kuumeen mittaaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dora09
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Dora09

Jäsen
13.08.2004
769
0
16
Mistä mittaatte kuumeen yli 2v lapsilta? Mä olen tähän asti mitannu pepusta mut nyt kun jouduin mittaamaan niin poika ei enää millään antais mitata,kainalosta en kunnolla saanut mitattua. Meillä on se ihan tavallinen mittari kun se on mun mielestä kaikista luotettavin,mut sitä pitäis pitää melkein 4minuuttia.

Meillä on mittareita ihan joka lähtöön. On tavallista elohopea mittaria, on digitaalista pyllykuumemittaria, on tuttikuumemittari, on korvakuumemittari ja vielä digitaalinen tavallinen mittari.

Kätevin meidän 2-vuotiaalla on tällä hetkellä tuo korvakuumemittari. Ei sillä nyt ihan pilkuntarkkaa tulosta saa, mutta kyllä sillä nyt sen verran näkee (nopeasti ja helposti myös leikkien lomassa) onko kuumetta ja jos on, niin onko sitä vähän vai paljon. Jos tarvin tarkempaa tietoa kuumeesta vaikka neuvolaa varten, niin sitten mitataan tuolla tavallisella digitaalisella mittarilla suusta.

Turhin noista ostoksista on ollut ehdottomasti tuo tuttikuumemittari! Se tuttiosa on sen verran iso, että ihan pienelle ei mahdu suuhun ja sitä pitää pitääkin suussa noin 10 minuuttia eikä meidän muksut ainakaan ole suostuneet sitä yhtäjaksoisesti niin kauaa syömään. Tuo pylly-digi-mittari oli kätevä noin 2-v ikään asti kun antoi pyllystä kuumeen mitata ja mittaustuloskin tuli parissa minuutissa. Tavallinen elohopeamittari on tuskastuttava myös sen takia, että mittaaminen kestää sen 10 minuuttia. Korvamittari on kätevä, muttei turhan tarkka, joten kai se tavallinen digi-mittari on kuitenkin käyttökelpoisin näistä...

Meillä ihan tavallinen digi-mittari, jote pidetään varmaan 1-2 min kainalossa. Alkuun oli aika homma saada se lapselle kainaloon, koska jostain syystä pelkäsi mittaamista mahdottomasti. Houkutuksilla ja kirjan luvulla (sekä sen piippiip-äänen odottelulla mittaus sujuu nykyään hyvin. Itse piti näyttää esimerkkiä vaikka jos kuinka monta kertaa! Korvakuumemittari olisi kätevä, on ollut ostoslistalla jo jonkin aikaa, mutta eihän sitä kaupungilla muista, kun sitä ei juuri silloin tarvi...

olen mitannut 2,6vpojaltamme myös jo kainalosta ja pidän lasta sylissä koko ajan ja hän on rauhallinen kun katselee numeroiden vaihtuvan. Sitten käytössämme on myös korvakuumemittari jonka ollaan todettu tosi käteväksi! :p

Korvakuumemittari meilläkin käytössä, ja hyväksi on todettu :) Puolitoista vuotiaaksi asti diki peppumittari oli hyvä. Mutta nyt on jo niin villi tapaus että kävin ostamas korvamittarin. Aika kallis hankinta, mutta hintansa veroinen =)

Suosittelen tavallisen digimittarin hankintaa, se on helppo ottaa mukaan reissuunkin eikä vie paljon tilaa ja on turvallinen. Ja sillä voi mitata sekä suusta että kainalosta että pyllystä. Ja apteekista voi ostaa sellaisia kertakäyttöisiä suojia mittarin päälle, niin ei aina tarvitse sitä pesua käytön jälkeen. Elohopemittaria en suosittele lapsille lainkaan enkä mukaan otettavaksi, se kun menee rikki pahassa paikassa niin sit ollaan lirissä :( .

\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.08.2005 klo 14:03 äityli kirjoitti:
Suosittelen tavallisen digimittarin hankintaa, se on helppo ottaa mukaan reissuunkin eikä vie paljon tilaa ja on turvallinen. Ja sillä voi mitata sekä suusta että kainalosta että pyllystä. Ja apteekista voi ostaa sellaisia kertakäyttöisiä suojia mittarin päälle, niin ei aina tarvitse sitä pesua käytön jälkeen. Elohopemittaria en suosittele lapsille lainkaan enkä mukaan otettavaksi, se kun menee rikki pahassa paikassa niin sit ollaan lirissä :( .

Nykyään kuumemittareissa ei käytetä elohopeaa vaan jotain muuta vaaratonta ainetta jonka saa pyyhittyä kosteella rätillä pois jos mittari menee rikki.

Yhteistyössä