kuuluuko asunto siivota kun sen on myynyt ja muuttaa pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
saimme uuteen kotiimme avaimet tänään ja asunto on aivan kamalassa kunnossa.
tasoja ei ole pyyhitty
leipälaatikossa puolevuoden leivänmurut leikkuualustalla
haarukkalaatikossa kuivunuta ruokaa ja koirankarvoja
apukeittiön tasolla hamsterinpaskaa
joka nurkka ja kolo niin pölynen kun olla ja voi
takanpäällä sentin kerros pölyä
seinät,ulko ovet ja sisäovet ihan taturassa
wc:pönttö kusinen
ikkunoiden välissä kuolleita kärpäsiä ja hyttysiä.

kyse siis suht uudesta talosta ja tuollaiseen kuntoon olivat jättäneet. voinko vaatia heitä siivoomaan miten hyvin?

Olen ostanut kolme asuntoa ja kaikissa sama juttu. Hanskat kyynärpäitä myöten ja hommiin. Järkyttävämpää on kuitenkin ajatella, minkälaisen peen keskellä ihmiset elävät vuosikausia.

no ei oikeestaan voi vaatia siivoomaan.... itse siivoon suurimmat sotkut mut joka paikkaa en ala hinkkaamaan... itse ainakin mielummin siivoon kun uuteen kämppään muutan... oli edellinen asukas siivonnut tai ei.

Kuuluu hyviin tapoihin siivota.

Olitteko siis ostaneet asunnon? Siinä tapauksessa kai kävitte sitä katsomassa etukäteen ennenkuin teitte kaupat.

Jos kyse vuokra-asunnosta, ilmoita vuokranantajalle.

Ei kai sitä missään oo määritelty. Meidä asunto oli kyllä viimisen päälle siivottu kun uusi omistaja sen haltuunsa sai, samoin kun asunto silloin kun me sen ostimme.

Herää kysymys, kuka tahtoo tuollaisen edellisen asukkaan tekemään siivouksen, joka ei ole sitä ilmeisestikään ennenkään osannut tehdä :x ? eli siivoisin kyllä ihan mielelläni itse, tulisi ainakin puhdasta.

Me muutettiin kerran todella paskaiseen vuokra-asuntoon, ja kun 3 kuukauden päästä muutettiin pois, vuokranantaja muistutteli että asunto pitää siivota siihen kuntoon missä oli kun sinne muutettiin. Kysyin häneltä että mistä luulee meidän talvella hommaavan sellaisen määrän kuolleita kärpäsiä lattioille jne.

Vuokrakämpät asia erikseen, omistusasunnoissa ei voi vaatia kuin että romut on viety pois ja kämppä on siinä kunnossa kuin ostaja on sen hyväksynyt eli ei ole kaadettu seiniä tai revitty tapetteja ennen muuttoa.

Hyvä pointti edellä, että haluatteko todella, että omistaja siivoaisi asunnon? Hyvää jälkeä tulee kun tekee itse.

Meillä oli aivan sama juttu kun asunnon ostimme:( uuni oli enemmän kuin paskanen,pakastin jääkaappi haisi ja siellä oli kai kaatunut jotain mehua.
Roskaämpärikaapista saimme viedä edellisen asukin roskat :x Koira oli kuseksinut vessan muovimaton pilalle,hajusta vasta huomasimme kun vessan ovi oli päivän kiinne.Koira oli päässyt vapaasti saunaan ja niiden karvojen peseminen ihan laudepuolen seinistä,siinä oli hommaa

Kyllä se muuttosiivous hyviin tapoihin kuuluu, mutta varmaan teillä lukee kauppakirjassa että "asunto myydään siinä kunnossa kuin se kaupantekohetkellä on", tai jotain sinnepäin. Velvollisuutta siivoukseen ei siis taida olla. Oliko kämppä yhtä sottainen kun kävitte sitä katsomassa?

Alkuperäinen kirjoittaja mum84:
Me muutettiin kerran todella paskaiseen vuokra-asuntoon, ja kun 3 kuukauden päästä muutettiin pois, vuokranantaja muistutteli että asunto pitää siivota siihen kuntoon missä oli kun sinne muutettiin. Kysyin häneltä että mistä luulee meidän talvella hommaavan sellaisen määrän kuolleita kärpäsiä lattioille jne.

:laugh: :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja :(:
saimme uuteen kotiimme avaimet tänään ja asunto on aivan kamalassa kunnossa.
tasoja ei ole pyyhitty
leipälaatikossa puolevuoden leivänmurut leikkuualustalla
haarukkalaatikossa kuivunuta ruokaa ja koirankarvoja
apukeittiön tasolla hamsterinpaskaa
joka nurkka ja kolo niin pölynen kun olla ja voi
takanpäällä sentin kerros pölyä
seinät,ulko ovet ja sisäovet ihan taturassa
wc:pönttö kusinen
ikkunoiden välissä kuolleita kärpäsiä ja hyttysiä.

kyse siis suht uudesta talosta ja tuollaiseen kuntoon olivat jättäneet. voinko vaatia heitä siivoomaan miten hyvin?
meillä nämä ja vielä kissankarvoilla kuorrutetut sälekaihtimet ja wc-pönttö paskassa! siis voi helvetti että mua veetutti siivota tätä asuntoa viikko.. ja listaa vois jatkaa. asunnossa asui "HIMOSIIVOOJA" niin kehui ukko akkaansa,siis myyjät.

Yhteistyössä