Kuvittele tilanne jos ei ajankohtainen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
1. Joutuisitte myymään itserakentamanne talon jossa olette asuneet vuosikymmenet. Millä perusteilla valitsisit uudet asukkaat eli kelle möisit...vaikuttaisiko pelkästään raha, kuka eniten maksaisi vai vaikuttaisiko myös heidän persoonansa eli möisitkö mieluummin ihmisille joista pidät - vaikka vähän alemmalla hinnalla vaiko vain ja ainostaan niille jotka maksaa eniten - oli millainen persoona tahansa?

2. Entä jos myytävänä olisi ei-itserakentama mutta jossa olette asuneet tosi kauan, olisiko eri tilanne?

3. Ja vielä kolmas, pelkkä asunto jossa olette muutaman vuoden ollut ja pitäisi myydä, vaikuttaisiko silloin pelkkä raha vai tulisiko tunteet tässäkin myyntitilanteessa esille?

Mulla vaikuttas ykkösessä ja kakkosessa tunteet aika paljon (tietty rahakin mutta ei pelkästään se). Ykkösessä vielä enemmän.

Kolmosessa sitten pelkkä raha.

1.En ole vielä joutunut myymään itse rakentamaa.Raha ainut peruste.
2.Olen myynyt ei-rakentamani vuosia asuttamani kokonaan remontoidun.Raha ainut peruste.
3.Ei ole vielä tullut tilannetta eteen.Raha ainut peruste.

Ihan samat, vain viimesessä pelkkä raha. Kun lapsuudenkotini myytiin (isäni rakentama) kyllä sillä oli väliä mimmoinen perhe tulee asumaan "minun kodissani"...

Mä en tarkoitakkaan mitään isoa summaa jossa alentaisi "hyvien tyyppien kohdalla" vaan vaikka 1000 - 6000euroa tai riippuu talon hinnasta tietty tinkiminen. Vai vaiko vain ja ainoastaan sille kuka latoo eniten euroja pöytään.

Yhteistyössä