Kuulutko pikkuhousunsuojien käytäjäryhmään?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti

Käytätkö pikkuhousunsuojia päivittäin?

  • Kyllä, aina kodin ulkopuolella.

    Ääniä: 0 0,0%
  • Kyllä, vain työpäivinä.

    Ääniä: 0 0,0%
  • Vain menkkoja odotellessa.

    Ääniä: 0 0,0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    4
vierailija
Kysyn koska tarvitsen niitä päivittäin.
Mulla on lähes aina pikkarinsuoja pöksyissä ainakin työpäivinä ja usein muutenkin. Teini-iästä asti olen käyttänyt koska olen aina sen verran märkä. Valkovuotoa ainakin valuu päivittäin ja oviksen aikaan todella runsaastikin niin että suojaa joutuu vaihtamaankin sillon monesti päivässä, joten näin on mukavampaa. Ilman niitä housut kastuisi/tahriintuisi niin paljon, että joutuisin vaihtamaan pikkuhousut kesken päivän. Vaihdan suojaa usein päivän aikana ettei ala tuntumaan epämiellyttävältä. Yöt olen ilman suojaa että paikat saa välillä hengittää.
 
vierailija
Kuulun ja käytän aina, paitsi öisin, jolloin nukun kokonaan ilman pikkareita. Päivisin vuodan lähes aina valkovuotoa. Ovulaation aikaan melkein lainehdin sen pari päivää. En vois kuvitellakaan, että en käyttäisi phs:ää. Kaamea tunne sellaiset kylmänkosteat pikkarit, en pidä siitä tunteesta kesälläkään, saati sitten talvella. Pikkarit pitäis vaihtaa ehkä viisi kertaa päivässä, jos haluaisin välttyä tuolta tunteelta.
 
vierailija
Mä käytän kans ihan päivittäin. On vaan puhtaampi olo kun on se suoja ja nyt kun on ovulaatio valkovuoto on vielä normaaliakin runsaampaa. Enkä tosiaan rupea alushousuja siihen tahtiin vaihtamaan kun pikkuhousunsuojaa.
 
vierailija
Käytän vaan menkkojen vikoina vuotopäivinä tai kun vuoto on jo loppu, mutta tiputtelua tulee vielä hieman. Yhdessä vaiheessa käytin muutoinkin, mutta huomasin sen lisäävän valkovuotoa.
 
En ole käyttänyt.
Silloin kokeilin kun menkat nuorena alkoivat.
Siirryin melko nopeasti tamponeihin ja sen jälkeen ei ole sidettä ollut. Siteet yleensäkin ahdistaa ja on jotenkin likaisia. Valkovuotoa ei ole, joten ei olisi edes syytä käyttää mitään.
 
vierailija
Kyllä joka päivä käytän. Laitan suojan aina aamulla töihin lähtiessä ja yleensä joudun vaihtamaan suojaa useamman kerran päivässä sen verran paljon pimppa valuttaa päivän mittaan.
 
vierailija
Käytän päivittäin, muuten olisi märät housut, ainakin pikkusellaiset. Öisin ilman, tuuletan alapäätä. Ei tulehduksia, ei hiivaa, mutta valkovuotoa ja muuta luonnollista kosteutta, joten eipä näin kohta viisikymppisenäkään tarvita mitään liukkareita..
 
vierailija
Jos tarvitsee joka päivä suojaa pitää ja vaihtaa, menisin tutkimuksiin.


Runsas valkovuoto voi viitata emättimen tulehdukseen.

Tulehdusepäilyn tutkiminen
Kokenutkaan lääkäri ei pysty välttämättä tutkimuksen yhteydessä näkemään, onko kyse tulehduksesta ja mikä on tulehduksen aiheuttaja. Ns. fluornatiivitutkimuksessa valkovuotonäyte tutkitaan mikroskoopilla. Näin voidaan todeta esimerkiksi bakteerivaginoosi, trikomonas ja hiiva.
Valkovuodon syyn selvittelyssä voidaan ottaa erilaisia tulehdusnäytteitä. Valkovuotoviljelyssä (ks. Valkovuodon tutkiminen «Valkovuodon tutkiminen»5) tutkitaan hiiva ja trikomonas. Papakoe (ks. «Papakoe»6) on hyödyllinen, varsinkin jos sitä ei ole viimeisen vuoden aikana otettu. Papassa voidaan nähdä tavallisimmat emätintulehduksen aiheuttajat. Sukupuolitaudin mahdollisuus on syytä tutkia ottamalla klamydianäyte (ks. «Klamydia»7), josta samalla tutkitaan tippuri (ks. «Tippuri»8).
 
vierailija
No ei todellakaan ole!
Tamponi on tosi siisti, eikä naru ole likainen, veri jää tamponiin. Se vaihdetaan joka veskikäynnin yhteydessä ja pimppa tietenkin pestään, ettei sinne jää pissiä tms!

