Kuuluuko kirppiksen omistajalle se, kenen tavaraa myyjä pöydällään myy?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a p"

Vieras
Itsepalvelukirppiksestä kyse. Ymmärrän ettei esim. uutta tavaraa saa myydä, siis enemmissä määrin. Mutta mitä ihmeen väliä sillä on, onko myyntitavarat myyjän omia, vai jonkun muun? Minulla on yhdellä kirppiksellä myyntipöytä, ja tänään kirppiksen omistaja tuli kyselemään että onkos minulla tyttökin, kun tyttöjen vaatteita myyn, hän on nähnyt minulla vaan pojan. Kuuluuko tollaiset asiat edes kirppiksen omistajalle? Myymäni vaatteet olivat kaverini, hän pyysi minua laittamaan muutaman tyttärensä vaatteen myyntiin, ja laitoin, kun tilaakin oli.

Jäi niin huono maku tuosta kirppiksenpitäjästä, että taisipa olla viimeinen kerta kun sinne vien yhtään mitään myyntiin.

:D

Miksi ihmeessä sinä tuollaisesta loukkaannut? Oletko jotekin herkkänahkainen vai luulitko jääneesi kiinni sääntöjen rikkomisesta?

Lepo vaan, ainoa virheen tehnyt on se kirpparin pitäjä jonka olisi pitänyt ymmärtää että sun kanssasi ei parane tulla jutustelemaan mitään ettei vainoharhaisuus herää.

:D

Miksi ihmeessä sinä tuollaisesta loukkaannut? Oletko jotekin herkkänahkainen vai luulitko jääneesi kiinni sääntöjen rikkomisesta?

Lepo vaan, ainoa virheen tehnyt on se kirpparin pitäjä jonka olisi pitänyt ymmärtää että sun kanssasi ei parane tulla jutustelemaan mitään ettei vainoharhaisuus herää.

En minä mitenkään loukkaantunut, käsitit väärin. Ihmettelin vaan sitä että miksei saisi myydä kuin omaa tavaraa. Myyjä vielä kysyi että niin onko nämä myyntitavarat todella omiasi ? Ja kysyin aloituksessani että kuuluuko kirppiksen omistajille se kenen vaatteita myyjät myy, et vastannut kysymykseeni. Onko sinulla kenties luetun ymmärryksessä jotain vikaa? ;-)

Ehkä se oli vaan kohteliasta jutustelua...? Saat tietysti myydä kenen vaatteita haluat, mutta en nyt ymmärrä, miten tuollaisesta kysymyksestä voi loukkaantua.

Sinullekin vielä väännän rautalangasta, että en siis loukkaantunut kysymyksestä, vaan kysyin palstalaisilta että kuuluuko kirppiksen omistajalle se kenen vaatteita pöydällään myy. En siis tiennyt onko jossain olemassa sääntö että vain omia tavaroitaan saa myydä.

Voi hyvänen aika taas että täällä on sitten huvittavaa porukkaa...:-D

[QUOTE="a p";29214963]En minä mitenkään loukkaantunut, käsitit väärin. Ihmettelin vaan sitä että miksei saisi myydä kuin omaa tavaraa. Myyjä vielä kysyi että niin onko nämä myyntitavarat todella omiasi ? Ja kysyin aloituksessani että kuuluuko kirppiksen omistajille se kenen vaatteita myyjät myy, et vastannut kysymykseeni. Onko sinulla kenties luetun ymmärryksessä jotain vikaa? ;-)[/QUOTE]

Etkä nytkään yhtään loukkaantunut... ;) Ihan normaalia jutustelua tuo todella on. Ja tadaa, nyt vastaan kysymykseesi: Ei kuulu kirppiksen omistajalle se kenen tavaroita kukin myy, kunhan ei toisten pöydistä vie tavaraa. Oletko varma ettei sitä epäillyt?

Monesti oon kuullu ihmisten ottavan itsepalvelukirpparilta kimppapöydän, ei siinä pitäis olla mitään ihmeellistä. Kummallinen myyjä. Jos tulee uudelleen puheeks niin sano, että varmaankin on sun oma asias, mutta jos nyt ihan älyttömästi kiinnostaa niin tutun vaatteita ovat. Jos kieltää myymästä tutun vaatteita, niin on kyllä erittäin kummalliset säännöt kyseisellä kirppiksellä. Varmaan sielläkin maksetaan provikat myynnistä, vai? Jos on näin, niin joka ikinen myyty tuotehan tarkottaa sitä että kirpparillakin kilahtaa jotain kassaan. Veikkaisin, että ajatuksena jotenki on se, että jokainen ottaa omille kamoilleen oman pöydän, ja maksaa siitä vuokran, vaikka se pöljää oliskin.

