kuumaan autoon jätetty 4 lasta

• Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti
surullinen
eilen kun oli kirpparin pihassa auto jossa neljä lasta eikä aikuisia.auto ei ollut käynnissä.ulkona lämmintä n.30 astetta lämmintä. en ymmärrä kuinka ajattelemattomia jotkut on.=(

missu
tuskimpa kovin kauaa oli poissa. Olisit nyt jääny katsomaan ja soittanu poliisille jos tilanne näytti huolestuttavalta oikeesti. Turha sitä on jälkeenpäin voivotella.

ap
oli ainakin yli vartin,ku pihassa sen aikaa olin.minä kun en autoon kyllä jätä minuutiksikaan
lapsiani,niin en ymmärrä,jos vaikka äkkiä pitää käydä kirppis kiertämässä.

-
meillä kun nuo lapset haluaa jäädä autoon odottamaan jos käyn kaupassa tai muualla. osaavat kyllä avata ikkunaa tai ovea ja varoitettu on myös kerjäläisistä ja muista sellasista. hankalampaa se on jos pakottaa mukaan.

hmph
mitä väliä kauanko on pois? kävellään vaan ohi ja ajatellaan ettei mitään ongelmaa. onneksi pk-seudulla ajattelevampaa väkeä ja ovat soittaneet esim. noista sillalta hyppijöistä.

just
Hyvä ap, tämä on varmaankin p rovo, sillä jos aikuisena ihmisenä näät tuollaista tulisi sinun myös osata reagoida/ toimia. Onneksi sinunkin tietosisaadaan poliisin tietoon jos tarvetta ilmenee, olethan osallisena rikokseen.

-
ehkä olisit voinut kysyä lapsilta tilannetta että missä vanhemmat ja onko kaikki hyvin. hysteeriset, en ihan ekaks soittais hätänumeroon jos kaikki hyväkuntoisen näköisiä!

ap
siis ihan takapenkillä en osaa arvioida lasten ikää,kun oli tummat ikkunat.
keskipenkin lapset toinen n.2 ja toinen n.3-4v.eikä takapenkkiläisetkään kyllä ainakaa yli 10 v olleet.ikkunatkaa ei ollu auki ja pienin itki ja isommat yritti lohduttaa.itse en soittanut poliisille,kun juttelin erään toisen kans siinä pihas joka ihmetteli samaa.Hän soitti poliisille.

Me jätettiin just 4 lasta autoon, joka ei ollut käynnissä.

Oltiin kaverin kanssa itse pankkiautomaatilla ja kioskilla n. 30 m päässä.

Kauanko ne ap:n näkemät lapset oli autossa? Minkä ikäisiä? Ikkunat auki vai kiinni? Auto varjossa vai auringonpaisteessa? Vanhemmat miten kaukana ja kuinka kauan?

Autossa tulee TODELLA nopeasti kuuma. Odotettiin eilen huoltiksella kun mies tankkasi auton ja siinä ajassa (vaikka auto oli varjossa) tuntu että happi loppuu. Äkkiä saatiinkin taas ilmastointi päälle ja helpotti mutta kyllä siinä odotellessa availin jo ikkunat ja oman oveni. 15 min kuumassa autossa?!? Käykääpä kokeilemassa siinä pihassa omassa autossa miltä tuntuu!

no voi tsiisus
Alkuperäinen kirjoittaja Huijari:
Autossa tulee TODELLA nopeasti kuuma. Odotettiin eilen huoltiksella kun mies tankkasi auton ja siinä ajassa (vaikka auto oli varjossa) tuntu että happi loppuu. Äkkiä saatiinkin taas ilmastointi päälle ja helpotti mutta kyllä siinä odotellessa availin jo ikkunat ja oman oveni. 15 min kuumassa autossa?!? Käykääpä kokeilemassa siinä pihassa omassa autossa miltä tuntuu!
Ap kirjoitti että auto oli käynnissä.. kai silloin ilmastointi toimii ja autossa oli varmaan viileämpi kuin ulkona tai siellä kirpprilla.

rikos
ei autoa saa jättää käyntiin. tyhjäkäynti hei haloo! ei ne pakokaasut pääse tällä ilmalla ees minnekään, tuhotaan toisten hengitysilmakin sitten. ilmanlaatu tosi hyvä jos vartin käyttää autoa... d44.

Alkuperäinen kirjoittaja no voi tsiisus:
Alkuperäinen kirjoittaja Huijari:
Ap kirjoitti että auto oli käynnissä.. kai silloin ilmastointi toimii ja autossa oli varmaan viileämpi kuin ulkona tai siellä kirpprilla.
Sori, onnistuin jotenkin missaamaan sen kohdan. Luin vaan että jätetty kuumaan autoon. No mutta mun pointti oli kuitenkin se että muutamassa minuutissa oli ihan läkähdyttävän kuuma vaikka tätä ennen oli ilmastointi päällä.

:DDD ilmeisesti auto EI siis ollut käynnissä. Mutta tosiaan, olisit käynyt vaikka oven avaamassa ja kysäsemässä. "Toisen ihmisen kanssa siinä juteltiin ja hän soitti poliisit". Epäilen. Ei ole lainkaan väärin soittaa poliisia, mutta kyllä mun mielestä vois sen verran tehdä itse, että koputtaa ikkunaan ja avaa vähän ovea (tiedän kyllä, että joku voi luulla sitä rikolliseksi toiminnaksi).

Yhteistyössä