Kyllä elämä olis helppoa ilman....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nollaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nollaus

Vieras
lapsen ruoka-aineallergioita!
Tiedän, tiedän..kyllä lapsella voisi olla jokin paljon ikävämpikin sairaus/vaiva. Mutta kun 3-vuoden ikäraja on ihan hilkuilla ja hyvin oli siedätys kotimaisten viljojen ja lehmänmaitotuotteiden osalta jo menossa lievin oirein ja nyt sitten tilanne päsähti ihon suhteen tosi kurjaksi ja suolioireet kanssa.

Mutta ihanaa on se, että lapsi osaa jo sanoa, että äiti mun mahaan sattuu enkä voi syödä sitä ja tuota! Ja ihanaa on, ettei ole rajuja anafylaktisia reaktioita! Ja ihanaa on, että hedelmät ja vihannekset käy jo vapaasti! Ja että kaupasta löytyy gluteiinittomia tuotteita!

No me nollataan taas tilanne ja aloitellaan alusta.....

Alkuperäinen kirjoittaja Santtu81:
Samaa mieltä olen!! Paitse erona on se että ne allergiat on MULLA eikä ne lähde mihinkään. Mulla on loppuikäni pois ruokavaliosta maito, vehnä ja soija (ainakin).

Onko sulla ollut ruoka-aineallergia ihan pienestä lähtien vai oletko herkistynyt aikuisemalla iällä? Soija-allergia on kyllä ikävä, sillä sitä on lähes kaikkialla. On tämä sellaista pakkausten tutkimista ja lähes etsiväntyötä joskus...

meillä sama juttu 7kk vaaville maidosta ainakin nyt tiettävästi tulee tuo anafylaktinen reaktio.... tosi tiukka muutenkin tuo mitä voi ees antaa syötäväksi... mut usko tulevaan josko allergiat loppus niin kuin sisaruksillakin loppuivat lähes kaikki allergiat alle kouluikään mennessä. tosin eivät kyllä näin pahoja olleet.... huolettaa ja tympii jo valmiiksi just nuo kokeilujaksot ja altistukset... mut minkä niille voi...

Yhteistyössä