Kuussa ei ole käyty!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mies38v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mies38v

Vieras
Minua ei mikään muu saa uskomaan siihen, että kuussa voisi käydä kuin että minä pääsisin sinne itse ja minä en sinne halua lähteä. Missään nimessä siellä ei ole voitu käydä 1960-luvulla koska siitähän olisi jo yli 50-vuotta ja silloin kaikki oli todella alkeellista, maailmakin oli vielä mustavalkoinen.

Ottamatta kantaa siihen käytiinkö kuussa vai ei, huvittavaa on se kun nykyään ihan yleisesti tunnustetaan ja tiedostetaan, että emme pystyisi ihmiskuntana toistamaan moista temppua ilman vuosien valmistelua. Eli huolimatta siitä, että 50 vuotta sitten kuuhun mentiin sen aikaisella tekniikalla muutaman vuoden valmistelun jälkeen, mikään tuossa prosessissa ei ole nopeutunut. Ei vaikka sukkuloiden piirustukset ovat olemassa ja tietokoneiden laskentateho on lievästi sanottuna parempi.

Onkohan mitään muuta tekniikan alaa, jossa olisi sama tilanne? Jos pitäisi rakentaa auto, jolla voisi rikkoa vuoden 1970 nopeusennätyksen, toteaisiko insinööriryhmä, että onnistuu kolmen vuoden päästä. Tai jos pitäisi rakentaa sukellusvene tai lentotukialus, niin lähtisikö homma nollasta liikkeelle? Että odottakaas kun tehdään lujuuslaskelmat eri teräslaaduille.

Yhteistyössä