Kyllä hävetti eilen ystäväni puolesta (Tehyn irtisanomisista)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Gluteus maximus

Vieras
Julisti minulle kovaan ääneen miten heidän koko osasto on irtisanoitunut ja 19.11 he jäävät lomalle. Hoitakoot lääkärit yksin ohitusleikkaukset (on leikkaussalissa töissä) naureskeli vielä päälle. Olin ihan kauhistunut. :ashamed: Terveisiä vaan jos luet.

Minä olen kanssa kuullut kaveripiirissä parin tehyläisen puhuvan, että siinähän näkevät sitten kaikki, ketkä valittaa ja valittaa eikä arvosta mitään. Toivottavasti kupsahtavat sinä aikana niin ei tarvi kuunnella.

Kyllä oli turvallinen olo käydä sairaalassa seuraavana päivänä...

mä en ymmärrä koko touhua, siis ymmärrän kyllä että palkkaa pitää lisää saada (itsekin hoitoalalla) mutta mä en ikinä lähtis tollaseen mukaan, ja mun mielestä jo niin törkeetä potilaita kohtaan..

Tähän on tultu, kun hoitotyötä ei arvosteta. Nyt voi hallitus ja muuta päättäjät mennä itseensä ja miettiä olisiko kannatanut tehdä jotakin hoitajien palkoille jo aiemmin kun hoitajat ovat vuosikausia vaatineet palkankorotuksia, mutta mitään ei ole haluttu tehdä. Tässä on nyt tulos. Toivottavasti päättäjät ovat nyt tyytyväisiä ja saavat ihmiset hoidettua. Hoitajien vastuu tai tehtävä se ei enää 19.11 jälkeen ole.

Kyllä tässä oikeasti miettii millaista tuo nykyhoitoala on. Empatiaa ei taideta tuntea ollenkaan ketään kohtaan. En tarkoita, että ilmaiseksi työtä pitäisi tehdä, mutta mielestäni heillä ei ole sen huonompi palkka kuin muillakaan toisen asteen koulutuksen saaneilla.
En ymmärrä miksi he ovat hakeutuneet tuolle alalle, kun moni tuntuu olevan niin täynnä sitä hommaa. Kaipa hekin jo opiskeluaikana saavat tietää millaista työ on ja mitä palkkaa siitä saa.

Alkuperäinen kirjoittaja kk:
Tähän on tultu, kun hoitotyötä ei arvosteta. Nyt voi hallitus ja muuta päättäjät mennä itseensä ja miettiä olisiko kannatanut tehdä jotakin hoitajien palkoille jo aiemmin kun hoitajat ovat vuosikausia vaatineet palkankorotuksia, mutta mitään ei ole haluttu tehdä. Tässä on nyt tulos. Toivottavasti päättäjät ovat nyt tyytyväisiä ja saavat ihmiset hoidettua. Hoitajien vastuu tai tehtävä se ei enää 19.11 jälkeen ole.

Tämän jälkeen hoitajien arvostus on ihan nollassa, joten onhan se kiva, että saadaan palkankorotus kun kukaan ei arvosta sitäkään vähää mitä ennen.

no tän episodin jälkeen ei ainakaan hoitsut arvostusta saa tippaakaan ainakaan täältä :wave: onneksi ei ole mitään akuuttia hätää meillä..

TOIVOTTAVASTI TEHYLÄISET ITSE TARVII JOTAIN HOITOA IRTISANOUTUMISEN JÄLKEEN NIIN NÄKEVÄT MITÄ HAITTAA ON HEIDÄN AHNEUS AIHEUTTANU!

VOIS SOPIA ETTÄ TEHYLÄISIÄ POTILAITA EI SITTEN HOIDETA!

Minulla on parhaillaan lapsi sairastanut kolme viikkoa. Tilanne ei ole akuutti (=ei hengenhätää), mutta kipu on jatkuvaa. On vaikea ymmärtää lakkolaisia ja näin rankkoja toimia tästä vinkkelistä. Pahoittelen, mutta tältä minusta kuitenkin tuntuu.

NÄIN ON! kun ei "pehmeät keinot" saaneet vauhtia rattaisiin niin näin nyt sitten!
t:20 vuotta alalla!

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:

Tämän jälkeen hoitajien arvostus on ihan nollassa, joten onhan se kiva, että saadaan palkankorotus kun kukaan ei arvosta sitäkään vähää mitä ennen.

Arvostus ei ole tähänkään asti näkynyt missään, niin sehän on hienoa jos se tulevaisuudessa näkyy edes rahassa!

ja tämän jälkeen arvostetaan? :laugh: , mun arvotus on tippunut jo niin pohjamutiin että takasi sitä eivät saa!

