Kyhmy rinnassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pelästyin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pelästyin

Vieras
Suihkussa tänään ollessani löysin rinnasta 'kyhmyn' tai tarkemmin ottaen se ei suoranaisesti ollut kyhmy vaan ehkä 2-3 cm pitkä ja sentin leveä kohonnut epämääräisen muotoinen alue.

Ei ole kipeä, eikä tunnu jos käsi on alhaalla, vaan jos kättä hieman nostaa tai pitää koholla.

Se tuntuu ihan rinnan yläosassa, mistä rinta alkaa.

Syytä huolestua vai normaalia? :/

Tuli mieleen, että joskus hormonaaliset muutokset, kuten kuukautiset voivat aiheuttaa rintoihin muutoksia. kannattaa käydä kuitenkin näyttämässä omalla ta:lla jos huolettaa :)

Hei, kiitos kun vastasit!

Mun pitää varmaan hetki seurata tilannetta, iski vaan hirveä hätä kun sen huomasi, nytkin tuntuu kyllä selkeästi, en aiemmin ole edes huomannut. Mulla on ensi kuun 7 päivä terkka, joten siellä varmaan pitää ottaa asia puheeksi jos vielä huolettaa.

Mulle sänoi röntgenlääkäri että jos normaali rintakudos tuntuu siltä kuin olis raejuustoa pussissa, niin sit jos siellä tuntuu niinku olis kuiva herne seassa niin sit pitää huolestua. Normaalikudoskin on muhkuraista, joskus voi myös imusolmukkeet olla turvoksissa jos on joku muu tukehdus päällä.

mulla oli sellanen muljahteleva patti rinnassa.ei kipeä tms. pystyin sitä "Liikuttelee" sormien välissä.
osoittautui vaarattomaksi fibroadenoomaksi joka leikattiin pois ( tai niitä oli sitten kolme kaikenkaikkiaan niitä patteja ) .
ehdottomasti kerrot patista lekurille!

Yhteistyössä