Mitään verisiä/likaisia rättejä en pimppaani vasten halua!
Meinaat että steriiliä tavaraa vuodat siihen tamponiin? Bonarina vielä tulehdusriski. Ja se naru ON likainen, kun on emättimen ulkopuolella kosketuksissa genitaaleihin ja jopa peräaukkoon.

P.s. Siteen voi yhtä lailla vaihtaa joka wc-käynnin yhteydessä...
 
vierailija

En itse pidä tamponeista. Ja olen tiennyt tästä mahdollisesta sairaudesta ja bakteerit ikään kuin "muhivat" enemmän emättimen sisällä kuin sidettä käyttäessä.
Esim. aina töistä ei pääse vessaan tai olet matkustamassa jne.

Toksinen shokkioireyhtymä eli TSS on harvinainen, mutta vakava ja jopa hengenvaarallinen bakteeri-infektion aiheuttama sairaus, joka liittyy naisilla lähes poikkeuksetta kuukautisiin ja tamponien liian pitkään vaihtoväliin.
Liian pitkään, eli yli suositellun 4-8 tunnin ajan, emättimessä ollut tamponi tarjoaa bakteerille kasvualustan, jolloin se voi villiintyä ja aiheuttaa TSS:n.
 
Meinaat että steriiliä tavaraa vuodat siihen tamponiin? Bonarina vielä tulehdusriski. Ja se naru ON likainen, kun on emättimen ulkopuolella kosketuksissa genitaaleihin ja jopa peräaukkoon.

P.s. Siteen voi yhtä lailla vaihtaa joka wc-käynnin yhteydessä...
No eipä ole ikinä ollut ainuttakaan tulehdusta. Pidän hyvää huolta hygieniastani ja tampooni vaihtuu usein, eikä haise! Olo ei tunnu yhtään likaiselta vaan raikkaalta.
Siteessä on verta ja se on vasten pimppaa, yök! Siteet haisee, yök!

Tämä on minun näkemykseni asiasta, sulla on omasi. Käytä vain vaippoja, minä en niitä käytä.

Eihän siteen kanssa voi uida ja menkkapäivinä ei voi käyttää farkkuja tai stringejä tms.
Mun mielestä se rajoittaa elämää jos joutuu joku kuukausi olla vaipoissa.
 
vierailija
No eipä ole ikinä ollut ainuttakaan tulehdusta. Pidän hyvää huolta hygieniastani ja tampooni vaihtuu usein, eikä haise! Olo ei tunnu yhtään likaiselta vaan raikkaalta.
Siteessä on verta ja se on vasten pimppaa, yök! Siteet haisee, yök!

Tämä on minun näkemykseni asiasta, sulla on omasi. Käytä vain vaippoja, minä en niitä käytä.

Eihän siteen kanssa voi uida ja menkkapäivinä ei voi käyttää farkkuja tai stringejä tms.
Mun mielestä se rajoittaa elämää jos joutuu joku kuukausi olla vaipoissa.
Ihmeellistä kiukuttelua aikuiselta (?) naiselta. Tamponi valuu ihan sama erite kuin kuukautissiteeseen (vaippa on ihan eri asia!), joten ihan yhtä pahalta haisevat sekä side että tamponi. Tamponiin toki kertyy helpommin bakteerikasvustoa, kuten edellä on viitattu, joten huonolla tuurilla tamponi haisee pahemmalta kuin side. Toki jokainen valitsee sen kuukautissuoja, jonka itselleen parhaaksi kokee. Yököttely ja perätön inttäminen, että side haisee mutta tamponi ei, on silti huvittavaa.
 
  • Vau!
Reactions: Lispetti
Ihmeellistä kiukuttelua aikuiselta (?) naiselta. Tamponi valuu ihan sama erite kuin kuukautissiteeseen (vaippa on ihan eri asia!), joten ihan yhtä pahalta haisevat sekä side että tamponi. Tamponiin toki kertyy helpommin bakteerikasvustoa, kuten edellä on viitattu, joten huonolla tuurilla tamponi haisee pahemmalta kuin side. Toki jokainen valitsee sen kuukautissuoja, jonka itselleen parhaaksi kokee. Yököttely ja perätön inttäminen, että side haisee mutta tamponi ei, on silti huvittavaa.
Jaoin vain mielipiteen - ei siitä nyt tarvitse suuttua.

Ihme mielensäpahoittajia täällä nykyään pyörii.:rolleyes:
 

Yhteistyössä