Kuulostaako keuhkokuumeelta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Terveydenhoitoalan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Terveydenhoitoalan

Vieras
5 päivä menossa. KUIVA yskä siis ei irtoa mitään( ehkä joskus himppu kirkasta limaa jossa kuin tosi tosi pieniä verihippuja, mutta 2 kertaa tullut tollasia. Hengitys on ahtaan tuntuista.
Ei kuumetta. Alkoi ykskaks että alko sillon tällön ryvittämään.
Väsynyt olo ja heikko olo.

Nyt tänään ollu selkä kipeä, mutta en tiedä onko keuhkot kipeät vai lihakset ( kättä eriasentoon liikuttettaessa kyllä käy tuohon selkään, eli eikös se viittaisi lihasperäiseen?

Kertokaa mielipiteitänne.
Itse olen jo huolestunut :o

Sanoisin, että joo. Meillä 2-v muuttui kosketusaraksi, yski tosi kuivaa yskää pitkään, kuumeili ja oli aika vetelä hurjasta juomisesta huolimatta. Hällä oli keuhkokuume. Keuhkokuume voi olla myös täysin kuumeeton.

Keuhkokuume voi tosiaan olla myös kuumeton, mutta yleensä näin on vanhemmilla ihmisillä. Ja jos sinulla ei ole mitään muuta flunssaa ollut, niin on epätodennäköistä, että heti on tullut keuhkokuume.
Mutta tietty jos yskiminen sattuu, ja varsinkin jos yskökset on verisiä, niin itse kyllä menisin lääkäriin.
Mulla itellä on ollut tota kuivaa yskää jo 5vkoa, ja pojalla 3vkoa. Sisko kärsi siitä 6 vkoa :( Eli pitkäikäistä flunssaa / yskää on myös liikkeellä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 23:07 Tättärä kirjoitti:
Keuhkokuume voi tosiaan olla myös kuumeton, mutta yleensä näin on vanhemmilla ihmisillä.

Meidän 4,5v poika on sitten jo "vanhempi ihminen" :D
Hänellä oli kuumeeton keuhkokuume 3vuotiaana.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 23:09 Liinuska74 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 23:07 Tättärä kirjoitti:
Keuhkokuume voi tosiaan olla myös kuumeton, mutta yleensä näin on vanhemmilla ihmisillä.

Meidän 4,5v poika on sitten jo "vanhempi ihminen" :D
Hänellä oli kuumeeton keuhkokuume 3vuotiaana.

Huomattavasti vanhempi kuin 2v :laugh:
Ei vaan, mikä on sitten yleensä ? 60% tapauksista?

Mene ihmeessä lääkäriin! Kuten jo on sanottukin, keuhkokuume voi tosiaan olla kuumeeton...
Kokenut lääkäri kuulee kyllä heti keuhkoja kuunnellessa että onko kyse keuhkokuumeesta. Jos on keuhkokuume, keuhkot "ritisee".

Yhteistyössä