Kuuluuko 8h työpäivään lounastauko?

  • Viestiketjun aloittaja "mussu"
  • Ensimmäinen viesti
"lotta79"
meillä on TYÖaika 7h 45 min johon kuuluu palkaton 0,5 h ruokis ja vaikkei söisikään niin paikalla oltava se 7h 45 min muuten menee omista plussa tunneista pois... Mutta 8 tunnin TYÖajallahan tienaa pekkasetkin...
 
Meillä on työaika 7-15.30 ja siinä puolen tunnin ruokatauko siis välissä. Muutenhan tuosta tulisi 8,5h päivä.
Ruokatauolla saa poistua työpaikalta hoitamaan vaikka asioitaan, jos vain tuossa ajassa ehtii taikka nukkua. Ei kuulu työnantajalle miten sen käytän. Kahvit meillä virallisesti pitäisi juoda työn lomassa, mutta kahvitauot meillä pidetään.
 
Saraldo
Meillä on viikottainen työaika 38h 15min. Päivään kuuluu kaksi 20 minuutin kahvitaukoa ja puolen tunnin ruokatauko. Toinen kahvitauko on naamioitu sisäiseksi koulutukseksi, mutta käytännössä se on kahvin hörppimistä ja keskustelua :). Taukoja ei saa ottaa aikana eli ei voi jättää taukoja pitämättä ja lähteä sen takia aikaisemmin. Taukojen aikana ei myöskään saa poistua talosta eli ei voi lähteä esim. Hulluille Päiville shoppailemaan.
 
"vieras"
[QUOTE="mussu";21988492]Siis jos päivässä työaika on 8h, niin kuuluuko tuohon aikaan lounastauko? Eli jos menee aamulla töihin klo 8, pitää klo 12 lounastauon 30min niin pääseekö kotiin klo 16 vai vasta klo 16.30???

Mun pomon mukaan vasta klo 16.30 ja se tuntuu mun mielesä toooosi epäreilulta :( Pitäiskö koko päivä jaksaa syömättä???[/QUOTE]

Meillä töissä tehdään kahta eri pituista päivää. Minulla työpäivä on 8 h, johon sisältyy puolen tunnin ruokatunti. Osalla taas on 8,5 h työpäivä johon myös sisältyy 0,5 h ruokatunti.
 

Yhteistyössä