Kuuluuko omia vanhempia tukea taloudellisesti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Tuohon toiseen ketjuun viitaten, eli kuuluuko vanhempien tukea lastaan vai ei, heittäisin vastakysymyksen, että kuuluuko omia vanhempia tukea taloudellisesti???

Itselläni vanhemmat tukivat minua taloudellisesti paljonkin nuoruusvuosina, joten en tarvinnut esim. opintolainaa, etc. Nykyään minulla ja miehellä on ikää jo reippasti yli 30v ja olemme hyväpalkkaisissa töissä ja elämme mukavasti. Meidän perheessä on aivan normaalia, että annan esim. nykyään eläkeläiselle äidilleni lähes kuukausittain rahaa, sillä hänen eläkkeensä on hyvin pieni. Lainaan myös aina isälleni tarvittaessa, aivan kuten hän teki aikoinaan minulle. Myös mieheni avustaa isäänsä ja äitiään tarvittaessa. Toisinpäin rahaa annetaan tai lainataan enää hyvin harvoin.

Olemme varmaan mieheni kanssa outoja, mutta meidän mielestämme meillä on asiat oikein päin. Ei vanhempieni todellakaan kuuluu elättää meitä enää aikuisina, vaan on meidän vuoro pitää huolta heistä.

sen kenellä on enemmän on ihan ok auttaa.
tosin lapset eivät ole koskaan valinneet syntyä maapallolle, joten jollain tavalla suurempi moraalinen velvollisuus on aina vanhemmilla lastensa suhteen.

Näinpä, mutta meillä kyllä tulee ihan omillaan anoppi toimeen, mun äiti ja miehen isä ovat kuolleet ja mun isä on alkoholisti, että en tosiaankaan anna sille senttiäkään, kaupassa olen joskus käynyt kun on pyytänyt.

Minä kans autan äitiäni tosi paljon,kun elelee pienellä eläkkeellä.Autoin myös työtöntä veljeäni talvella,nyt ei tarvitse.
Mä olen ehdottomasti sitä mieltä,että jos mä pystyn auttamaan edes rahallisesti jotain läheistäni,niin sen myös teen ihan ilman että kaipaan jotain takas.
Minusta muutenkin raha on vaan paprua jolla nyt sattuu saamaan kaupast leivän kantturaa.

Alkuperäinen kirjoittaja minusta :
tosin lapset eivät ole koskaan valinneet syntyä maapallolle, joten jollain tavalla suurempi moraalinen velvollisuus on aina vanhemmilla lastensa suhteen.

Siis täh??? Kyllä meillä on hyvin erilaiset moraaliikäsitykset, sillä mielestäni vahvempien tulee tukea heikompia, eli aikuisten tulee tukea lapsia ja vanhuksia.

Eli kysymykseen, kyllä omia vanhempia tulee tukea, mikäli siihen on mahdollisuus ja tarvetta.

Alkuperäinen kirjoittaja minä :
Alkuperäinen kirjoittaja minusta :

Siis täh??? Kyllä meillä on hyvin erilaiset moraaliikäsitykset, sillä mielestäni vahvempien tulee tukea heikompia, eli aikuisten tulee tukea lapsia ja vanhuksia.

Eli kysymykseen, kyllä omia vanhempia tulee tukea, mikäli siihen on mahdollisuus ja tarvetta.

tällä hetkellä suomesa eläkkeet aika isot.
ja lapsiperheet köyhemiä kuin aiemmin historiaassa.
jos aikuisen pitää valita ruokkiiko omat lapsensa vai syytääkö rahaa omille aikuisille vanhemmilleen, niin minulle - ja varmasti monelle muulle- valinta on päivänselvä.

Tarvittaessa voisin tukea taloudellisesti omia vanhempiani, kunhan oma perheeni ei siitä kärsisi. Hekin ovat opiskeluaikoinani lainanneet ja pieniä summia antaneet rahaa kun olen tarvinnut, yleensä olen kyllä pyrkinyt kaiken maksamaan takaisin. Miehen vanhemmat ovat eronneet ja äitinsä silloin tällöin pyytää rahaa lainaksi. Todellakin vain lainaamme hänelle pieniä summia, koska hänellä ei ole oikein kykyä käyttää rahaa järkevästi. Viimeksikin lainaamamme rahat hän oli törsännyt johonkin tarpeettomiin sisustusjuttuihin ja muuhun täysin turhaan.

Yhteistyössä