Kuumemittari raskaustestinä IVF:ssä ja PAS:ssa!!!

Olisin halunnut kuulla muiden kokemuksia siitä, käytättekö kuumemittaria raskaustestinä lääkkeellisten PASien ja IVF-hoitojen jälkeen?

Minulle on tehty tänä vuonna kolme epäonnistunutta PASia ja nyt ilmeisesti epäonnistunut IVF(Tänään pp9). Joka kerta olen reilun viikon päästä mittaillut lämpöä ja kun se on pysynyt aivan normaalina olen päätellyt että alkio ei ole kiinnittynyt ja näin on joka kerta ollut. Toki tietenkin teen lopulta oikeankin testin, mutta se ei enää ole niin suuri pettymys kun tiedän jo ettei ole onnistunut. Ainoa lapsemme sai neljä vuotta sitten alkunsa ensimmäisestä IVF hoidosta ja silloin läpö nousi heti viikon jälkeen reilusti yli 37 asteen.

Itse en ole ainakaan kuullut kenestäkään joka olisi ollut raskaana ilman, että kehon lämpötilassa olisi tapahtunut jotain muutosta.

Onko kokemuksia asiasta?
 
Niin.. en usko että niihin lämpöihin on loppuviimein suuntaan tai toiseen paljoa luottamista. Mulla on ollu koholla joskus vielä sillonkin vaikka menkat on jo alkanu, ja kaverilla kuulema ei ollu missään vaiheessa koholla vaikka olikin jo raskaana. Tosin mulla oli kyllä koholla sen yhden ja ainoan raskauden alussa (rv5+ jotakin) joka on ollut, normaalilämpö 36,6 ja sillon 37,1.
 
AKH
Mulle sanoi lääkäri kerran että hormonien kanssa pelatessa oman kehon lämmönsäätely häiriintyy joten lämpöjen tarkkailu ei ole luotettavaa. Esim luget nostaa lämpöä. Mutta jos olet sitä tehnyt ja sinulla se toimii niin voihan se olla niin. Luomukierroissa olen kyllä seurannut lämpöjä oviksen bongaamiseksi ja kyllähän ne sit myös ennen menkkojen alkua laskee. (tai vastaavasti pysyy ylhäällä jos on raskaana) mutta hoitokierroissa en ole käyttänyt lämmönmittausta raskaustestinä.
 

Yhteistyössä