Kuuluuko äitienpäivänä muistaa mummoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 3 mummoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
3

3 mummoa

Vieras
Kuuluuko äitienpäivänä muistaa mummoja?

Meillä on jostain syystä tapana, että mummolle kans pitää lähettää kortti.
Tapa on äitini toive. Itseäni tämä ärsyttää.
Mielestäni äitienpäivänä kukin muistaa äitiään. Eikä tarvitse kaikkia mummoja muistaa.

Olen sen kortin kaikille lähettänyt, kun se kerran on niin tärkeää.
Mutta jotenkin se nyppii.

Mitä mieltä, miten teillä?

Jaa, kyllä mäkin mummolle kortin lähetän. Aikaisemmin en kyllä varmaan lähettänyt, nyt aikuisiällä ja itsekin äitinä olen lähettänyt. Hän on jo 87v ja varmasti ilahtuu kaikista saamistaan korteista. :)

Kyllä meidän isovanhemmat ainakin pettyisi kovasti jos lastenlapset eivät mitenkään äitienpäivänä muistaisi! Käytöstapojen puutetta minun mielestäni...

Mun mielestä on ihan luontevaa muista mummoja ja isomummoja äitienpäivänä. Lähetän kortin jopa omalle mummolleni, joka on niin dementoitunut, ettei muista edes olevansa äiti :)

Kyllä mekin mummoja muistetaan soittamalla tai käymällä, riippuen missä ollaan. Ihanaa, jos vielä on paljon mummoja, joita muistaa äitienpäivänä. Mulla ei enää omia elossa ole, joten siksi on kiva, kun miehellä on mummot, joita muistaa.

Ei vaiva ole iso toki.
Olen vaan jotenkin ajatellut, että jokainen muistaa omaa äitiään.

Varmaan negatiivisuuteni asiaan liittyy siihen, että sukumme on melko riitaisa. Tuntuu tekipyhältä lähetellä äitienpäiväkortteja ihmiselle jonka kanssa ei ole muuten tekemisissä (mummoni).
Ja koska vierastan itse mummoni muistamista, ei tunnu luontevalta koko mummojen muistaminen.

Kiva kuitenkin kuulla, että on yleistä muistaa mummoja. Eiköhän meilläkin sitten :)

En saa omantunnon tuskia jos kortti jää laittamatta, mutta mielläni toivotan tai käyn toivottamassa mummolle hyvää äitienpäivää. Jos samalla näen tätejä, sisariani tai muita suvun äitejä toivotan äitienpäivää myös heille.

[QUOTE="Aloittaja";28431853]Varmaan negatiivisuuteni asiaan liittyy siihen, että sukumme on melko riitaisa. Tuntuu tekipyhältä lähetellä äitienpäiväkortteja ihmiselle jonka kanssa ei ole muuten tekemisissä (mummoni).
Ja koska vierastan itse mummoni muistamista, ei tunnu luontevalta koko mummojen muistaminen.[/QUOTE]

No mikä pakko sulla sitten on se kortti lähettää? Ihanko tosiaan äitisi "pakottaa". Jos olet aikuinen nainen niin älä alistu äitisi tossun alle!

Yhteistyössä