kyllä ihmisiä sit jaksaa kummastuttaa meidän lasten väri (turhis,purnausta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mieheni on somali ja meillä on kaksi ihanaa lasta. 4-vuotias esikoinen on todella vaalea, ruskeat hiukset,ruskeat silmät,asteen kaksi minua tummempi iholtaan,aivan päivastanen kun mieheni. Huomenna 3kk täyttävä tyttäremme taas on lähes yhtä tumma kuin mieheni afrokiharoineen kaikkineen. (terve vaan tutut...:D)

Monesti ihmiset tulleet kysymään mistä MAISTA lasteni isäT ovat kotoisin? Tai onko heillä eri isä. Ymmärränhän minä,mutta se loukkaa silti,etenkin jos mieheni on paikalla. Tänään kaupassa tuli joku tuntematon mummo kurkkimaan vaunuihin ja ihasteli et ompas söpö,mistä maasta on adoptoitu :o kun sanoin että ihan oma on,kysyi etä ai no mistäs maasta isä on, vastasin ja sitten hän alkoi jutella pojalleni ja kysyi että mistäs maasta se sinun isi sitten on? poika siinä ihan ihmeissään...

anteeks,oli vaan niin pinna tiukilla et piti purkaa. älkää hyvät ihmiset menkö kyselemään tyhmiä, asiat ei aina ole sitä miltä näyttää..
Löytyykö täältä "kohtalotoveria" jolla eriväriset saman isän lapset joita jaksetaan ihmetellä?

älä turhaan ota nokkiisi. Mietipä tilannetta vaikka 8vuotta sitten. Miten itse olisit ajatellut jos olisit nähnyt äidin ja 2lasta jotka ovat aivan eri värisiä ja näköisiä. Tietenkin olettaisit että niillä on eri isät tai että toinen ei ole sen äidin vaan on adoptoitu, tai naapurin lapsi on sillä hoidossa. Itse en ole tiennyt että noin suuri väriero samojen vanhempien lapsilla on mahdollinen. Ja ikää on jo 30v. Ja olen matkaillut paljon ympäri maailmaa ja olen muutenkin mielestäni ihan sivistynyt, enkä joku kaapissa kasvanut blondi.

multa kysyttiin mistä oon lapseni adoptoinu, ihan oma kyllä on. kerran yks ihminen tokaisi että ''niinhän niitä ulkomaalaisia tänne suomeenkin tunkee'' kun kerroin että lapseni isä on marokkolainen... en kyllä loukkaantunut mut ihmiset osaa kyllä olla röyhkeitä joskus. on multa tultu myös kyselemään että eikö lapseni isä hakkaa minua ja oonko nyrkin ja hellan välissä ja onko mun ollut pakkoa kääntyä muslimiksi ym.

Meillä on vasta yks lapsi joten en ole vielä tollaseen älyttömyyteen törmänny. Kun poika oli jotain 3vk vanha pari kesää sitten tuli bussipysäkillä vanha mummo kertomaan mulle etten todellakaan sais paistaa noin pientä vauvaa auringossa, et sehän on aivan selvästi ruskettunu.
Ja sit on nää epämääräset kyselyt: "isä ei taida olla suomalainen?" No ei, taida ei. Mä en käsitä miks isän kansalaisuutta ei vaan voi kysyä suoraa jos se jostain syystä kiinnostaa.

Pitää vaan yrittää muistaa et toisest korvast sisään ja toisest ulos.

Ihmiset on niin kummallisen ajattelemattomia joskus. Mut toisaalta nykyään on aika tavallista et perheessä on useampia lapsia joilla ei oo samat isät. Mutta en ihan lähtis kyselemään kassajonossa vieraalta ihmiseltä :D vähän peruskäytöstavoissa puutetta tollasella.
Vähän vastaavaa kun mun lasten serkut on adoptoitu intiasta, yksissä häissä valokuvaaja ( meille aivan vieras ihminen vanhempi mies) alko kysellä kovalla äänellä lapsen vieressä et puhuuko noi suomea :o lapset oli sellasia alakouluikäisiä siinä vaiheessa. Minä siihen et kysyppä ite :D

Yhteistyössä