Kylkikipu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omppu2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Omppu2

Vieras
Onko kenelläkään vastaavaa? Oikean puoleinen kylki ylhäältä tuosta vatsan vierestä on ollut jo kuukauden päivät kipeänä. Muutama viikko sitten oli niin kipeä, ettei voinut nukkuakkaan oikealla kyljellä. Nyt siis tuosta hieman parantunut ja nukkuminen onnistuu. Rinnan alta kun painaa kylkiluista niin välillä tuntuu kipua. Inhottava vaiva. Mulla viikkoja nyt 33. Neuvolassa mainitsin asiasta, mutta ei ottanut oikein mitään kantaa.

Itselläni oli myös loppuraskaudesta kylki tosi kipeä. Samaan syssyyn sain myös tosi pahan yskän ja se ei ollut hyvä yhdistelmä :/ Kävin lääkärissä ja hän sanoi, että joskus mahan kasvaessa kylkiluiden väliin pääsee lihaskudosta ja se aiheuttaa kipua...tai jotenkin silleen :) Ei ollut kuitenkaan vaarallista. Kipu hävisi välittömästi synnytyksen jälkeen.

Toivotaan, että täälläkin kipu häviää. Joskus kipu myös tuntuu tuolla selänkin puolella. Kaiken näköisiä vaivoja sitä tulee, mutta ei ainuttakaan "normaalia" raskausvaivaa. :) Välillä tuntuu, että vaiva olisi jossain sisäelimessä, mutta luultavasti se oireilisi jo muutenkin kuin vain pienenä kipuna.

itsellä murtui kylkiluu juuri tuossa pari kk ennen raskautta ihan yskimällä ja niin kipeä oli että ei makaan pystynyt sillä kyljellä ja kävely ihan tuskaa. nyt kauhulla pelkään kun maha rupeaa kasvamaan että miten käy kivun kanssa(ja kun vauva rupeaa sinne potkimaan) kun vihoittelee särky edelleen päivittäin useasti eikä mahallaan pysty makaan!
mulla lääkäri tunsi sen ihan "näppituntumalla" ja sanoi että asialle ei mitään voi tehdä kun levatä mutta lepääppä tässä nyt sit 1v ja 3v lasten kanssa kun kolmas tulossa.
minulla myös kipu tuntuu kovasti kun "painaa" sitä kylkiluuta!

Minulla on ollut myös kylkipua ja häiritsee välillä kyljellään nukkumista. Luulen sen johtuvan vaan siitä että maha on niin ylhäällä ja painaa kylkiluita ja vauva potkii sinne. Jos nyt oikein muistan edellisessäkin raskaudessa minulla oli ajoittain samaa vaivaa.

Mulla sama vaiva. Viikkoja 32. Vauva on selvästikin perätilassa, potkut tuntuvat koko ajan alavatsaan. Yöllä saa kääntää kylkeä monta kertaa kun sen pää painaa kylkiluihin. Toistaiseksi tämä kyljen kääntäminen on auttanut eikä kylkeä särje koko ajan, mutta voihan olla että se tästä vielä vähän pahenee ennen kuin paranee..

Sama mulla oli esikoisesta. Olen pienikokoinen, isovatsainen ;) ja sekin lapsi oli perätilassa.

Niin ja sitten aamuisin kipu on paljon pienempi ja iltaa kohden kovenee ja alkaa vaivaamaan enemmän.. Voihan se olla, että vauva on muksimisella kipeyttänyt paikkoja, mutta tuntuu kummalta että tätä on jatkunut jo reilun kuukauden. Kipu jää varmaan sitten synnytyssaliin toivottavasti.

Yhteistyössä