kyl mä meen vielä sinne päivystykseen tänään( viitaten aiempaan )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Laikku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Laikku

Jäsen
14.07.2004
851
0
16
niin kirjottelin tässä aiemmin illalla tänne tästä mun poskiontelo/ otsaontelotulehduksesta..
Kyllä mä kohta lähen viel käymään siel..pakko on, pelottaa jo oikeesti että mikä tästä tulee kun niin pahoja nää oireet :|
Yheltä työkaverilta olivat heti ottanu röntgenin kun meni näytille sairaalalle..ja multa ei oo yksiäkään kuvia viel otettu, tungettu vaan tyyliin buranaa kouraan että ota tosta...oon ihan liikaa jo sitäki syöny mut lääkärit ei oo ollu moksiskaa :$ "ota vaan" :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joidenkin suositusten mukaanhan poskiontelontulehdus ei tarvitse antibioottia, jos en ihan väärin muista. Ehkä siksi sitä Buranaa vaan lykkäävät?

vain jos on korkea kuume tai turvotusta suositellaan antibiootikuuria

no tää on ollu mulla jo elokuusta lähtien tää tulehdus päällä, tosin oireettomana viime viikkoon saakka. Ainoo mikä oli niin kurkkuun koski ihan tajuttoman kovaa ja kielikin oli kipee, etten kärsiny syödä-tai juoda moneen päivään. Eine osannu tuolla yksityisellä ees nieluviljelyä sillon ottaa...tää on jo 3 antibioottikuuri tähän vaivaan kun niin pahaksi menny.
viime viikolla vaan lääkäri katto sillä ultralla ja sano että poskionteloissa on, sitten kun jysähti nää kauheet oireet päälle.

epäilen et mulla on todella ollu tää sieltä elokuusta lähtien, koska en oo tervettä päivää nähny sen jälk kun menin nykyseen työpaikkaan sillon.
Uus rakennus, mut silti meiän porukka on kummasti kipee siellä koko ajan :o

muoks: niin kuin tonne aiempaan ketjuuni kirjotin; niin se kurkkukipu kesti yli kuukauden reippaasti.

Suurin osa poskiontelontulehduksista menee ohi itsestään eikä tarvitse mitään antibioottikuuria. Käy ostamassa sarvikuono ja huuhdo sillä nyt ja aina, kun flunssa iskee.

noni, eilen kävin illalla sit lääkärissä, ja passitti heti ekana röntgeniin.
Ihmetteli kovasti että miten oon nyt jo 3 kuuria syömässä tähän, ja et kun aiemmin ei oo otettu kuvia, saati nielunäytettä sillon sen epäillyn angiinan aikaan :o
Ja sit sekin vielä että söin ihan "väärän" kuurin siihen "angiinaan", olis kuulemma pitäny olla penisiliiniä eikä mitn amorionia.
No mutta kuinkas sitten kävikään, niissä eilisissä röntgen kuvissa ei näkyny mitää :o
Eli ihan turhaan oon syöny nää melkein 3 kuuria :kieh:
Lähinnä se epäili polyyppejä( vai mitä ne nyt oli )jotka on isontuneet, ja sen takia aiheuttaa painetta+ kipua tuol poskiontelois ja otsassa.
Nyt sain sitten allergialääkettä, jolla niitten pitäs alkaa pienentyä ja olonkin helpottua.
Mutta kyllä se tosiaa ihmetteli tätä touhua että miten voi olla totta että kolmatta kuuria lykätty jo mulle turhaan, ja turha olis ollu se huuhtelukin; jonka meinas yksityisel mulle tehä..kun ei siel mitään oikeeta "märkää" olis ollu :whistle: :whistle:

Tässä sen näkee että oikeesti joskus on vaan parempi mennä julkiselle, vaikka kuin olis työterveys yksityisellä.

Niin ja oon hypermarketissa töissä nyt, niin sen kiinni pitäminen ei onnistu :whistle:
Mut kai me sit ollaan koko meiän puolen porukka vaan niin allergisia sille rakennuspölylle, että kaik kipeenä koko ajan :|

Alkuperäinen kirjoittaja Laikku:
Tässä sen näkee että oikeesti joskus on vaan parempi mennä julkiselle, vaikka kuin olis työterveys yksityisellä.
:|

Joskus se oikeesti on noin päin. Yksityisellä määrätään vaikka mitä turhia juttuja helposti, jos lääkärillä on heikot kliiniset taidot ja koska tutkimukset maksaa potilas..eiku asiakas.

Kun ihmiset menee yksityiselle ne olettaa saavansa sieltä reseptin. Jos et reseptiä saa, olet mennyt turhaan ja maksanut kalliin laskun. Tää on valitettavan yleinen ajatustapa.

Sit ku tullaan julkiselle vingutaan et miks ihmeessä en saa antibioottii (koska se olisi turha...) ja uhotaan "Mä meen sit Mehiläiseen!" Joo tervemenoo vaan. Kierre on valmis. Koska ihmiset oppii että terkassa on ihan samoja lääkäreitä kuin yksityisellä, ero on vaan se, että yksityisellä se on BISNESTÄ.

No ensinnäkin se punktio on paras diagnostinen tutkimus. Toiseksi, ei siellä röntgenissä enää näy jos sulla on ollut aiemmin siellä märkää. Onhan se voinut tulla sieltä ulos. Paras mitä olis voitu tehdä, olis punktio varhaisessa vaiheessa ja jos siellä ei märkää niin ei antibiootteja.

Yhteistyössä