kuumia aaltoja alle 40-v....

  • Viestiketjun aloittaja Aallotar
  • Ensimmäinen viesti
Aallotar
Minkä ikäisenä aloitte saada kuumia aaltoja ? Olen 38-vuotias ja ennen menkkoja ja niiden aikana herään yöllä siihen että on ihan kamalan kuuma ja sitten jonkun ajan päästä paleltaa.
Muulloin näitä ei vielä ole ilmaantunut. Voisiko nämä olla jotain kaikuja tulossa olevista vaihdevuosista?
 
Vesimies
Kyllä sinulla on selvästi vaihdevuodet alkaneet, nämä on niitä ensioireita. Osta apteekista Menofemiä ja ota 1 tab aamulla ja yksi tab illalla, näin kropassa on tasaisesti menofemissä vaikuttavia ainetta. Muista myös, että Menofemin vaikutus alkaa vastaa muutaman viikon käytön jälkeen. Minulla se on auttanut melko hyvin enkä halua hormoneja. Olen 49 v. ja olen käyttänyt Menofemiä parisen vuotta. Menkat runsaat ja säännölliset, ei ehkäisyä. Menofem maksaa n. 20 euroa / 60 kpl.
 
iina-liina 56v
Voiskohan tuota menofenia syödä vaikka kuukautiset on olleet poissa jo parisen kolme vuotta, en ole käyttänyt mitään hormoonivalmisteita, olen vain antanut hien virrata niskassa ja kasvoissa, öisin en hikoile oikeastaan lainkaan!!!!
 
kaisa
Itselläni on ikää 10v. enenpi kuin viestin aloittajalla, ja samoja asioita mietiskelen, että onkohan tämä nyt ""sitä""... olen öisin heräillyt siihen, että uin hiessä koko yläkropaltani, ei mitään pientä lämmöntunnetta, vaan hiestämärkänä. Näitä ei ole ollut usein, mutta ekan kerran muistaakseni noin vuosi-pari sitten - ja nyt viime yönä viimeksi. Päivisin ei ole, vielä ainakaan, ollut mitään vastaavanlaista. Kuukautiset tulevat päivälleen neljän viikon välein - muuttuivat näin säännölliseksi noin nelikymppisenä, siihen saakka tulivat erittäin harvakseltaan, usean kuukauden väleinkin. Mutta näin vanhemmalla iällä kierto yllättäin säännöllistyikin, yleensähän se menee juuri päinvastoin... mutta me ihmiset olemme niin erilaisia tässäkin asiassa. Rinnat on viikon-pari ennnen kuukautisia erittäin kipeät, tuo kivuliaisuus on lisääntynyt myös iän myötä. Mutta nuo öiset hikoilut saavat kuitenkin ajattelemaan, että alkaa kenties vaihdevuodet olla lähestymässä...??
 
kotikissa
Hei kaikille naisille. Olen 53 vuotias, ja minulla on nyt kuumat aallot, yöhikoilua, mieliala on kuitenkin mielestäni parantunut. Mielialavaihtelua kestikin varmaan monia vuosia, ja yöhikoilua ja yökylmää joitakin kertoja suunnilleen puolen vuoden välein. Mutta nyt kuumat aallot ja yöhikoilu ovat kiusanneet koko kesälomani eli nyt on tosipaikat. Olen syönyt Ladyvita +50 tässä jo ennaltaehkäisyksi ainakin puolivuotta, hyvältä on tuntunut. Mutta nyt ostin jo apteekista Menofem tuotetta, ja otan 2 päivässä ladyn lisäksi. vielä ei ole olo parantanut, toivotaan nyt. Yritän olla positiivinen ajatuksiltani, mieheltä odotan ymmärtämystä. Seksi ei huvita, ei ole toki outoa muutenkaan, onneksi aviomiehelläni on myös oireita tähän vanhenemisen suuntaan, ei tosin oikein myönnä sitä. Terveisiä kaikille tosinaisille.
 
Vinkki
Olen 45v., vielä ei ole vaihdevuodet mutta toki ollut jo vuosiakin silloin tällöin hikisiä öitä. Ostin vuosi sitten kuivaan ihooni Ido-e e-vitamiinia. Tuotteen taustalla on luonnollinen soija ja luulenpa että siinä on tuo syy miksi yllättäen satunnaiset hikoiluni katosivat kokonaan ja myös kuukautisia edeltävä turvotus mahasta. Nyt kesällä vaikuttaa niin ettei iho pala eikä kesi, toki käytän aurinkotuotteita, mutta kuitenkin. E-vitamiini varastoituu elimistöön, joten hieman tulee olla varovainen tuotteen kanssa.
 
alkup.
Mutta eikö tämä ole vähän liian aikaista saada vaihdevuosi oireita??? Siis 38- vuotiaana?
Onko täällä muita joilla vastaavia oireita on tullut näin aikaisin ja oletko saanut jotain hoitoa asiaan...
 
MMM
Hormonikorvaushoitolääkkeet ovat paljon halvempia kuin luontaistuotteet!!!
Aloitin niiden käytön viisikymppisenä lähinnä mielialavaihteluiden vuoksi.
Muistan kyllä, että minulla oli jo nelikymppisenä aaltomaisia kuumottavia kaulan- ja poskien punerruksia. Vaihdevuisina en niitä pitänyt.
Varsinaisia kuumia aaltoja minulla on nyt vasta 54- vuotiaana: aalto menee kehon läpi ja tietää kaulan ja poskien kohta punertavan. Yöllä ei ole mitään:
 

Yhteistyössä