Kuuluuko kaason ja bestmsnin ostaa hääparille lahja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä kaaso antoi mulle lahjana häämeikin ja bestman antoi sulholle kalvosinnapit. Mut ei kai se pakko ole, varmaa miten ite tykkää/haluaa..

Mut meki sitten puolestaan ostettiin kaasolle, bestamille ja kaikille muille avustajille lahjat kiitokseksi. :heart:

Kyllä, minusta ihan samaan tapaan kuin muidenkin.

Me kiitimme myös kaasoa ja bestmania erikseen heidän tekemästään työstä kutsumalla heidät illalliselle häämatkalta palattuamme.

Mua on aina harmittanut, kun kerran ei saatu mitään kiitoslahjaa vaikka oltiin kaaso ja bestman miehen kans. Muilla kerroilla on saatu kiitoslahjat, kerran mielestämme aivan turhan kalliitkin. Mutta eräs pari ei edes jälkikäteen kiittänyt, vaikka kaikki kuitenkin meni ihan hienosti ja kuten pitikin.

me ostettiin kanssa kiitoslahjat kaasolle ja bestmanille (hopeinen kynttilänjalka kaiverruksella "kaaso" ja kaunis viinapullo ja tinatuoppi "bestman" ja viskipullo) ja pidettiin saunailta jossa oli ruoka ja juomat

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mua on aina harmittanut, kun kerran ei saatu mitään kiitoslahjaa vaikka oltiin kaaso ja bestman miehen kans. Muilla kerroilla on saatu kiitoslahjat, kerran mielestämme aivan turhan kalliitkin. Mutta eräs pari ei edes jälkikäteen kiittänyt, vaikka kaikki kuitenkin meni ihan hienosti ja kuten pitikin.

Lahjojenko takia sinä sitä hommaa teet? Minä olen ainakin ollut kaasona hyvää ystävääni auttamassa...

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja Halfcafnonfatlatte:
Tottakai kuuluu antaa lahja! Myos aviopari antaa kaasolle ja bestmanille lahjat, kiitokseksi!

Kaikki hääparit ei muuten lahjo apulaisiaan..

mutta kyllä kaasojen ja BM tulee antaa häälahjat ihan niinkuin muidenki

näin mieki aattelen. kaasona oon ollu ja lahjan annoin (niinku oon kaikkiin häihin vieny missä oon ollu tai on ollu läheisen ystävän häät) mutta en miekään oo kaasonaolemisesta lahjaa saanu...

^ Me taas annetaan hääparille HALVEMPI lahja mitä annettaisiin vieraammalle hääparille. (Minä kaaso, mieheni on sulhasen läheinen ystävä, muttei bm.) Laskettiin juuri että meidän taloudesta menee yli 200e molempien polttarikustannuksiin, polttarikansioihin ja minulla kaason ominaisuudessa hääleikkien matskuihin. Morsian vaatii vielä oikean väristä mekkoa (jota en kyllä ole vielä ostanut ja en tiedä ostanko)! Ei voisi vähempää kiinnostaa ostaa vielä kallista lahjaa! :(

Kyllä minusta ehdottomasti. Olen itse ostanut joka kerta (4 kertaa kaasona) upeat samppanjalasit joissa nimikointi, joko kaiverrettu laatta tai lasiin suoraan kaiverrus. Sitten niistä on tarjottu onnittelumalja. Siskon kaasona ollessa lasien lisäksi ostin pienen pullon aitoa samppanjaa kilistettäväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Lahjojenko takia sinä sitä hommaa teet? Minä olen ainakin ollut kaasona hyvää ystävääni auttamassa...

Niin minäkin. Kaasona olo on kunniatehtävä eikä mikään ansiotyö, josta pitäisi palkka saada...

Häähössötys on mennyt täysin överiksi.

Naurettavinta minusta on, että kaasolle iletään alkaa sanomaan, mitä pitää pukea päälle. Jos haluaa häänsä viimeisen päälle viilata, niin sitten morsian saa lähteä itse kaason kanssa kauppaan ja ostaa kledjut, jotka täyttää korkeat häästandardit. Ei oo oikein ruveta toisten vaatekaapista määräämään.

Vieraana on mukavinta olla häissä, joita ei ole tehty kaavamaiseksi kuin Englannin hovin rituaalit. Semmoiset pienet, tunnelmalliset ja persoonalliset, joissa ei pröystäillä turhuuksilla. Nauratti sen erään kansanedustajan häät, kun oikein laina pitänyt häitä varten ottaa. Köyhän kansanedustajaparan. :)

Yhteistyössä