät kun mies on töissä niin ei sitten. en m aio odottaa jonnkein lokaule et pääsen muttamaan.
ollanhan me tässä talossa asuttikinjo 6 vuotta, voihan sitä jo paikaa vaiahtaakija seuraavat 6 vuotta asua tuossa =)

Onhan se tuokin tapa vihjata omille lapsille että teitä ei enään kaivata ja muuttakaa muualle.
Aikanaan eräs poikakaveri vanhempiensa kera muutti isosta kodista pois,
muka lähelle muita sukulaisia (kun nytkin asuivat 5km säteellä) no ei siinä mutta kun edellisessä oli vanhemmilla ja tällä lapsella oma huone,
nyt muutti niin pieneen että oli olohuone/keittokomero samassa ja yksi makuuhuone (ruhtinaalliset 45neliötä ) joka luonnollisesti vanhemmille,
tyhmenpikin tuon tajusi että nyt oma lapsi heitettiin pihalle muka hienovaraisesti.

Ei me pakotettu omaa lasta muuttamaan, mutta yhtään omaa tavaraa et tänne tuo ja olohuone se pieni pysyy olohuoneena ja sinne et edes omaa sänkyäsi saa.

[QUOTE="voi elämä";26681115]Onhan se tuokin tapa vihjata omille lapsille että teitä ei enään kaivata ja muuttakaa muualle.
Aikanaan eräs poikakaveri vanhempiensa kera muutti isosta kodista pois,
muka lähelle muita sukulaisia (kun nytkin asuivat 5km säteellä) no ei siinä mutta kun edellisessä oli vanhemmilla ja tällä lapsella oma huone,
nyt muutti niin pieneen että oli olohuone/keittokomero samassa ja yksi makuuhuone (ruhtinaalliset 45neliötä ) joka luonnollisesti vanhemmille,
tyhmenpikin tuon tajusi että nyt oma lapsi heitettiin pihalle muka hienovaraisesti.

Ei me pakotettu omaa lasta muuttamaan, mutta yhtään omaa tavaraa et tänne tuo ja olohuone se pieni pysyy olohuoneena ja sinne et edes omaa sänkyäsi saa.[/QUOTE]

tyttö saa tuoda tavaransa ja asunota aktiivisesti hakenut jo kuukausia, mutta kun 300e ei oikin tahdo asuntoa löytää. Mä anna hänen asua nii kauan kun halua, olis halunnut jo 16 vuotiaana lähteä, mutta en päsätänyt.

[QUOTE="vieras";26681208]Kiva, että löytyi mieleinen asunto. Se vaikuttaa niin paljon elämisen laatuun. Saunaa ei kaikki kaipaa, mutta osalle se on tosi tärkeä.[/QUOTE]

meille sa ontärkeä, ei meille riitäisi yleinen sunavuorokun kuitenkin saunotaan erikseen. tunnissa ei ehdi ja varmasti oma suana tulee halvemmakis kuin tuo 10e/kk saunamaksua

Onnea uuteen kotiin :flower:

Mä en voi kuin ihaillen ihmetellä sun kykyäsi muuttaa niin usein. Mä kun koen muuttamisen aina ihan älyttömän rasittavana asiana. Nytkin olisi taloudellisesti paljon järkevämpää myydä tämä asunto pois ja muuttaa pojan kanssa pienempään, mutta se muuttorumba...mä en jaksa sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26681484:

Mä en voi kuin ihaillen ihmetellä sun kykyäsi muuttaa niin usein. Mä kun koen muuttamisen aina ihan älyttömän rasittavana asiana. Nytkin olisi taloudellisesti paljon järkevämpää myydä tämä asunto pois ja muuttaa pojan kanssa pienempään, mutta se muuttorumba...mä en jaksa sitä.

usein?
ollanhan me asuttu tässä asunnossa 5v ja samassa talossa tuossa pienemmässä 1v, en mä nyt kovin usein oo muuttanut. seuraavat 6 vuotta varmaan asutaan myös tässä asunnossa, ei trvii muuttaa, kun isoin poika muuttaapois, saavathan "pikkupojat" omat huoneet.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26681484:

Se kannattaa ottaa harrastuksena; mä olen muuttanut n.19 kertaa elämäni aikana ja täytän tänä vuonna 30v. Ja taas etsitään uutta kotia eli muutto tiedossa.

Kun tarpeeksi usein muuttaa niin siihen tulee tietty rutiini ja ei tule säilöttyä turhaa tavaraa nurkissa ja aika nopeasti oppii huomaamaan mitkä esineet/tavarat ym. on oikeasti itselle välttämättömiä.

Huono puoli on se että ei osaa asettua aloilleen.

• Tykkää
Reactions: Minskii
Se kannattaa ottaa harrastuksena; mä olen muuttanut n.19 kertaa elämäni aikana ja täytän tänä vuonna 30v. Ja taas etsitään uutta kotia eli muutto tiedossa.

Kun tarpeeksi usein muuttaa niin siihen tulee tietty rutiini ja ei tule säilöttyä turhaa tavaraa nurkissa ja aika nopeasti oppii huomaamaan mitkä esineet/tavarat ym. on oikeasti itselle välttämättömiä.

Huono puoli on se että ei osaa asettua aloilleen.

tuleepahan muuton aikana siivotu KUNNOLLA. myös ehtii kertymään paljon turhaa tavaraa mitä heitin pois.

Yhteistyössä