Kuuluuko flunssaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kkrrkk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kkrrkk

Vieras
Viikon verran oon ollut flunssassa. Nyt muut oireet selkeesti jo helpottamassa mutta nyt eilen ja tänään on ollut inhottava ahdistava tunne keuhkoissa koko ajan. Tuntuu siis sekä etu- että selkäpuolella. Hengittäminen ei satu, vaan tuo ahdistava, hieman puristava tms. tunne tuntuu koko ajan. Tuntuu myös, että tekee mieli yskiä.

Eli onko tämä normaalia näin flunssan loppupuolella, vai pitäskö ruveta varaamaan jo lääkäriaikaa?

Jälkitauti (bakteerin aiheuttama) seura usein virustautia (flunssa). Viime aikoina liikkuneeseen flunssaa liittyy keuhkoputken tulehdusta (veren maku suuhun), kuivaa yskää yms. Puristuksen ja polttelun tunne rinnassa keskellä voi viitata angina pectorikseen, eli käväse lekurissa.

Tuntuu ehkä hiukan keuhkoputkitulehduksen oireilta. Tai siis mulla on useasti ollut se, niin muistelisin, että tämän tunne on ollut melko samantyylinen.

Eikös se parane yleensä itsestään? Niin ainakin jostain luin, että antibiootista ei kai ole apua. Enkä kyllä ab-kuuria haluaisikaan, ellei ole ihan ihan pakko.

Tuntuu ehkä hiukan keuhkoputkitulehduksen oireilta. Tai siis mulla on useasti ollut se, niin muistelisin, että tämän tunne on ollut melko samantyylinen.

Eikös se parane yleensä itsestään? Niin ainakin jostain luin, että antibiootista ei kai ole apua. Enkä kyllä ab-kuuria haluaisikaan, ellei ole ihan ihan pakko.

Paranee spontaanisti. Kuivaa yskää (pienen verenmaun kanssa) voi olla jopa kuukauden. Mikäli yleistila on muutoin hyvä, niin ei syytä huoleen.

Yhteistyössä