Kyljellään ponnistaminen? Onko hyvä? + puoli-istuvasta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raskaus

Vieras
Olen kaikki lapset ponistanut puoli-istuvassa ja ku olen hoikka ja mulla on aina valtava pallomaha niin minusta se on jotenki kovahomma ottaa jaloista kiini vaikka ne suht nopeaa on syntynytki. TAI sitte mulla on se selkänoja liian alhaalla et vaikea kurottaa eli onko teilä sängynpääty miten ylhäällä ja vaikeuttaako se lapsen tuloa jos se sitte on liianki ylhäällä? Vaikeasti selitetty. :)

Entä jos kokeilisin kyljellään miten se toimii käytännösä ja onko hyvä? :D Kiitos!

Mä ponnistin ensin kyljellään ja musta se oli valtavan hankalaa verrattuna sitten puoli-istuvaan asentoon, jossa sain sitten vauvan punnattua ulos. Mutta tässäkin on tosiaan joka synnyttäjä erilainen. :)

Sama juttu täällä. Puoli-istuvasta olen kaikki synnyttänyt ja häntäluu kahteen kertaan siinä murtunut. Tällä kertaa en suostu puoli-istuvaan. Ehkä kylki- tai konttausasento.

Kokemuksia?

Ensimmäisen lapsen kohdalla kylkiasento ei välttämättä ole paras ihan siinä vaiheessa....jotenkin puoli-istuvassa saa paremmin ponnistettua vauvan lopulta ulos. Alkuvaiheessa se on hyvä kun siinä on jotenkin helppo levätä supistusten välissä. Terapiapallo polvien välissä on hyvä apu. Mutta sitten seuraavien kohdalla kylkiasento toimiikin jo paremmin ihan loppuun asti kun vauvat syntyvät "helpommin".

Eka lapsi syntyi puoli-istuvassa asennossa, ihan ok meni mutta toisessa koitin eri asentoja ja kyljellään oli minusta paras!! Sitten juuri ennen kuin pää syntyi käännyin kätilön pyynnöstä selälleen ja siinä yksi ponnistus niin pää syntyi ja sitä rataa.. Oli todella hyvä kokemus. Mulla oli siinä kätilön lisäksi opiskelija ja kyljellään ollessani pidin ylempää jalkaa opiskelijan kylkeä vasten että sain hieman voimaa ponnistukseen..

Suosittelen! :)

Esikoisen synnytyksessä jouduin siihen puoli-istuvaan kätilöiden painostuksesta, ja se oli tosi huono, imukupille jouduttiin. Muut kolme olen ponnistanut jakkaralla, ja se on ollut luonnollista, nopeaa, helppoa... sopi mulle tosi hyvin :) Kokeile?