Kuulutko uskonlahkoon?

  • Viestiketjun aloittaja enkä ole itse "uskossa"
  • Ensimmäinen viesti
enkä ole itse "uskossa"
Miksi? Koska on kiva "kuulua" johonkin? Vai aivopestiinkö kotona pienet lapset joita myös hyväksi käytettiin? Vai annoitko aivopestä itsesi ihan aikuisella iällä - vielä kamalampaa kun ei edes aikuisena osaa itseään varjella. Kamala, miten paljon noissa piireissä käytetään ihmisiä sekä henkisesti että fyysisesti hyväksi. Pitäisi olla laiki, joka kieltää kuulumisen lahkoon ja perustamasta sellaista. Niissä liikkuu sairaita ihmisiä jotka voivta "uskonnon" varjolla tehdä kamalia asioita. Isät käyttävät tyttäriään esim hyväkis ja lapsia jopa annettiin sotien aikaan näille lahkolaisille käyttöön. Eikä kotiin voinut karata koska vanhemmat oli peloteltu.
Uskontoa vastaan sinänsä ei minulla ole mitään, vain sitä, että sen varjolla tapetaan, käytetään hyväksi ja riistetään ympäri maailman. Eli uskonto antaa väärän vallan väärille ihmisille. Valta tulisi olla Hänellä, ei ihmisillä.
 
ap
enkä voisi olla sellaisen ihmisen ystävä, joka kuuluu lahkoon. Sellaisen ihmisen maailmankatsomus on vääristynyt enkä halua itseni tai lapsieni lähelle tuollaisia ihmisiä. Jos vanhempieni kimppuun kävisivät, puolustaisin heitä fyysisesti jos asia sitä vaatisi. Nimittäin niin lapset kuin vanhukset ovat noille tyypeille riistaa, joka on helppo saada koukkuun.
 
hah
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
en ala tässä nimeämään, mutta jokainen tietää itse kuuluuko lahkoon.
Voi pipipää palas linjoille!! kuinkas sun uskontovastaset vanhemmat sai sut aivopestyä uskontoa ja uskonnollisuutta vastaan, ja nyt olet noin katkera että!
 
hui
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
enkä voisi olla sellaisen ihmisen ystävä, joka kuuluu lahkoon. Sellaisen ihmisen maailmankatsomus on vääristynyt enkä halua itseni tai lapsieni lähelle tuollaisia ihmisiä. Jos vanhempieni kimppuun kävisivät, puolustaisin heitä fyysisesti jos asia sitä vaatisi. Nimittäin niin lapset kuin vanhukset ovat noille tyypeille riistaa, joka on helppo saada koukkuun.
Oletko harkinnut lääkitystä tai jotain hoitoa muuten?
 
Alkuperäinen kirjoittaja hah:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
en ala tässä nimeämään, mutta jokainen tietää itse kuuluuko lahkoon.
Voi pipipää palas linjoille!! kuinkas sun uskontovastaset vanhemmat sai sut aivopestyä uskontoa ja uskonnollisuutta vastaan, ja nyt olet noin katkera että!
muuten kysynkin nyt, kun en tosiaan tiedä, kuulunko sun kriteerien mukaan lahkoon? Uskon siis Jeesukseen Kristukseen Vapahtajana ja syntiemme sovittajana. Siis kuulunko lahkoon?
 
Keittiönoita
En kuulu lahkoon, koska lahkolla käsitetään valtauskonnosta eli meidän tapauksessa evankelisluterilaisesta uskonnosta irtuatunut uskovaisten ryhmä. Mun uskonnollani ei ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa, joten en ole lahkolainen. Uskonnolliseen yhteisöön kyllä kuulun.
 
vierailija
lahko on:


Jotkut määrittelevät lahkon merkitsevän ryhmää, joka on irtautunut jostakin vakiintuneesta uskonnosta. Toiset soveltavat tämän termin ryhmään, joka seuraa jotakuta ihmisjohtajaa tai opettajaa. Sanaa käytetään yleensä halventavassa mielessä. Jehovan todistajat eivät ole minkään kirkon sivuhaara, vaan heidän joukossaan on ihmisiä kaikilta elämän aloilta ja heillä on monenlaisia uskonnollisia taustoja. He eivät pidä ketään ihmistä, vaan Jeesusta Kristusta, johtajanaan.