[QUOTE="Hömelö";29214989]Monesti oon kuullu ihmisten ottavan itsepalvelukirpparilta kimppapöydän, ei siinä pitäis olla mitään ihmeellistä. Kummallinen myyjä. Jos tulee uudelleen puheeks niin sano, että varmaankin on sun oma asias, mutta jos nyt ihan älyttömästi kiinnostaa niin tutun vaatteita ovat. Jos kieltää myymästä tutun vaatteita, niin on kyllä erittäin kummalliset säännöt kyseisellä kirppiksellä. Varmaan sielläkin maksetaan provikat myynnistä, vai? Jos on näin, niin joka ikinen myyty tuotehan tarkottaa sitä että kirpparillakin kilahtaa jotain kassaan. Veikkaisin, että ajatuksena jotenki on se, että jokainen ottaa omille kamoilleen oman pöydän, ja maksaa siitä vuokran, vaikka se pöljää oliskin.[/QUOTE]
Luulen että tossa on takana just se että jokaisen pitäisi hänen mielestään ottaa oma pöytä. Ei tullut mitenkään jutustelumielessä siis kyselemään vaan aika tiukkana, tenttaamistyyliin. Ja provikat kirppis ottaa myynneistä. Olen kyllä kuullut ettei tuo kirppiksen pitäjä olisi mikään maailman mukavin tyyppi, mutta tuo meni jo vähän yli. Uskon ettei tuo uusi kirppisyrittäjä tossa kauaa menesty, kun alkaa sana kiertää...

Etkä nytkään yhtään loukkaantunut... ;) Ihan normaalia jutustelua tuo todella on. Ja tadaa, nyt vastaan kysymykseesi: Ei kuulu kirppiksen omistajalle se kenen tavaroita kukin myy, kunhan ei toisten pöydistä vie tavaraa. Oletko varma ettei sitä epäillyt?
Ei ollut jutustelutyyliä, vaan ihan tiukkana tenttasi. Enkä ole loukkaantunut, ihmettelin vaan ja halusin tietää onko missään muualla tullut tuollaista sääntöä vastaan. :-)

[QUOTE="a p";29215050]Ei ollut jutustelutyyliä, vaan ihan tiukkana tenttasi. Enkä ole loukkaantunut, ihmettelin vaan ja halusin tietää onko missään muualla tullut tuollaista sääntöä vastaan. :-)[/QUOTE]

Ok, no mitä luulet tuosta että olisiko mahtanut luulla jostain syystä että pöydässäsi on miden myyjien tavaraa?

Ok, no mitä luulet tuosta että olisiko mahtanut luulla jostain syystä että pöydässäsi on miden myyjien tavaraa?
Varmaankin on niin päätellyt, ja tottahan tuo olikin, kuten aloituksessani mainitsin. Ei missään ole kielletty ettei saisi ottaa pöydälleen myyntiin tuttaviensa tai sukulaistensa tavaroita. Minusta on vaan aika erikoista että kirppiksen omistajalla on aikaa käydä päättelemään että myykö joku ihan omaansa vai jonkun muun tavaraa, eikä sellaista sääntöä ole ainakaan itselläni tullut koskaan missään muualla vastaan, vaikka minulla onkin ollut pöytä useilla eri kirppiksillä.

Vein tänään myyntiin äitini koon 46 toppatakin, kun itse olen kokoa 36. Saapa nähdä tuleeko kirppiksen omistaja tuosta takistakin kyselemään että oletko ollut joskus kokoa 46 kun myyt sen kokoista takkia...:-D

[QUOTE="a p";29215079]Varmaankin on niin päätellyt, ja tottahan tuo olikin, kuten aloituksessani mainitsin. Ei missään ole kielletty ettei saisi ottaa pöydälleen myyntiin tuttaviensa tai sukulaistensa tavaroita. Minusta on vaan aika erikoista että kirppiksen omistajalla on aikaa käydä päättelemään että myykö joku ihan omaansa vai jonkun muun tavaraa, eikä sellaista sääntöä ole ainakaan itselläni tullut koskaan missään muualla vastaan, vaikka minulla onkin ollut pöytä useilla eri kirppiksillä.

Vein tänään myyntiin äitini koon 46 toppatakin, kun itse olen kokoa 36. Saapa nähdä tuleeko kirppiksen omistaja tuosta takistakin kyselemään että oletko ollut joskus kokoa 46 kun myyt sen kokoista takkia...:-D[/QUOTE]

Ja siis kaverillani, jonka lapsen vaatteita on pöydälläni nyt muutamia myynnissä, oli ihan vastikää pöytä tuolla samaisella kirppiksellä. :-)

Vastoin yleistä käsitystä kirpputorin pitäjä on vastuussa myös asiakkaidensa myymistä tuotteista määrättyyn rajaan saakka. Kirpputorin pitäjän täytyy huolehtia, että hänen tiloissaan ei myydä vaarallisia tuotteita tai varastettua tavaraa. Sen sijaan uutta tavaraa saa myydä aivan vapaasti. Kirpputorin pitäjän ei tarvitse selvittää maksaako asiakas esim. veroja kaupan pitämiensä tuotteiden tuotosta. Verottaja sen sijaan valvoo pistokokeilla kirpputoreja, joilla näyttää olevan ammattimaista kauppaa. Verottomaksi myynti ei muutu vain sillä, että se on käytettyä.

Yhteistyössä