Kylä kylä kylä ottaa niin päähän.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eims Baum
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Eims Baum

Aktiivinen jäsen
07.09.2008
1 317
0
36
:headwall: :headwall: :headwall: niin simppeli asia kuin hoitoaika...minkä ovat VANHEMMAT itse määritelleet!!! Ja sitten kun niistä ajoista ei kuitenkaan pidetä kiinni! Viimeks tänään saatiin odotella yli puol tuntia erästäkin.....ei muuta kuin että mun on oltava valmiina sovittuna aikana, ja on erittäin epäreilua antaa koko ryhmän odottaa yhtä joka "ei jaksanut herätä". Sit on parempi pitää lapsi kotona jos ei pysty pitämään ajoista kiinni, muut lapset nääs herätetään jotta ehditään ajoissa.

Me lähdetään joka aamu toiseen puistoon ja vanhemmat tietävät sen. Joo onhan se hienoa että vanhempien työaika joustaa mutta mun työ alkaa ilmoitettuna aikana! Aikana jonka he itse ovat ilmoittaneet! Tottakai teemme asiat sitten ilmoitettujen aikojen perusteella ja sitten kun käykin näin niin koko ryhmä joutuu odottamaan. PAhimmassa tapauksessa reissu peruuntuu.

kyllä me ollaan joskus jouduttu viemään lapsi sinne "erikoiseen" paikkaan. Olivat menossa retkelle hieman kauemmas autolla, miehen piti viedä lapsi hoitoon ja olivat molemmat nukkuut onnensa ohi. Mies sit vei autolla lapsen sinne retkipaikalle ja meni vasta sen jälkeen töihin.
Ilmoitat että seuraavalla kerralla mihin voivat lapsensa tuoda jos eivät tuo sitä sovittuun aikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Missä te sitten jokaikinen aamu käytte kun niin kellontarkkaa on?

Kellontarkkaa koska: Osa lapsista tulee hoitoon sellaiseen aikaan että ehtisivät just riisua kun jo pitäis pukea takas. Joten olen helpottanut asiaa niin että puen oman lapseni valmiiksi ja lähdemme samantien siitä ulos. Käytäntö on sopinut kaikille. Muuten menisi aikaa kaikkien pukemiseen ja sitten ulkoilu- ja leikkiaika jäisi vähäiselle kun pitää tulla myös syömään. JA käymme muissa puistoissa koska oma piha on todella huonolaatuinen ja virikkeetön.

Alkuperäinen kirjoittaja Eims Baum:
Alkuperäinen kirjoittaja Keikas:
Tämänkin takia minusta on mukavaa, että lapset ovat päikässä. Meillä nimittäin ei tarvitse lapsia herätellä kuin poikkeustapauksissa =) .

Päikässä? Päiväkodissa siis? Onhan sielläkin aikataulut?

Juu, ainakii täällä päikässä saatettiin vielälähtee extempore metsäretkille yms. jos säät salli syksyllä. Jos myöhästyy niin..

Alkuperäinen kirjoittaja Keikas:
Tämänkin takia minusta on mukavaa, että lapset ovat päikässä. Meillä nimittäin ei tarvitse lapsia herätellä kuin poikkeustapauksissa =) .

Aikataulut on sellaiset, että sisällä leikkivät puoli kymmeneen, sitten ulos aidatulle pihalle. Ihan molempiin voi viedä, tai vaikka vasta ruoalle. Yleensä kyllä kerron edellisenä päivänä, mihin aikaan suurinpiirtein tullaan tai tulevat miehen kanssa. Jos heillä erityisohjelmaa, eivät ennen yhdeksää kuitenkaan koskaan ole minnekään retkillekään lähteneet.

On, mutta ulkoilu tapahtuu pääsääntöisesti omalla pihalla, retkistä ilmoitetaan erikseen. Ja jos oma ryhmä on läheisessä metsässä retkellä, niin lapsen voi silti jättää päiväkodin pihaan, koska siellä on muiden ryhmien hoitajia.

Kyllä mä ymmärrän ap.tä et jos kerta hoitajan pitää noudattaa vaikka minkälaisia ohjeita niin eikö se koske vanhempiakin? Et jos jotain on sovittu puolin ja toisin niin niistä pidetään kiini.
Vai onko se iso asia ilmottaa? Ettei tartte odotella tai pelätä et jotain on sattunu?

Meillä on onneks silleen hyvä että ei kauheesti puistoissa käydä kun on iso piha itellä, missä on hiekkalaatikkoo ja kaikenlaista vermettä. Silleen ei minnuu haittaa jos joku myöhästyy sen puol tuntia, mutta onneks niin ei oo käyny ja olishan se vanhempien puolelta kohteliasta ilmottaa

Kellontarkkaa koska: Osa lapsista tulee hoitoon sellaiseen aikaan että ehtisivät just riisua kun jo pitäis pukea takas. Joten olen helpottanut asiaa niin että puen oman lapseni valmiiksi ja lähdemme samantien siitä ulos. Käytäntö on sopinut kaikille. Muuten menisi aikaa kaikkien pukemiseen ja sitten ulkoilu- ja leikkiaika jäisi vähäiselle kun pitää tulla myös syömään. JA käymme muissa puistoissa koska oma piha on todella huonolaatuinen ja virikkeetön.

sulla kaikki hoitolapset syö aamupalan kotona? mein likka menee aina aamupalalle tarhaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Möyrylit:
Kyllä mä ymmärrän ap.tä et jos kerta hoitajan pitää noudattaa vaikka minkälaisia ohjeita niin eikö se koske vanhempiakin? Et jos jotain on sovittu puolin ja toisin niin niistä pidetään kiini.
Vai onko se iso asia ilmottaa? Ettei tartte odotella tai pelätä et jotain on sattunu?

No kävi kyllä mielessä kun yritin soittaa että entä jos esim. nukkuvat vielä ja puhelin on äänettömällä, siinähän sit törötetään odottamassa. Ehkä jotkut vanhemmat aattelee että "omassa kodissaanhan se pph on, sou wot" mutta kun se oma koti on TYÖPAIKKA hoitoaikana!!!

Alkuperäinen kirjoittaja mami:

sulla kaikki hoitolapset syö aamupalan kotona? mein likka menee aina aamupalalle tarhaan.

Joo syö kun "eivät jaksa herätä niin aikaisin hoitoon".......siis osa söi ennen mutta nyt ei enää kun eivät siis jaksa herätä. Ja äiti on ilmoittanut tämän hoitoajan.

Ehkä kannattaa sopia että jos tuo tietyn kellonajan jälkeen, lapsen vanhempi soittaa sinulle ja kysyy missä päin menette. Ja jos vanhemmat eivät tunne lähialueen puistoja kovin hyvin, niin anna heille vaikka kartta, johon olet merkinnyt ja nimennyt ne puistot, joissa käytte. Sitten osaavat tuoda oikeaan paikkaan :)

Ehkä kannattaa sopia että jos tuo tietyn kellonajan jälkeen, lapsen vanhempi soittaa sinulle ja kysyy missä päin menette. Ja jos vanhemmat eivät tunne lähialueen puistoja kovin hyvin, niin anna heille vaikka kartta, johon olet merkinnyt ja nimennyt ne puistot, joissa käytte. Sitten osaavat tuoda oikeaan paikkaan :)

Kuulostaa hyvältä. Täytyy ottaa asia puheeksi. Ja näin kuulemma tehdäänkin, minä olen aika vihreä vielä näissä hommissa ja nielen vielä kaiken hymyillen (vaikka tänään mainitsin kyllä asiasta).....ja marmatan sitten täällä.

Yhteistyössä