Kultti on uskonto, jota ei pidetä puhdasoppisena tai joka korostaa määrätyn rituaalin mukaista hartauden harjoitusta. Monet kultit seuraavat elävää ihmisjohtajaa, ja usein niiden kannattajat elävät ryhmissä muusta yhteiskunnasta erillään. Puhdasoppisuuden mittapuun pitäisi kuitenkin olla Jumalan sana
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
En kuulu lahkoon, koska lahkolla käsitetään valtauskonnosta eli meidän tapauksessa evankelisluterilaisesta uskonnosta irtuatunut uskovaisten ryhmä. Mun uskonnollani ei ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa, joten en ole lahkolainen. Uskonnolliseen yhteisöön kyllä kuulun.
Onko rekisteröity uskonnollinen yhdyskunta?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
enkä voisi olla sellaisen ihmisen ystävä, joka kuuluu lahkoon. Sellaisen ihmisen maailmankatsomus on vääristynyt enkä halua itseni tai lapsieni lähelle tuollaisia ihmisiä. Jos vanhempieni kimppuun kävisivät, puolustaisin heitä fyysisesti jos asia sitä vaatisi. Nimittäin niin lapset kuin vanhukset ovat noille tyypeille riistaa, joka on helppo saada koukkuun.
Minusta kaikkien uskovaisten maailmankatsomus on vääristynyt. Lahkolaiset eivät yleisesti ottaen eroa muista uskovista, paitsi että noudattavat uskontonsa määräyksiä tiukemmin. Minulla on monta uskovaista ystävänä, myös näitä lahkolaisia. Itse olen ateisti.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Lela-Pala-Tute:
Onko rekisteröity uskonnollinen yhdyskunta?
Heititpä pahan. Tuskin rekisteröity uskonnolinen yhdyskunta. Ihan vaan yhdistys, yhteisö...Lehdosta siis kyse. Eli ei saa mitään valtion tukia yms.

 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Lela-Pala-Tute:
Onko rekisteröity uskonnollinen yhdyskunta?
Heititpä pahan. Tuskin rekisteröity uskonnolinen yhdyskunta. Ihan vaan yhdistys, yhteisö...Lehdosta siis kyse. Eli ei saa mitään valtion tukia yms.
No voi höh. Rekisteröityyn uskonnolliseen yhdyskuntaan kuuluvan vanhemman lapselle pitää voida järjestää koulussa ko. uskonnon opetus, jos 3 vanhempaa vaatii. =) Siksi kysyin.

*en ole saanut aikaan liittyä itse*
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Lela-Pala-Tute:
No voi höh. Rekisteröityyn uskonnolliseen yhdyskuntaan kuuluvan vanhemman lapselle pitää voida järjestää koulussa ko. uskonnon opetus, jos 3 vanhempaa vaatii. =) Siksi kysyin.

*en ole saanut aikaan liittyä itse*
Lehto käsittää niin monta erilaista uskontoa, että koulumaailmassa ei varmaan mene läpi yksittäinen uskonto. Pitäisiköhän perustaa muinaissuomalainen uskonnollinen yhteisö? =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
En kuulu lahkoon, koska lahkolla käsitetään valtauskonnosta eli meidän tapauksessa evankelisluterilaisesta uskonnosta irtuatunut uskovaisten ryhmä. Mun uskonnollani ei ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa, joten en ole lahkolainen. Uskonnolliseen yhteisöön kyllä kuulun.
Kauempaa maailmalta katsottuna myös evl usko on vain eräs lahko. Eihän meitä loppujen lopuksi niin kovin paljon ole... verrattuna muihin uskontoihin. Ja mikä on se valtauskonto sitten loppujen lopuksi on, mistä evl on erkaantunut... tämä on erittäin kiinnostava kysymys minusta, vaikka olenkin uskova evl srk kuuluva.
 

Yhteistyössä