Kv-tes ja sairaan lapsen hoito

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kirsi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kirsi"

Vieras
Mites se menikään kunta-alalle tuo sairaan lapsen hoitovapaa? Kun meillä tilanne että lapsi oli sairaana ke-to-pe ja ainoa huoltaja oli poissa työstä tuon vuoksi. La ja su oli vapaata, mutta nyt näyttää siltä että lapsi sairastuu uudestaan, tosin eri tautiin. Onko huoltajalla oikeus olla poissa töistä ma-ti-ke palkallisena tai edes palkattomana?

Jos kyseessä on eri tauti, saa olla palkallisella vapaalla toiset kolme päivää. Mutta jos edelleen sama tauti, ei saa olla pois töistä. Palkattoman vapaan pitäminen riippuu siitä, suostuuko työnantaja sitä myöntämään vai ei

Palkallista on max 3 päivää sairauden alusta, lapsen hoidon järjestämiseksi. Mutta jos tulee uusi tauti eli todistukseen uusi diagnosi, niin taas voi olla max sen 3 päivää. Mutta vielähän et voi tietää kestääkö 3 päivää ja jos huomenna menet lapsen kanssa lääkäriin, se on sairauden alusta eli silloin su-ti ( tai jos jo tänään sairas niin la-ma)

Ensimmäisestä sairaudesta ei ole lääkärintodistusta, meillä riittää oma ilmoitus. Onko siis mahdollista että työnantaja ei myönnä tuota palkatonta jos sairaus jatkuu? Vähän kinkkinen tilanne nyt. Periaatteessa kyse on kai samasta sairaudesta, siis aluksi lapsi oli nuhakuumeessa, välissä yksi kuumeeton päivä ja nyt on ilmeisesti joku infektio päällä.

[QUOTE="jep";23546392]On mahdollista, että työnantaja ei myönnä palkatonta vapaata[/QUOTE]

Okei. Mutta ei varmaan kovin todennäköistä. Toivottavasti. En todellakaan ole töissä mitenkään korvaamaton. Mutta aika paska tilanne.

Kyllä minä veikkaisin, että et saa palkallista vapaata. Mutta palkatonta on kyllä minun työpaikoissani kunta-alalla saanut aina. Syystä kuin syystä ja jopa ihan mielellään. :)

Kyllä minä veikkaisin, että et saa palkallista vapaata. Mutta palkatonta on kyllä minun työpaikoissani kunta-alalla saanut aina. Syystä kuin syystä ja jopa ihan mielellään. :)

Ei sillä palkallakaan niin väliä, pääasia ettei tuu potkuja :) Eka kerta kun on tällainen tilanne, lapsi sairastaa tavallisesti tosi vähän ja työkavereillakaan ei enää ole pieniä lapsia eli en osaa yhtään arvella kuinka herkästi vapaita tällaisen asian takia antavat.

Yhteistyössä