Heipparallaa! :wave:
Hauska "hullutus" tuo mielikuvituseläimille juttelu,
Rigel
Kiva fiilis täällä, ainoa päivä tällä viikolla kun olen näin ajoissa kotona töistä. Ja vieläpä yksin, eli voin rauhassa kirjoitella... ainoa onkelma se, että mies olikin vienyt läppärin mukanaan töihin, eli käyn täällä tahtojen taistelua poikani läppärin kanssa. Saas nähdä kumpi voittaa
Eli jospa nyt ehtisin vähän kommentoimaan muidenkin juttuja
mur-mur, toivottavasti saat ihanan uuden koiruuden taloosi - ja vielä niin, ettei synny juopaa sinun ja miehesi välille. Miten te muuten olette tavanneet?
minni, ihanaa että löysit uuden hyvän kumppanin
Uudin rakkaustarinassa oli selkeää johdatuksen makua! :heart: Romanttisen pikaisesti rakastuitte,
paulanna Lillis, ei kai kenenkään rakkaustarina ole TAVISjuttu, eikö se aina kuitenkin ole ainutlaatuisen ihmeellistä kun sydän löytää sydämen :heart: Ihan oikeasti, ei vain yltiöimeläromantisoiden...
Me tutustuimme ja rakastuimme Krito-ryhmässä. (Krito = Kristus-keskeinen toipuminen) Molemmat olimme sinne tahoillamme hakeutuneet erojemme jälkeen yhtenä erosta toipumisen ja eheytymisen keinona. (Krito-ryhmässä voi toki olla toipumassa muistakin elämän kolhuista kuin erosta.) Omasta erostani oli tuossa vaiheessa jo pari vuotta. Emme kumpikaan todellakaan olleet tulleet ryhmään etsimään uutta puolisoa, mutta niin vain kävi... Alusta asti koimme selkeää "hengenheimolaisuutta", ja sinne syvän jakamisen, itkun ja tuskankin keskelle rakkaus löysi tiensä....:heart: Hassua tilanteessa oli se, että kun jo seurustelimme ja tiesimme toistemme elämän kipeimmät asiat (juuri niitähän ryhmässä jaettiin), en esim. tiennyt, missä rakkaani oli töissä ja käyttikö hän kahvissaan maitoa.... No, nekin asiat sitten selvisivät pikkuhiljaa
Edelleen kiitämme Taivaan Isää päivittäin toisistamme ja rakkaudestamme. Suhteemme ei tietenkään ole mikään puhdas onnela, ei kai sellaista maan päältä löydykään. Ajattelen, että parisuhde on parhaimmillaan sekä henkinen että hengellinen kasvualusta molemmille. Sitä meidän liittomme on. Riitelemme harvoin, mutta jokaisen (risti)riidan jälkeen tuntuu siltä, että olemme taas päässeet askeleen lähemmäs toisiamme ja toisaalta ottaneet yhden askeleen eteenpäin kasvussa kohti omaa itseämme.
Lilleriina, kyselit
uskostani. Minä olen uskovaisesta kodista, eli usko on kyllä jossain muodossa ollut osa elämääni aina. Mutta vasta eroni jälkeen löysin sen uskon, josta Paavalikin puhuu: "Vapauteen on Kristus vapauttanut meidät." Itse asiassa oma uskonprosessointini liittyi selkeästi yhteen väkivaltaisesta parisuhteesta irtautumiseen. Siinä kohtaa kun uskalsin vihdoin lähteä tuosta liitosta ja lopettaa omavoimaisen suorittamisen monellakin elämänalueella mutta erityisesti avioliittoni toivottoman pelastusyrityksen suhteen, koitti vapaus... Kun en enää muuta voinut enkä jaksanut, päästin langat irti omista käsistäni ja hyppäsin pelottavaan tuntemattomaan - päätyen suoraan rakastavan Jumalan käsivarsille.
Kuulostaa ehkä melodramaattiselta
sellaisen korvissa joka ei ole sitä itse kokenut... todellista kuitenkin minulle
Tämäkään ei nyt sitten tarkoita sitä, että tämän jälkeen elämäni olisi ollut yhtä autuutta ja onnea. Jeesus ei ole luvannut auttaa meitä ahdingosta vaan ahdingossa
Mutta ilman uskoa en kyllä olisi kestänyt eron jälkeisiä raskaita asioita. Ilman uskoa en jaksaisi tänäkään päivänä.
No, riittävästi ja ehkä liikaakin tästä aiheesta. En halua saarnata enkä tyrkyttää mitään kenellekään, jokaisen on löydettävä oma tiensä
ja omakohtaisesti olen kokenut, että Raamatun suurimpia viisauksia on: Älkää tuomitko, ettei teitäkään tuomittaisi.
Voin kertoa, että näin pitkä teksti tällä koneella on ollut varsinaista kärsivällisyysharjoitusta! Vähän väliä olen joutunut painamaan Kumoa-nappulaa, kun teksti on ykskaks hävinnyt... Parasta lopettaa ennen kuin lopullinen katoamistemppu tapahtuu
Ihanaa iltaa kaikille! Lisää rakkausstooreja please! Niitä on kiva lukea työpäivän jälkeen
Kastehelmi