Kuulostako ihan tyhmältä? Vihkivalojen uusiminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uudelleen rakastunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uudelleen rakastunut

Vieras
Eli minä ja mieheni menimme naimisiin 2009, nyt takana ollut tosi vaikeat 1-2 vuotta. 2 kertaa olemme jo muuttaneet erilleen, johtuen osin siitä, kun minulla tunteet ollut kadoksissa. Nyt pienen eron j älkeen tunteet tullut tosi voimakkaina takaisin ja molemmat haluaa olla vielä yhdessä. Olisiko ihan tyhmä ajatus uusia vihkivalat? Ajattelin että sukulaiset ym. tietäisivät, että tosissaan olemme taas yhdessä- Ollut heidänkin kanssa hieman ristiriitaa. Tai sitten uusiminen tapahtuisi ihan kahden kesken ja jotkut pienimuotoiset juhlat sen jälkeen läheisimmille.

Onko ihan hullu ajatus näin lyhyen naimisissa olon jälkeen?
Yhdessä olemme olleet 9vuotta ja lapsiakin on. Ja uutta lastakin olemme suunnitelleet

Tuo on jotain sellaista, josta olen itse nähnyt oikein painajaisia. En oikein tiedä mitään yhtä hölmöä ja huomionhakuista kun vihkivalojen uusiminen. Eikös sitä silloin ensimmäisellä kerralla luvattu toista rakastaa myötä- ja vastoinkäymisissä, kunnes kuolema erottaa?

Mutta itsehän toki päätöksenne teette.

kun mennään naimisiin luvataan: tahdon rakastaa niin myötä kuin vastoinkäymisissä...

eli jo tuosta vo ipäätellä että välillä se rakakuden tunne voi olla aika laimea,tai sitä ei ole...välillä on kyse tahdosta rakastaa!!

kyllä tiedän itsekkin kokemuskesta että rakakuden tunne voi hävitä/laimeta/tulla takaisin vahvana...

sinänsä kuulostaa romanttiselta...mutta tehkää se sitten kaksin...eikä mitään juhlia=huomionhakua

Ensin teatteria kahdenkesken ja sitten pienimuotoiset juhlat asiaan, joka piti olla selvää jo ensimmäisellä kerralla. Kyllä siinä sitten variksetkin nauraa kun taas kadotat mystisesti tahtosi rakastaa. Taidat olla melkoinen tuulimylly.

mitä teatteria se on jos sen tekee kahden kesken? jotkut pienimuotoiset juhlat toki olisi.

Tehkää mitäs tykkäätte mut älä pliis sekoita sukulaisia ja tuttavia tuohon. Etkai sä tosissas kuvittele, että ketään kiinnostaa teidän uusiovalajuhlanne ja että kukaan haluaa pelleillä teidään mukana? :D

Johan ne on tuon nähneet, juhlineet, onnitelleet ja lahjat antaneet, älä nyt vaadi heiltä mitään uusintaa!

No mulla tulee ekana mieleen tuosta juhlista ja valojen uusimisesta se et pitää todistella ja näyttää muille et kyl meillä ihan hyvin menee..Voihan sen toki kahdestaan tehdä ja niin se ehkä oliskin romanttista ja ihanaa, mut en mä juhlia järkkäis..

Itse olen huomannut, että vihkivalojen uusimisen jälkeen tulee yleensä ero niille pareille, jotka nitä uusivat. Ymmärrän tilaisuuden siinä tapauksessa, jos on menty vaikka salaa maistraatissa naimisiin, eikä suku ole silloin ollut paikalla, sillä silloin on kyseessä vähän niinkuin ensimmäinen hääseremonia, mikäli se pidetään kirkollisin menoin.

me ollaan ajateltu viettää juhlat syksyllä kun tulee 10 vuotta täyteen. Mut ei uusita valoja vaan halutaan juhlia yhdessä oloamme muiden sukulaisten kanssa ja samalla näkis sukulaisia joita näkee vain sukujuhlissa.

jos tekin vaan vietätte juhlat? kutsutte läheisiä juhlimaan ja nauttimaan yhdessäolosta?

[QUOTE="vieras";28587905]Ai jaaha. Nyt sä oot hakemassa siunausta Israelista, vaikka et ole parisuhdeihmisiä kuten toisessa ketjussa just sanoit. Ihme salaattia. :D[/QUOTE]

Huomasin, että kirjoitin väärin jonka korjasinkin. Kirjoitin sen mikä oli tarkoitus ja suunnitelma.

Oikeastaan kaikki avioliitot pitäisi solmia määräaikaisiksi. Ensimmäisellä kerralla maksimiaika voisi olla viisi vuotta. Tämän jälkeen avioliitto raukeaisi itsestään, ellei pariskunta päättäisi uusia liittoaan uudella seromonialla. Tällä ehkäistäisiin ihmisten onnettomuutta, kun oma passiivisuus, kurjuuden sietäminen ja lähtemisen vaikeus ei enää johtaisi pitkään, rakkaudettomaan avioliittoon. Onnelliset paritkin joutuisivat aina muistuttamaan itseään siitä, miksi yhdessä ollaan. Passitkin täytyy uusia aika ajoin, ja onhan ihmisten parisuhdeonnessa nyt paljon tärkeämmästä asiasta kysymys.

Oikeastaan kaikki avioliitot pitäisi solmia määräaikaisiksi. Ensimmäisellä kerralla maksimiaika voisi olla viisi vuotta. Tämän jälkeen avioliitto raukeaisi itsestään, ellei pariskunta päättäisi uusia liittoaan uudella seromonialla. Tällä ehkäistäisiin ihmisten onnettomuutta, kun oma passiivisuus, kurjuuden sietäminen ja lähtemisen vaikeus ei enää johtaisi pitkään, rakkaudettomaan avioliittoon. Onnelliset paritkin joutuisivat aina muistuttamaan itseään siitä, miksi yhdessä ollaan. Passitkin täytyy uusia aika ajoin, ja onhan ihmisten parisuhdeonnessa nyt paljon tärkeämmästä asiasta kysymys.

Tämä oli kyllä aivan mahtava viesti ja täysin samaa mieltä!

Yhteistyössä