kuumetta melkein 2 viikkoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vilivilpertti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vilivilpertti"

Vieras
Taitaapi olla huomenna taas lääkäriin lähtö. Nyt on ollut melkein pari viikkoa kuumetta, ei kuitenkaan korkeaa, vaan 37,5 ja sinne päin.... Ekan kuumeisen ja räkäisen viikon jälkeen kävin lääkärissä, sain antibioottikuurin keuhkoputkentulehdukseen. Huomenna loppuu kuuri ja vieläkin on 37,6 kuumetta. (normilämpö 36,6) Muut flunssan oireet on hävinny melkein kokonaan mut kuume on ja pysyy... Tää on kyl tooosi outoa! Mitähän tää vois olla? Toiv. ne ottaa huomenna jotain verikokeita...

Kuumeella eli pyreksialla tarkoitetaan tilaa, jossa ihmisen ruumiinlämpö kohoaa aineenvaihdunnan kiihtymisen johdosta yli normaalilämpötilan, joka on 35,8–37,8 °C[1] (37 °C on yleensä sanotusti lämpöä eli kuumeen alku). Peräsuolesta mitattuna kuumeen raja on 38 °C ja kainalosta mitattuna 37 °C. Terveillä imeväisillä peräsuolesta mitattu lämpö saattaa olla jopa hieman yli 38 °C. [2] Yli 40 °C kuume on vaaraksi terveydelle ja vaatii välitöntä hoitoa. Yli 42 °C kuume saattaa merkitä jo kuolemaa. Silloin henkilön ruumis täytyy pakkoviilentää, mikä tarkoittaa käytännössä kylmää suihkua tai muita vastaavia toimenpiteitä, jotta ruumiin lämpötila saadaan hallintaan.

Jos minun normilämpö on 36,6, ihan sama milloin sen mittaa niin lukemat on nuo (edellyttäen että olen terve) niin ei tämä 37,2 - 37,8 lämpöily, jota on jatkunut 2 viikkoa niin mielestäni ole normaalia! Vai mitä?

jos mulla on 37,2 kainalosta mitattuna, niin olen jo tosi kipeä, en pysty esim. istumaan sohvalla, koska olen puolitajuton.

Toin on niin pöhköä väittää, et kuumetta on vasta 38:n yli, kun se varmaankin vaihtelee ihmisestä toiseen.

Mulla oli kerran kuumetta yli viikon putkeen, erona tosin se että se oli korkea kuume. Laski lääkkeillä muutamaksi tunniksi kerrallaan mutta nousi heti takas kun lääkkeen vaikutus loppui. Kävin 3päivän jälkeen lääkärissä ja sanoi että tavallista flunssaa, ei muuta kun kotiin parantumaan. Sit oiskohan ollu 7-8 päivän jälkeen menin uudestaan lääkäriin (olin jo tosi huonossa kunnossa) niin mut toimitettiin suoraan sairaalaan, ja olin viikon sairaalassa keuhkokuumeen takia. Mutta tosiaan mulla oli koko ajan korkeaa kuumetta, että en tiedä voisko se sit olla sun kohdalla tätä. Mut kannattaa käydä monta kertaa lääkärissä jos tarve vaatii, kun eka lääkäri mullakin oli sitä mieltä et ei oo mitään...

Yhteistyössä