kyläkäytös

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hämmystynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hämmystynyt

Vieras
onko normaalia että 5v ja 7v eivä ttottele äitiä edes kylässä? Hyppivät kyläpaikan sängyllä(vanhempien) hyppivät sohvilla ja mehua tarjottaessa haukkuvat ja häipyvät pöydästä huutaen että minä en #&%?$!* syö? Silti kun tarjottavat on poistettu kinutaan juotavaa ja romutaan keittiössä???
Onko tuo uhmaa vai mitä?
Ja kun kylätäti sanoo ollaan ihan kuuroja? Ja onko normaalia että äiti ei puutu vaan jatkaa aikuisten kanssa keksustelua kaikkesta tapahtumasta huolimatta? Hän perusteli kun ei muuten saa koskaan omaa aikaa niin antaa olla. Siis onko tuon ikäiset noin vaikeita?
Pelolla odotan 4v uhmaa kun nyt mennyt kurilla kaikki hyvin.

Mainioita lapsia, osaavat käyttää tilaisuutta hyväkseen ja eivät ilmeisesti saa ikinä mitään rangaiststa tai puhutteluaakaan eli kyseessä on huonosti kasvatetut = ei kasvatusta lainkaan. Vika vanhemmissa.

Ei ole lainkaan normaalia tommonen käytös, jos on normaalit vanhemmat..

Minä en sallisi moista kätöstä kotonani. Se, ettei lapset tottele kyläpaikan tätiäkään ollenkaan, .. hmm. Karase. Korota ääntäsi. Sano, miten teillä ollaan tai sitten ei olla ollankaan. Ehkä ystäväsi ei tule toiste ollenkaan, mutta.. no.

Seltiys, ettei muuten saa omaa aikaa ollenkaan kuin antamalla lasten toimia miten huvittaa, eikä komenna, on enemmänkin kuin huono selitys. Kyllä sen oman ajan saa. Kun lapset menee nukkumaan. Kun lapset leikkii kauniisti keskenään.. mutta sitä ennen heitä on ohajstettu. Eihän kukaan viitsi tulla katsomaan / ottaa luokseen tommosia kakaroita, jotka saavat tehdä mitä huvittaa ja äiti "ottaa omaa aikaa" sillä välin kun kakarat mellastaa

Uhmaa tuo ei ole !
Uhma on jotakin ihan muuta ! Ja jos sulla lähes 4 v, olet sen varmaan jo jossain määrin kohdannut.
tuo on vaan kasvatuksen puiutetta, välinpitämättömyyttä. Huonoa käytöstä sen takia.

Meidän tuttavalla on myös 6v lapsi, joka ei tottele oikeastaan ketään. Isänsä naureskelee vieressä, kun lapsi hajottaaa tavaroita ja paikkoja, ei puhettakaan komentamisesta. Äiti yrittää kieltää, mutta ei saa mitään kuria lapselle. En todellakaan haluaisi heitä kylään meille usein. Itse nykyään korotan ääntä ja komennan häntä, aivan kuin omianikin, mutta ei tahdo mennä perille. Joskus hiukan tottelee. Ärsyttävää toimintaa! Yleensä siis lapsen vanhemmat katselee vieressä touhua, ja minä joudun sitten puuttumaan asiaan. En enää välitä, mitä ajattevat minun komentamisesta, mutta ei ole muutakaan vaihtoehtoa.

Meillä on kyllä kuria kotona, mutta huomaan kun mennään kylään, että 4-vuotias lapsi on ovela :-) Hän pyytää lisää kakkua tms. kyläpaikan isänniltä ja emänniltä, ei vanhemmiltaan (jotka eivät siis todennäköisesti antaisi).

No nyt tuon kyläilym jälkeen poika imi kuin sieni käytöstavat. Voi itku.
2pv ollaan taisteltu mitä saa tehdä ja mikä on väärin! Ikinä ei ole pikkusiskoaan töninyt ja nyt kuin salaman iskusta alkoi.
Ymmärrän nyt kyläilijän lasten käytöksen. He hakevat huomiota äidiltään. Poika komentaa äitiään ettei saa puhua mun kanssa tai kenenkään muun. KOmentaa missä saa istua tönii repii yms.Ja aina pitää hänen kanssaan olla.
Harmi kun naapureita mutta ehkä tämä sutjaantuu.

Mutta muistan heitä kun poikani tekee tolloillen kylässä :) Ja puutun kyllä.

Yhteistyössä