No ei kai niillä hoitajillakaan vaihtoehtoa oikein oo. Kun on taistelemaan ruvennut, loppuun asti on menävä. Ja ei kai työnantajapuoli voi päästää tuota taistelua niin pitkälle?!

Meil opettajilla ei oo ihmishengistä sentään kysymys, mut toisinaan huvitellaan lakkoajatuksella noin niinku ylioppilaskirjoitusten aikaan. Siinä sitä olis kans yhteiskunnalla ihmettelemistä ja maksamista, kun kokonainen ikäluokka jäis valmistumatta ja jatko-opiskelupaikka saamatta...

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:

No, ei kannata liioitella.

Eniten taítavat meuhkata ne, joilla muutenkin terveydenhuollon käyttäminen on vähäistä, ja kuva sairaanhoitajan työstä on se, että se siellä istuu kahvilla arvauskeskuksessa ja välillä käy ihan tahallaan kiusaamassa ja odotuttamassa potilaita :whistle:

Uskaltaisin väittää, että siinä vaiheessa kun on enemmän kokemusta asiakkaana, ja on pidempään ollut läsnä esimerkiksi jollain vuodeosastolla, niin sitä arvostusta löytyy vähän enemmän.

Mua huolettaa tilanne lähinnä lapseni (ja muiden vastaavassa tilanteessa olevien) kannalta, mutta ei tämä nyt oikeastaan ole arvostukseen tai kunnioitukseen vaikuttanut millään tavalla.

no voi voi..
jos kerran on niin tärkeä työ niin maksetaan kunnon palkkaa. Mitä siinä on valittamista.

Missään laissa ei lue että on pakko tehä töitä jos ei ole tyytyväinen palkkaan ja työoloihin.

Ei siis hoitajillekaan. Hoitajat on ihmisiä jotka tekee työtä jotta voi elättää itsensä ja perheensä.
ei heidän tarvi tehdä hyväntekeväisyyttä!

Tuo on niin naurettava ajattelu tapa et hoitajien pitää tyytyä siihen mitä annetaan. mutta muut saa kyllä vaatia ja lakkoilla.

kyllä taas huomaa että omanapa on tärkein, tämä lakko koskettaa niin monia niin heti ollaan vastaan, mutta ei paperiliiton jtkuva lakkouhka ketään kiinnosta.

Itse en hoitaja ole mutta osaan ajatella muitakin kun itseäni

Mä annan Tehyläisille 100% tukeni! Itse olisin varmasti ollut irtisanoutuneiden listassa jos olisin hoitsu ja kuuluisin Tehyyn!

Ja ihan turha vielä maalailla mitään piruja seinille, päättäjillä ei yksinkertaisesti ole varaa laskea yli 12000 ihmistä lähtemään, joten palkkasopu tulee takuulla ennen kun irtisanoutumiset astuu voimaan!

Uskomatonta, miksi tässä syytetään hoitajia hoitamatta jättämisestä, VUOSIKAUDET ovat yrittäneet saada palkkaan korotusta hyvällä, mutta ei niin ei. Ehkä se tulee sitten "pahalla". Toivon todella niin, kyllähän tuo ala on ihan alipalkattu työn raskauteen ja vaativuuteen nähden ja pelkkä kutsumus ei kovin montaa vuotta saa jaksamaan töissä. Ja jep, jokainen on itse alansa valinnut, mutta jos palkkoihin ei saada TUNTUVAA korotusta, ei kohta ole niitä ketkä sille alalle hakeutuvat. Se on fakta!

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Mä annan Tehyläisille 100% tukeni! Itse olisin varmasti ollut irtisanoutuneiden listassa jos olisin hoitsu ja kuuluisin Tehyyn!

Ja ihan turha vielä maalailla mitään piruja seinille, päättäjillä ei yksinkertaisesti ole varaa laskea yli 12000 ihmistä lähtemään, joten palkkasopu tulee takuulla ennen kun irtisanoutumiset astuu voimaan!

Uskomatonta, miksi tässä syytetään hoitajia hoitamatta jättämisestä, VUOSIKAUDET ovat yrittäneet saada palkkaan korotusta hyvällä, mutta ei niin ei. Ehkä se tulee sitten "pahalla". Toivon todella niin, kyllähän tuo ala on ihan alipalkattu työn raskauteen ja vaativuuteen nähden ja pelkkä kutsumus ei kovin montaa vuotta saa jaksamaan töissä. Ja jep, jokainen on itse alansa valinnut, mutta jos palkkoihin ei saada TUNTUVAA korotusta, ei kohta ole niitä ketkä sille alalle hakeutuvat. Se on fakta!

näinpä!
Ja kaikki valittaa et mix ootte vainnu hoitotyön!!

NO NYTHÄN NE IRTISANOUTUU !!! niin mitä te muut valitatte sit =)
jääkööt ne jotka on tyytyväisiä. Sitähän te sanotte!!!