Kuuluisiko sossun maksaa??

• Viestiketjun aloittaja "emilia"
  • Ensimmäinen viesti
"emilia"
Tyttöni joutui sairaalaan(lastenklinikalle) jalkaleikkaukseen heinäkuussa ja joutui olemaan siellä vuorokauden.Sairaala lasku 100€.Meillä ei ole vakuutusta.Mies jäi työttömäksi ja minä olen hoitovapaalla.Sossu maksoi mun lääkärilaskun mutta tytön sairaalan maksua ei.Miksi ei?

No mikset kysy sossulta suoraan? Eikös noissa päätöksissä ole käsittelijän nimi mukana, soita tai jätä soittopyyntö. Veikkaan, että joku syy on siihen miksei maksanut. Noihin vaikuttaa kaikki mahdollinen, edellisten kuukausiten tulot yms menot. Vaikea sanoa kun ei tiedä tilanteesta tuon enempää.

Muoks* Koska sun mies sitten jäi työttömäksi? Ennen heinäkuuta? Koska sairaalalasku on päivätty? Koska sai viimeisen tilin? Jos on saanut tilin tai muuta tuloa vielä siinä kuussa kun lasku on saatu, ei sossu tietenkään maksa sitä.

Viimeksi muokattu:
"jaa-a"
Riippuu monesta asiasta. Jos olette oikeutettuja toimeentulotukeen muutenkin, niin mielestäni nuo sairaalalaskut kuuluisi sossun maksaa. Mutta jos olette pienituloisia, joilla tulot hipovat juuri yli toimeentulotuen rajan, ja sait omaan sairaalalaskuus harkinnanvarasta, niin sit eivät välttämättä huomioikaan tyttös laskua...

hmmmm
Ei kai sossun kuulu mitään maksaa. Lähtökohtaisesti kai jokaisen pitäisi huolehtia itse, ja sosiaalitoimisto auttaa jos ei ihminen itse kykene. Mutta ei se mikään automaatio ole.

no oliko teillä toimeentulotukiasiakkuus siinä kuussa jolloin on laskun eräpäivä? (eli saitteko toimeentulotukea). Oliko siinä kuussa (jossa on laskun eräpäivä) tulot hipoen yli rajan eli laskelman mukaan toimeentulotukea saitte vain sen verran, että riitti yhteen laskuun mutta ei kahteen? Onko kuitenkin huomioitu laskelmassa?

"vieras"
sossu on varmasti ottanut sen menona huomioon,eli rahaa on voinut tulla teiän tilille mistä sitten maksatte sen itse. jos ei niin mene sossuun ja sano että maksaa se jos teillä ei ole rahaa,kyl ne maksaa ja perivät sitten erissä esim takasin jos kattovat et ei niille kuulu.

Yhteistyössä