Meidän tyttö on sunnuntaina 5kk. 4kk neuvolassa oli 61,3cm ja 6365g. Vauveli saa edelleen myös mun maitoa, mutta korvikkeen määrä on vähitellen lisääntynyt. (Huonon imuotteen takia olen pumpannut hänelle kaiken maidon, kohta siis jo 5kk, rupesin kuukausi sitten vähentämään pumppauskertoja, siksi maidon tulokin on vähentynyt.)
Ruokarytmi tuosta 4kk lähtien on suurin piirtein:
klo 7.30 korviketta 180ml
klo 11.30 äidinmaitoa 140ml
klo 14.00 ½ purkkia hedelmä- tai marjasosetta ja äidinmaitoa 130ml
klo 17.00 ½-1 purkkia tai 4 jääpalallista kasvissosetta ja äidinmaitoa 130ml
klo 20.00 korviketta 180ml
Meillä on nukuttu yöt 2-kuukautisesta lähtien ilman heräämisiä, pisimmillään tytsi on vedellyt 12h unia. Velliä en ole vielä antanut, ei ole sitä unen puolesta kaivannut. Meillä on ollut vasta meneillään soseiden maistelu, sekasoseet (siis muutkin kuin 2 aineen miksaukset) tulee kuvioihin vasta ensi viikolla.
Ap: teillä kuulostaa kokonaismäärä päivän aikana hyvältä, mutta pystyiskö sitä jakamaan viidelle kerralle? Esim. niin ettet anna soseiden lisäksi kuin tuon reilut 100ml maitoa. Toisaalta kun teillä noin hyvin menee ja nukutaankin hyvin niin mitäpä sitä muuttamaan. Hienoa kuulla että muillakin on hyvin nukkuvia vauvoja, mä oon ollut älyttömän onnellinen siitä ettei meillä ole ollut yöheräilyitä kuin satunnaisesti - nykyisin tutti on riittänyt (joskus kokeilin antaa maitoa mutta ei kelvannut kun uni oli niin kesken).