V
vauvan nukkuminen
Vieras
Kumminko nukutatte vauvaikäistä? Monenlaista ohjetta kuultu ja neuvot muuttuu, joten asiallisia kommenteja kaipaisin muilta. Neuvolatäti kertoi, että viimeisimpien ohjeistusten mukaan vauvaa tulisi nukuttaa selällään. Onko kukaan toinen törmännyt kommenttiin, että selällään nukuttamiseen voisi liittyä ns. kätkytkuoleman vaara (vauvalla vaara tukehtua omaan pukluun). Niinkuin hatarasti muistaisin lukeneeni tämän jostain vauva-aiheisesta lehdestä odotusaikana. En halua kirjoituksellani neuvoa ketään ja ottaa vastuuta asiasta vaan parasta on itse tarkistaa asia omasta neuvolasta tai lastenlääkäriltä. Kommentteja kaipaisin erityisesti sellaisilta neuvolan tai terveydenhoitoalan asiantuntijoilta, jotka osaavat perustella kantaansa ei pelkästään perheiden käytännönkokemuksia (...näin meillä, hyvin on mennyt). Kiitos etukäteen kaikille vastanneille!
Toki ymmärrän ,että isompana vauvahan itse liikkuu ja pyörii sängyssä toiseen tapaan, kun hänellä on taitoa ja voimia kääntyillä puolelta toiselle. Kyse onkin vastasyntyneen ja pari-kolmekuisen nukuttamisesta.
Toki ymmärrän ,että isompana vauvahan itse liikkuu ja pyörii sängyssä toiseen tapaan, kun hänellä on taitoa ja voimia kääntyillä puolelta toiselle. Kyse onkin vastasyntyneen ja pari-kolmekuisen nukuttamisesta.