Kyllä elämä on helppoa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "meikä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"meikä"

Vieras
..ainakin meillä kun tätä palstaa lukee ja vähän vertailee.

Meillä ei riidellä, dokata tai pienipalkkaisista ammateista huolimatta mietitä rahaa.

En omista silitysrautaa, en siivoa koskaan tai laita ruokaa, silti meillä on siistiä ja ruoka ravintolatasoista.

Omaa aikaa saa kumpikin niin paljon kuin haluaa, ehtii pitää itsensä kunnossa ja iloisena.

En myöskään ota stressiä siitä miten muut pukeutuu, elää tai asuu, ellei se rikolliseksi muutu. Keskityn omiin asioihin ja tuntuu toimivan hyvin, elämä on kevyttä.

Täytyy olla tyytyväinen oman elämän tasosta kun hetken täällä juttuja lukee. Olen pitänyt melkein itsestään selvyytenä että muutkin elävät tasa-arvoisessa, kunnioittavassa ja hyvässä suhteessa (kun naapureita ja tuttuja kuuntelee) mut eipä näytä täällä siltä.

Ja joo, ihan varmasti joku tulee kommentoimaan että mitä tuun elvistelemääb / kehumaan itseäni tai elämääni, luulenko olevani parempi kuin muut tjsp. mut eipä haittaa :D

[QUOTE="vieras";23755332]Et siivoa koskaan etkä laita ruokaa koskaan? Miehes on ihan tossun alla.[/QUOTE]

:D niin niin, keksitkä vielä muuta marisemista? Miten se sua rassaa? Yksi pointti mun kirjoituksessa oli ettei toisten elämät häiritse mua niin paljon että jaksais lähteä tuolleen kitisemään :D

Vai olisitko kateellinen?

varmistan vielä, että montako lasta teillä on? mietin vain tuota, että et siivoa koskaan niin mahtaa teillä olla sotkuista. Tai sitten asut hotellissa. Huolimatta siitä, että meillä käy siivooja viikoittain imuroin joka päivä koiran ja lapsien vuoksi. Tykkään että on siistiä, eikä se ole edes mitenkään vastenmielistä. Mutta ehkä tämän palstan idea on juuri se, että voi purkaa mieltää tuntemattomille ja kysyä neuvoa. Palsta olisi aika tylsä ja loppuisi lyhyeen jos jokainen vain jaakaisi kuinka hyvin on asiat..

Elämä on helppoa, mutta kyllä siivoan välillä. Siivoan silloin kun itsestä tuntuu että tarvitsee, en muiden vuoksi. Ruuanlaitto taas voi olla jopa hauskaa välillä.

Joo mä ihmettelen kanssa tuota riitelyosuutta täällä, että onko jotenkin harvinaisuus hyvä tasa-arvoinen kunnioittava parisuhde.. jotenkin osaan arvostaa omaa avioliittoani paljon paremmin nykyään kun lukee täältä miten huonosti voisi olla. Raha-asiat eivät ole vielä stressittömän hyvin, mutta tiedän, että paranee lähiaikoina, joten en ota siitä niinkään stressiä enää. Olisin tyytyväinen pienehköönkin palkkaan (yhteiset tulot yhteensä 2000e/kk ylöspäin olisi jo luksusta). Siivoan kyllä itse ja mies samoin muutaman kerran viikossa, mutta en ota stressiä siitäkään. Ja yksi vauva on meillä.

Täytyy sanoa että kyllä ihmettelen tuota ettet koskaan siivoa, miten mahdollista? Ja mikä sinusta on muuten pieni palkka? :)

mä inhoan siivoamista enkä osaa ruokaa laittaa, meillä vaan nyt sattuu olemaan tällainen työnjako. Teen sitten muuta..

Okei, meillä on suuremmat tulot kuin sulla suurenmoinen elämä, mut isolla mittakaavalla meidän tulot on alle keskitason..

[QUOTE="meikä";23755321]..ainakin meillä kun tätä palstaa lukee ja vähän vertailee.

Meillä ei riidellä, dokata tai pienipalkkaisista ammateista huolimatta mietitä rahaa.

En omista silitysrautaa, en siivoa koskaan tai laita ruokaa, silti meillä on siistiä ja ruoka ravintolatasoista.

Omaa aikaa saa kumpikin niin paljon kuin haluaa, ehtii pitää itsensä kunnossa ja iloisena.

En myöskään ota stressiä siitä miten muut pukeutuu, elää tai asuu, ellei se rikolliseksi muutu. Keskityn omiin asioihin ja tuntuu toimivan hyvin, elämä on kevyttä.

Täytyy olla tyytyväinen oman elämän tasosta kun hetken täällä juttuja lukee. Olen pitänyt melkein itsestään selvyytenä että muutkin elävät tasa-arvoisessa, kunnioittavassa ja hyvässä suhteessa (kun naapureita ja tuttuja kuuntelee) mut eipä näytä täällä siltä.

Ja joo, ihan varmasti joku tulee kommentoimaan että mitä tuun elvistelemääb / kehumaan itseäni tai elämääni, luulenko olevani parempi kuin muut tjsp. mut eipä haittaa :D[/QUOTE]

Teilläkö muka tasa-arvoinen suhde kun et siivoa etkä laita ruokaa? Se että aikuinen ihminen ei osaa laittaa ruokaa eikä siivoa koska ei pidä siitä on merkki infantiiliudesta ja näinollen tasa-arvoinen suhdekaan ei ole mahdollinen.

En mäkään laita ruokaa, mutta syön silti joka päivä kotona tehtyä pöperöä. Meillä se ei tosin ole ravintolatasoista, mutta maistuvaa ja terveellistä kumminkin. Kokkaushommat on nakitettu miehelle, kun inhoan ruuan laittamista. Vastavuoroisesti itse teen kaikki pyykkihommat, ne on mulle paljon mieluisampia. Just aamulla mies vitsaili, että nää vaatteet on kyllä ihmeellisiä, kun aina ne ilmestyy puhtaana tonne kaappiin. :)

Ja juu, elämä on mukavaa! Paljon mukavampaa kuin olisi, jos joutuisin hampaat irvessä kokkaamaan, kun en siitä tykkää.

[QUOTE="Joo";23755617]Teilläkö muka tasa-arvoinen suhde kun et siivoa etkä laita ruokaa? Se että aikuinen ihminen ei osaa laittaa ruokaa eikä siivoa koska ei pidä siitä on merkki infantiiliudesta ja näinollen tasa-arvoinen suhdekaan ei ole mahdollinen.[/QUOTE]

Mitä jos ap vaikka sitten hoitaa koko pyykkihuollon ja pihan ja lasten kuljetukset yms. Mies sitten nuo kokkaamisen ja siivoamisen... Miten se, että mies hoitaa ruuat ja siivoomiset estää suhdetta olemasta tasa-arvoinen?

Yhteistyössä