Kuviteltu tilanne vauvan syntymästä :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Illan kuluksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Illan kuluksi

Vieras
Olette pyytäneet kuulla sukupuolen ja se on varma tyttö. Ostatte kaiken valmiiksi tyttövauvalle, vauva syntyy sektiolla ja onkin kaikkien yllätykseksi poika. Kotona vauvan vaatteet kaikki pinkkejä ( ei kovin kivoja kuvia nämä vaatteet päällä poikavauvan ensihetkistä ) ja pitäisi saada uudet vaatteet.
Luotatko miehesi vauvanvaate ostoksille ennen kotiutumistasi vai lähdetkö sairaalasta päästyäsi miehen ja vauvan kanssa suoraan vaate ostoksille? :)

Entä mihin miehesi suunnistaisi vaatteita ostamaan? :)
Kysyin mieheltäni ja sanoi että 'sinne mistä sinäkin aina ostat lapsille vaatteita. Lindex, H&M ja KappAhl' :)
Ja luotan että osaisi ostaa kunnon vaatteita :)

Sama tilanne voisi tietysti olla niin että vauva olisikin paljon suurempi tai pienempi kuin mihin olette varautuneet ja vaatteet sen mukaan väärän kokoisia. :)

Luotan mieheen :-D ja isovanhempiin ja kavereihin. He varmaan ostaisivat lahjaksi melko kasan poikavaatteita tai oikean kokoisia vaatteita.
En jaksaisi mennä shoppailemaan itse.

No, meillä kyllä käytettiin pinkkkejä vaatteita pojalla, vaikka tiedettiin että poika tulee. Ihan vain piruuttaankin. Mutta, jos ei olisi kuin mekkoja niin käskisin miehen mennä ja ostaa mahdollisimman neutraaleja vaatteita. Itse menisin jossain vaiheessa myöhemmin, mutten pitäisi kiirettä.

Hah aika paha :D Mä pyytäsin äitiä tuomaan vaatteet kun ei mies toden näkösesti edes haluis mennä ostaan ja jos menis niin sit antaisin täyden ohjeistuksen. Mutta mulla ei olis ongelmaa siinä et tuon lapsen kotiin tytön väreissä ja tytön värejä voisin kotonakin käyttää ja sukulaiset kantais uusia vaatteita pojalle joten en varmaan heti kyllä kaupoille ryntäis. Mut aika nopeasti eli ekalla viikolla kuiteski :D

No meillä kävi niin, että pienemmät vaatteet mitä oltiin varattu oli 62cm ja äippäpakkauksen 60cm.. Nehän oli sit ihan valtavia meidän tytölle, joka sairaalasta kotiuduttaessa painoi 2700g ja oli 47cm pitkä.. Mies lähti sit ostaan vauvalle 50 ja 56 kokosia vaatteita ja oli käynyt popissa ja lindexillä ja ihania vaatteita toi :) Eli luotan.

No ihan ekana, mä en ultran mukaan oo ikinä ostanu vaatteita. Vaikka ne kyllä paikkansakkin on pitäny.

Mun on pakko myöntää etten tosiaankaan luottas mieheen :ashamed: ei se vaan osaa. Kyllä menisin itse.

Kyllä meilläkin poika voisi olla silloin tällöin pinkissä kotona ja yövaatteinakin käyttää. Mutta en oikeesti laittais mitään pinkkiä potkupukua ja päälle mihinkään kylään, kaupungille jne. Ja tahtoisin kyllä että pojasta olisi ihan pienestä asti pojan näköisiä kuvia eikä rimpsupinkkihörhelöpotkarit päällä :)

Alkuperäinen kirjoittaja SylWi sitten:
No ihan ekana, mä en ultran mukaan oo ikinä ostanu vaatteita. Vaikka ne kyllä paikkansakkin on pitäny.

Mun on pakko myöntää etten tosiaankaan luottas mieheen :ashamed: ei se vaan osaa. Kyllä menisin itse.

Siksi laitoinkin vaihtoehdoksi tuon että vaatteet olisivat auttamatta liian pieniä/suuria :) Eli tämähän on ihan kuviteltu tilanne vain.

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Alkuperäinen kirjoittaja SylWi sitten:

Siksi laitoinkin vaihtoehdoksi tuon että vaatteet olisivat auttamatta liian pieniä/suuria :) Eli tämähän on ihan kuviteltu tilanne vain.

Juu.. Jokatapauksessa en todellakaan luota. Kun tulivat mua ja tyttöä sairaalaan katsomaan niin esikoisella oli päällänsä kulahtanu yöpaita-body.. :D ja on näitä muitakin..

Meidän tyttö oli 52,5cm ja pari ihan pienintä 50cm vaatetta ei edes mahtunut päälle :D. Sukupuoli oli meillä kyllä varma, mutta ei koko vaatevarasto sentään mitään vaaleanpunaista mekkoa ollut tytöllekään :). Meille ei siis tulisi tällaista tilannetta edes vastaan. Itse olisin varannut sukupuolineutraalimpiakin vaatteita.

Sama oikeastaan sen koon kanssa. Pari oli tosiaan ihan 50cm ja ne eivät mahtuneet, mutta sitten meillä oli monia 56cm 56-62cm, 60cm jne vaatteita. Ei ne ihan synnärillä tai kotiutuessa lopu kesken. Jos lisää tarvii niin ostoksille ehtii myöhemminkin. Mummot ja mies saavat toki ostaa vaatteita myös, en ole niin nirso.

Yhteistyössä